Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-19, 19:22
  #5725
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaytansson
Håller med. Enligt Wikipediaartikeln dömdes han till dagsböter för ringa misshandel. Brottet han dömdes för är sonat sedan länge. Fattar inte varför han inte flyttar från Feminismens Saudiarabien och börjar ett nytt liv någon annan stans. I ett normalt land skulle ingen bry sig om en sådan fjuttig dom.

" I ett normalt land" kanske ingen skulle tycka att han har någon speciell talang. Det är många musiker, som är "stjärnor" i Sverige men som faller igenom utanför våra gränser. Vi har så mycket mediokert krafs, som syns för jämnan i våra TV-kanaler. Får priser, belönas, lagar mat, agerar som stå-uppare, skriver krönikor, tävlar, sjunger, spelar, skrattar åt sig själva, tar sig själva på enormt stort allvar, talar ut, kommer ut etc. Pust och puh. Internationellt är ju konkurrensen också så mycket större. Sen har jag inte satt mig in i just pappa-fallet i detalj. Tycker mig minnas emellertid att han också var känd för att ha misshandlat sin första fru? Men jag kan ha misstagit mig. Den sista bruden sades vara modell. Har aldrig hört talas om henne i något sammanhang dock, varken före eller efter misshandelsincidenten. Det är så jag menar med "mediokert". Alla dessa halvkändisar, som tycks utgöra innefolket i utesvängen. Sen var väl den sista bruden väldigt ung och Pappa själv i förtioårsåldern. Kanske därav "Pappa"?
Citera
2015-11-16, 00:09
  #5726
Medlem
Vad gör han idag?

Har han lagt ner musiken?
Citera
2015-11-22, 08:16
  #5727
Medlem
Ringo Franco heter nya projektet. Har inte hört hur de låter.
Citera
2016-05-22, 13:25
  #5728
Medlem
Papa Dee verkar ha kommit upp sig igen knappt 100 k i vinst senaste
räkenskapsåret - EFTER LÖNEUTTAG

Verkar har stadigt med äldre dam som driver Hot Water Production
som han kanske artistar för å får bra betalt.

Några kända o välbetalda jobb på senare år?
Citera
2016-07-12, 19:01
  #5729
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Papa Dee verkar ha kommit upp sig igen knappt 100 k i vinst senaste
räkenskapsåret - EFTER LÖNEUTTAG

Verkar har stadigt med äldre dam som driver Hot Water Production
som han kanske artistar för å får bra betalt.

Några kända o välbetalda jobb på senare år?

Jag vet inte hur välbetalt det var, men Papa Dee var huvudakt när Bankiren i Västerås anordnade en tributekväll till David Bowie (!).
Citera
2017-01-10, 01:10
  #5730
Medlem
Giant Squids avatar
Noterar att Papa använts som inspirationskälla i spänningsromanen Skuggorna utav Katarina Wennstam utgiven 2014 sid, 238-247

Där som radiorösten och skivbolagsproducenten David Linden som misshandlat sin flickvän med blockljus.
Citera
2017-01-10, 17:29
  #5731
Medlem
Är han verkligen "Folkkär"?
Jag skulle inte klassa honom som det, vet ens alla vem det är?
En folkkär artist är väl t.ex Björn Skifs som alla vet vem det är.
Citera
2017-01-10, 17:39
  #5732
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Är han verkligen "Folkkär"?
Jag skulle inte klassa honom som det, vet ens alla vem det är?
En folkkär artist är väl t.ex Björn Skifs som alla vet vem det är.



Nä, han är inte folkkär eftersom han slår kvinnor och beter sig illa och står inte för vad han har gjort
Citera
2017-01-10, 18:25
  #5733
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Är han verkligen "Folkkär"?
Jag skulle inte klassa honom som det, vet ens alla vem det är?
En folkkär artist är väl t.ex Björn Skifs som alla vet vem det är.

Det ordet betyder inget längre. Både Olle Ljungström och Freddie Wadling omskrevs som "folkkära" när de gick bort. Det var de inte, men bra ändå, och naturligtvis mycket populärare än Papa Dee.

Det är bara ett exempel på hur man nöter ut ord tills de tappar sin ursprungliga betydelser.
Citera
2017-04-22, 16:53
  #5734
Medlem
pludos avatar
Uppträder i Halmstad med ojämna mellanrum och enligt rykten så sket han ner sig på Morfars folkfest backstage!
Citera
2017-07-20, 16:21
  #5735
Medlem
Giant Squids avatar
Imorgon fredag på daobeach Graffitisthlm.
Citera
2018-05-05, 02:20
  #5736
Medlem
Kaendiss avatar
Papa Dee spelade tidigare i veckan på Valborg tillsammans med King Josef & Rootsteppaz Sound system på Cousteau i Uppsala. Någon som var där, och kan berätta i vilken form Papa Dee är i nu för tiden?

Veckan före det körde han i Västerås. Detta ihop med reggaepolaren (och västeråsaren) Governor Andy.

Papa Dee bor idag i Enköping.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback