Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-12, 22:44
  #637
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
Vilka skriver avsnitten? Är det samma hela tiden eller är det olika?

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...Minds_episodes

Står vem som skrivit avsnitten där. De fyra första avsnitten från nya säsongen finns med.

Tråkigt att han får sparken, även om jag inte ursäktar hans beteende. Shemar Moore lämnade ju nyligen. Trist.
Citera
2016-08-12, 23:09
  #638
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
En twittrare skriver såhär:

"So #CriminalMinds keeps the writer who makes nasty misogynistic pro-rape comments and fires the actor who's against misogyny. Typical."

Direktlänk: https://twitter.com/fakingdancy/stat...82354407456768
Läser man mer i den konversationen så är det en Virgil Williams som pekas ut som personen som verkar ha skämtat om våldtäkter för några år sedan och nu vara den som blivit sparkad på benet för några veckor sedan.

A few years ago, Virgil Williams tweeted rape jokes, then deleted them. But the damage was done.

From what I understand, Williams was being his usual bullying, disrespectful self, and the kick was an act of self-defence.


Skrivit manus och producerat för främst Criminal Minds och Cityakuten, men också lite för bl.a. 24.

http://www.imdb.com/name/nm1125049/?ref_=fn_al_nm_1
Citera
2016-08-13, 14:47
  #639
Medlem
Loquitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Tråkigt att han får sparken, även om jag inte ursäktar hans beteende. Shemar Moore lämnade ju nyligen. Trist.


Va?? På riktigt? Enda anledningen att kolla ju 😄

(Skoja bara men han är fin att kolla på)


Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Läser man mer i den konversationen så är det en Virgil Williams som pekas ut som personen som verkar ha skämtat om våldtäkter för några år sedan...

Skrivit manus och producerat för främst Criminal Minds och Cityakuten, men också lite för bl.a. 24.

http://www.imdb.com/name/nm1125049/?ref_=fn_al_nm_1

Jaha, se där..

Tråkigt att han slutar
Citera
2016-11-11, 10:36
  #640
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Många svenska efternamn i senaste avsnittet. Måste ha varit ett community för svenskättlingar.


Tänker dom bara tiga bort Hotch och låtsas som att det regnar? Han är inte ens med i introt längre men inte ett ord om var han tagit vägen förutom något avsnitt sedan då han var på någon konferens.
Citera
2016-12-06, 12:19
  #641
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Många svenska efternamn i senaste avsnittet. Måste ha varit ett community för svenskättlingar.


Tänker dom bara tiga bort Hotch och låtsas som att det regnar? Han är inte ens med i introt längre men inte ett ord om var han tagit vägen förutom något avsnitt sedan då han var på någon konferens.

Anledningen kom upp i gårdagens avsnitt.

Citera
2018-04-12, 00:40
  #642
Medlem
GenesisPs avatar
Detta måste vara den mest töntiga och överdrivna serie som nånsin gjorts. Jag kommer aldrig förstå hur den kan ha gått i 10+ säsonger.

Oerhört högtravande med osannolika karaktärer och till slut blir det bara: Jaha, blaj. Ni tog en mördare som toppade förra veckans korsning mellan Lecter och Bundy, blaj.

Garcia-figuren är ju mest komisk, liksom hon kan få fram vem som skolkade 1979 och vem som var med i en bilolycka och bröt benet på 50-talet, allt på några sekunder. Störtlöjligt. Fast jag fattar varför hon måste vara där, i och med att gruppen jobbar över hela USA måste de ha någon som snabbt kan förse dem med information och bakgrundsmaterial utan att spänningen drar ut på tiden.

Det hela känns som en serietidning men utan det tecknade.

Jag slutade se den för flera år sedan, men hamnar ibland på ett avsnitt innan jag måste lägga mig, så jag brukar somna till det.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2018-04-12 kl. 00:43.
Citera
2018-04-12, 01:15
  #643
Medlem
ThierryHenry14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Detta måste vara den mest töntiga och överdrivna serie som nånsin gjorts. Jag kommer aldrig förstå hur den kan ha gått i 10+ säsonger.

Oerhört högtravande med osannolika karaktärer och till slut blir det bara: Jaha, blaj. Ni tog en mördare som toppade förra veckans korsning mellan Lecter och Bundy, blaj.

Garcia-figuren är ju mest komisk, liksom hon kan få fram vem som skolkade 1979 och vem som var med i en bilolycka och bröt benet på 50-talet, allt på några sekunder. Störtlöjligt. Fast jag fattar varför hon måste vara där, i och med att gruppen jobbar över hela USA måste de ha någon som snabbt kan förse dem med information och bakgrundsmaterial utan att spänningen drar ut på tiden.

Det hela känns som en serietidning men utan det tecknade.

Jag slutade se den för flera år sedan, men hamnar ibland på ett avsnitt innan jag måste lägga mig, så jag brukar somna till det.
Ja tyvärr, men det blir ju så när serier endast produceras för att sändas på tv. Inte producera kvalitet som folk verkligen betalar för själv som på HBO/netflix(typ).

Tittade på 1-3 säsonger när jag var yngre och var sugen på att se något "seriöst thrillercrime" när jag blev äldre och svältfödd på bra mördarjaktsserier och fick upp denna i huvudet. Vilket jävla besvikelse och chock när man laddade ner denna. Kändes som att ha fått en annan bild av CSI.
Citera
2018-04-12, 11:35
  #644
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Detta måste vara den mest töntiga och överdrivna serie som nånsin gjorts. Jag kommer aldrig förstå hur den kan ha gått i 10+ säsonger.

Oerhört högtravande med osannolika karaktärer och till slut blir det bara: Jaha, blaj. Ni tog en mördare som toppade förra veckans korsning mellan Lecter och Bundy, blaj.

Garcia-figuren är ju mest komisk, liksom hon kan få fram vem som skolkade 1979 och vem som var med i en bilolycka och bröt benet på 50-talet, allt på några sekunder. Störtlöjligt. Fast jag fattar varför hon måste vara där, i och med att gruppen jobbar över hela USA måste de ha någon som snabbt kan förse dem med information och bakgrundsmaterial utan att spänningen drar ut på tiden.

Det hela känns som en serietidning men utan det tecknade.

Jag slutade se den för flera år sedan, men hamnar ibland på ett avsnitt innan jag måste lägga mig, så jag brukar somna till det.

Jag måste erkänna att jag fortfarande följer serien, på sistone har det blivit fruktansvärt dåligt och
Penelope Grace Garcia hatar jag, fattar inte att serien fortsätter använder henne. Hon förstör hela serien! Varför envisas TV-bolagen med dessa supertöntiga karaktärer är för mig en gåta?! Erik och ncis LA, dna snubben i ncis New Orleans, Abby i ncis etc etc. Och sen alla dessa superkorta människor som inte når upp till trappstegen på deras flashiga truckar..
Citera
2018-04-12, 19:06
  #645
Medlem
MrSokratess avatar
Slutade se den för några säsonger sen.
Den var som bäst de tre första säsongerna 05-07 när Mandy Patinkin (Gideon) var med.
Citera
2018-05-13, 01:54
  #646
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Klar för en 14.e säsong!
http://tvline.com/2018/05/12/crimina...wed-season-14/
Utan Garcia..
Citera
2018-05-26, 00:08
  #647
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Klar för en 14.e säsong!
http://tvline.com/2018/05/12/crimina...wed-season-14/
Utan Garcia..

Trist, jag gillar Garcia. Kanske inte hennes skådespelande men definitivt hennes utseende.
Citera
2018-05-26, 01:26
  #648
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Trist, jag gillar Garcia. Kanske inte hennes skådespelande men definitivt hennes utseende.
Asså, det har varit min önskedröm för många år, att hon bara kunde få dö..!
Inte nödvändigtvis uppstyckad och född till illrar..typ. Kanske, åtminstone kunna få ha kvävas på hennes rosa brillbågar,
(jag har egentligen en hel massa bra idéer om hur bort bort bort me åbäket,).
Nä, nu ska man behöva dras med den seriens blysänke, för ytterligare säsong.

Åtminstone blev vi av med Abby, i NCIS!
Men hon blev ju såklart ersatt med en ännu mer fjantigare PK nonsens karaktär!
yeez.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback