Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2011-12-29, 21:52
  #49
Medlem
CocaLogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2506
På g att köpa en Xbox för att kunna lira Kinect men aldrig haft en Xbox eller direkt varit insatt så har några funderingar.
Först, den finns ju i två varianter, 4/250 GB. Självklart ser jag fördelen med en större HDD men jag tror inte att det kommer vara nödvändigt till min och sambons ändamål. MEN, kan man koppla in en extern HDD och välja att spara/ladda ner spel/etc till den? Eller måste det läggas på interna?
Någon begränsning i filformat på extern enhet? Begränsningar i storlek på filer som kan flyttas?

Tacksam för svar


Du kan använda till exempel USB-minne eller en extern hårddisk för att lagra spel osv. Det är dock allt jag vet, tyvärr..
Citera
2012-01-03, 08:09
  #50
Medlem
2506s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CocaLog
Du kan använda till exempel USB-minne eller en extern hårddisk för att lagra spel osv. Det är dock allt jag vet, tyvärr..

Ok, tack!

Blev dock 4GB versionen. CDON sålde för 1699:- inkl Kinect + 2 spel så tyckte det var lätt värt det. Men upptäckte att dessa få GB försvann rätt fort så kommer troligtvis bli att köpa 250GB HDD och sätta i framöver.
Citera
2012-01-03, 15:44
  #51
Medlem
Hej! Jag har ett problem med min xbox 360 och dess lagringskapacitet. Konsollen är från 2006 typ och har en hårdisk på endast 20gig som nu är mer eller mindre full, vilket är väldigt störande när man vill ladda ner och spela nya game add-ons via xbox live.

Nu vill jag expandera mina lagringsmöjligheter och samtidigt komma undan ganska så billigt och prisvärt utan att köpa en slimversion med 250gig inbyggt.

Så jag undrar: Är det någon av er som har erfarenheter eller hört om andra som har erfarenheter av att använda externa usb minnen till sin xbox 360 för lagring av spel, demos, add-ons, filmer mm? Funkar detta, och funkar det då också att köra spelen via den externa hårddisken(utan lagg)?

Har ni isf ett bra, och prisvärt lagringsmedia i tankarna för mina ändamål, då jag i så fall skulle vilja ha en extern hårddisk på 250gig, alternativt ett större usb-flashminne?

Jag ärt grymt tacksam för svar asså:-)
Ha en god dag
Citera
2013-01-11, 18:02
  #52
Medlem
tja
köpte precis halo 4 och vad jag inte visste var att installationen av online läget gick på 8 gb.
problemet är ju att jag har ett 4 gb slim.
men jag har dock en 1tb la cie hårdisk.
någon som vet om jag kan ansluta den till xboxet och installera online läget där på något vis?
Citera
2013-01-11, 18:28
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av partyhattar
tja
köpte precis halo 4 och vad jag inte visste var att installationen av online läget gick på 8 gb.
problemet är ju att jag har ett 4 gb slim.
men jag har dock en 1tb la cie hårdisk.
någon som vet om jag kan ansluta den till xboxet och installera online läget där på något vis?
Ja, du bör kunna dela upp installationen. Av din externa HDD kan du avsätta 16 GB till bl.a. save-filer, DLC, uppdateringar etc.

En extra fråga, det var väl tillsammans med själva installationen av spelet som filerna uppnådde 8 GB, eller hur?
Citera
2013-01-13, 15:04
  #54
Medlem
tackar

jo det stämmer nog
Citera
2013-09-11, 12:40
  #55
Medlem
Bumpbump.

Kopplade in min externa till mitt 360. Xboxen säger till mig att jag måste konfigurera hårddisken för att den skall fungera. Jag tyckte inte det lät så farligt så jag tryckte på A och läg den konfigurera skiten. Nu när jag skall koppla in samma hårddisk i datorn är den tom. Helt jävla blank. Min horlåda har alltså formaterat hårddisken på 1000 gb och gjort om filformatet till fat32. Trots att jag hade en partition på hårddisken som var skapad för detta. Har någon annan lyckats göra samma sak? Gick någon data öht. att rädda?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback