Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-09-13, 06:21
  #1
Avstängd
Carnalitos avatar
Har aldrig testat tjack, men en hel del andra droger (kola,E,meth,cb,opiater,benso,svamp). Och undrar om man är "klar" i skallen under ruset? Jag vet att man blir sjukt speedad m.m. Men klarar man av saker som kräver väldigt mkt koncentration, eller blir man för stissig?

Kan man sitta stilla i många timmar och ex. plugga?
Om man i vanliga fall blir arg i en situation, hur hanterar man det på tjack? Samma/mer/mindre?
Citera
2008-09-13, 06:50
  #2
Medlem
myllzs avatar
Personligen tycker jag att man blir väldigt klar i skallen
vid stadigt intagande Men plugga vettefan om man klarar.
Jag blir iaf väldigt pratglad och sugen på att göra något hela tiden..
Dock är jag ingen jätte erfaren tjack brukare kanske ska nämnas..

Men visst.. Om jag ex fått för mig att kolla på ett program som random
kommit på tv'n kan jag sitta helt inne i det koncentrerat utan att någon kan få
mig ut från den världen
Citera
2008-09-13, 08:46
  #3
Medlem
Frenchdelights avatar
NU råkar det vara så att jag har svar på samtliga fråger du ställer och ska sammanfatta allt i följande patetiska punktformation;

* DU blir lika klar i skallen som jag är NU, och antagligen kommer vara under hela detta dygn,dvs askukdryg och inte alls "KLAR" (förlåt mormor)

* Beroende på Mängden "tjack", kan du se fram emot ett oavbrutet tugg innefattande total megabullshit och disrespekt gentemot den du pratar med och alla andra under ett tolvtimmarspass framöver.

* Vad gäller stillasittande är man själv ett i realtid levande exempel på att det är fullkomligt möjligt att föra en meningslös diskussion på tjack, just nu är jag stillasittande,iom att tjejer är dumma i huvet betyder detta att du kan knulla vilken fitta som helst när som helst under "berusning",om du undrar ( min kuk är fylld och redo för fitta)

* Du kan plugga, men du borde inte redovisa en eventuell uppsats skriven på tjack.

* Just nu är jag lugn som en filbunke (på tjack), men om man skulle bli aggressiv är man antagligen riktigt,riktigt, DÖD, pga bristande förmågor i ALLT vad gäller fysiskt försvar,speciellt mot en icke KOKSTJACKAD person,du är...DÖD. Detta anser jag som lekman att en påverkad person inser,samt snabbt retirerar undan en eventuell konfrontation.

*Samtidigt vill jag tillägga att aggressivitet under drogpåverkan är ungefär så extremt okontrollerbart som är fysiskt möjligt, pga total irrationalitet samt eventuella hallucinationer (personligen inser jag hur extremt sårbar jag är under "influence", så besöker hellre psykakut och käkar mackor med te,snarare än att försöka aggressera en potentiell kombatant! Även om jag är ett fysiskt praktexemplar inser jag mina begränsningar i detta fall,tyvärr

ps. min kuk är riktigt stor och fin, och min tunga är lång.

ps2. STAY OUT OF TROUBLE WHEN UNDER THE DRUGINFLUENCE,personlig erfarenhet,alkohol går alltid att snacka sig ur men när snuten (om det skulle vara så illa) eller en potentiell kukfitta skulle se att man är drogpåverkad,då är det kört min tajta vän,du är SK "SÅLD".
Citera
2008-09-13, 15:14
  #4
Medlem
Testa dig fram.

DU är ju iaf kött på benen när det gäller droger. Se om det funkar just för dig. Vi är alla olika

Citat:
Ursprungligen postat av Frenchdelight
NU råkar det vara så att jag har svar på samtliga fråger du ställer och ska sammanfatta allt i följande patetiska punktformation;

* DU blir lika klar i skallen som jag är NU, och antagligen kommer vara under hela detta dygn,dvs askukdryg och inte alls "KLAR" (förlåt mormor)

* Beroende på Mängden "tjack", kan du se fram emot ett oavbrutet tugg innefattande total megabullshit och disrespekt gentemot den du pratar med och alla andra under ett tolvtimmarspass framöver.

* Vad gäller stillasittande är man själv ett i realtid levande exempel på att det är fullkomligt möjligt att föra en meningslös diskussion på tjack, just nu är jag stillasittande,iom att tjejer är dumma i huvet betyder detta att du kan knulla vilken fitta som helst när som helst under "berusning",om du undrar ( min kuk är fylld och redo för fitta)

* Du kan plugga, men du borde inte redovisa en eventuell uppsats skriven på tjack.

* Just nu är jag lugn som en filbunke (på tjack), men om man skulle bli aggressiv är man antagligen riktigt,riktigt, DÖD, pga bristande förmågor i ALLT vad gäller fysiskt försvar,speciellt mot en icke KOKSTJACKAD person,du är...DÖD. Detta anser jag som lekman att en påverkad person inser,samt snabbt retirerar undan en eventuell konfrontation.

*Samtidigt vill jag tillägga att aggressivitet under drogpåverkan är ungefär så extremt okontrollerbart som är fysiskt möjligt, pga total irrationalitet samt eventuella hallucinationer (personligen inser jag hur extremt sårbar jag är under "influence", så besöker hellre psykakut och käkar mackor med te,snarare än att försöka aggressera en potentiell kombatant! Även om jag är ett fysiskt praktexemplar inser jag mina begränsningar i detta fall,tyvärr

ps. min kuk är riktigt stor och fin, och min tunga är lång.

ps2. STAY OUT OF TROUBLE WHEN UNDER THE DRUGINFLUENCE,personlig erfarenhet,alkohol går alltid att snacka sig ur men när snuten (om det skulle vara så illa) eller en potentiell kukfitta skulle se att man är drogpåverkad,då är det kört min tajta vän,du är SK "SÅLD".

1* Hur kan du svara på om han blir klar i huvudet? Det beror väl på personlighet och hur man reagerar på droger?
btw, kul för dig att du kommer vara det resten av dygnet, det svarade nog på hans fråga.

2* Mängden spelar ingen roll. Det är hur bra det är. Kan ju räcka med 0,2 ibland för att vara uppe i ett dygn och ibland får man ta 1g.

3* HAHA, Vadå fylld och redo för vilken fitta som helst? Samma där så är det från person till person och vad det är för sorts tjack. Men kul att du tror att just du reagerar som alla andra..

4* Det tycker jag absolut han skulle kunna göra. Bara han kolla igenom den innan för det kommer nog vara en del snurriga meningar

5* Är det alkohol du snackar om el? Du skrev ju innan att du är klar i skallen och att du tagit tjack. Varför skulle du inte kunna försvara dig på tjack?

Men det är ju kul att din kuk är stor och din tunga är lång. Att du skrev det passade perfekt in i detta inlägg.
Redan när jag läste ord som "kuk" och "fitta" så visste jag att du skulle skriva något sådant idiotiskt och omogen.

Ska det inte vara lättare att snacka bort sig från snuten om man är tjackad? Så är det iaf för mig..

Första gången du tog ikväll el?
Citera
2008-09-13, 15:34
  #5
Medlem
myllzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchdelight
NU råkar det vara så att jag har svar på samtliga fråger du ställer och ska sammanfatta allt i följande patetiska punktformation;

* DU blir lika klar i skallen som jag är NU, och antagligen kommer vara under hela detta dygn,dvs askukdryg och inte alls "KLAR" (förlåt mormor)

* Beroende på Mängden "tjack", kan du se fram emot ett oavbrutet tugg innefattande total megabullshit och disrespekt gentemot den du pratar med och alla andra under ett tolvtimmarspass framöver.

* Vad gäller stillasittande är man själv ett i realtid levande exempel på att det är fullkomligt möjligt att föra en meningslös diskussion på tjack, just nu är jag stillasittande,iom att tjejer är dumma i huvet betyder detta att du kan knulla vilken fitta som helst när som helst under "berusning",om du undrar ( min kuk är fylld och redo för fitta)

* Du kan plugga, men du borde inte redovisa en eventuell uppsats skriven på tjack.

* Just nu är jag lugn som en filbunke (på tjack), men om man skulle bli aggressiv är man antagligen riktigt,riktigt, DÖD, pga bristande förmågor i ALLT vad gäller fysiskt försvar,speciellt mot en icke KOKSTJACKAD person,du är...DÖD. Detta anser jag som lekman att en påverkad person inser,samt snabbt retirerar undan en eventuell konfrontation.

*Samtidigt vill jag tillägga att aggressivitet under drogpåverkan är ungefär så extremt okontrollerbart som är fysiskt möjligt, pga total irrationalitet samt eventuella hallucinationer (personligen inser jag hur extremt sårbar jag är under "influence", så besöker hellre psykakut och käkar mackor med te,snarare än att försöka aggressera en potentiell kombatant! Även om jag är ett fysiskt praktexemplar inser jag mina begränsningar i detta fall,tyvärr

ps. min kuk är riktigt stor och fin, och min tunga är lång.

ps2. STAY OUT OF TROUBLE WHEN UNDER THE DRUGINFLUENCE,personlig erfarenhet,alkohol går alltid att snacka sig ur men när snuten (om det skulle vara så illa) eller en potentiell kukfitta skulle se att man är drogpåverkad,då är det kört min tajta vän,du är SK "SÅLD".


Omg.. antingen skämtar du ganska hårt eller så
har du haft jävligt dåliga erfarenheter vad gäller tjack..
Aldrig varit med om ovanstående någonsin...
Visst kan man prata hål i huvudet på folk men dryg blir man väll
då aldrig, glad och social skulle jag villja säga
Men visst beror det helt på från person till person, och
mängd man tar. Men nog ska man väll kunna hålla sig inom
rimliga gränser
Citera
2008-09-13, 16:12
  #6
Medlem
Xenicides avatar
Dem få gångerna jag tagit har jag inte känt mig så mycket klarare.
Däremot känns det som hjärnan går igång och man pratar ganska mycket.

Men däremot så känner man hur klar man är om man dricker och jämför hur klar man hade varit annars eftersom man i princip kan dricka hur mycket som helst utan att känna sig full.


Kan det stämma eller är mina gånger misslyckanden?
Citera
2008-09-13, 18:02
  #7
Medlem
sturestolpskotts avatar
Klart du kan plugga på amfetamin, är ju en hel del studenter som gör det vid tentor eller när dom har mycket och behöver sitta uppe längre men fortfarande behålla sig någorlunda klar i skallen.

Läs på lite vilken mängd du ska inta, sen är det bara att du kör på!
Citera
2008-09-13, 19:05
  #8
Avstängd
Carnalitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sturestolpskott
Klart du kan plugga på amfetamin, är ju en hel del studenter som gör det vid tentor eller när dom har mycket och behöver sitta uppe längre men fortfarande behålla sig någorlunda klar i skallen.

Läs på lite vilken mängd du ska inta, sen är det bara att du kör på!

Mm, tror oxå mängden är nyckeln till den effekt jag eftersöker. Jvligt segt med alla skottlossningar i Gbg nu bara, alla verkar gömt sig..
Citera
2008-09-13, 22:00
  #9
Medlem
hannybannys avatar
Nu visserligen bara tagit tjack på fyllan, men ruset har direkt farit upp i skallen och gjort mej helt klar, det är den skönaste känslan tycker jag. Man nyktrar till men är ändå skön och KLAR.
Citera
2008-09-14, 14:58
  #10
Medlem
IKAROZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenicide
Dem få gångerna jag tagit har jag inte känt mig så mycket klarare.
Däremot känns det som hjärnan går igång och man pratar ganska mycket.

Men däremot så känner man hur klar man är om man dricker och jämför hur klar man hade varit annars eftersom man i princip kan dricka hur mycket som helst utan att känna sig full.


Kan det stämma eller är mina gånger misslyckanden?

Det är väl helt olika det där du har ju rätt i pladdrandet och att hjärnan går igång. därav välmåendet men i övrigt är vi olika. blir inte en tillgång direkt av alkohol.

ang TS fråga så visst, det skulle funka , men gränsen tror jag är jäääävligt hårfin att man överdoserar och då blir inget gjort istället. och då menar jag inte överdos som i ÖVERDOS utan att du mår bra, blir pigg, men tänker som många gör; liiiite till skulle inte skada så bra som jag mår...och så har du hjärnan klar javisst men på 100 andra saker ..enligt min erfarenhet iaf.så akta dig.
Citera
2008-09-29, 14:54
  #11
Medlem
konstifiks avatar
Jag tycker jag blir klar i huvudet. Knivskarp. men klar och klar..
tar jag rätt mängd så blir jag ju sådär pigg och altert och pratig, öppen.
har så extremt mycket att säga om allt och det är svårt ibland när man ska berätta och det är så mycket mycket mer som måste sägas
men då också en bra lyssnare även om jag är sprängfylld med allt jag vill säga.
Lite väl positiv ibland men lyckas att inte komma på alltför dumma idéer,
mår skitgott och är så på men lyckas hålla tillbaka.
Lite mer tjack på det och så blir man en liten knäppis som tycker att om vi ska åka dit och du inte vill köra är det ju självklart att jag kan köra påtänd och utan körkort och riskera liv och lem och allt därtill. Eller bara dumma idéer och att man råkar säga lite för mycket och ditten och datten.
Och fastnar du ju ännu lättare i precis allt.
Allt från att sitta blickstilla i en viss ställning och stirra på någon i några timmar utan att kunna sluta för allt i världen. Knappt ens prata för att du stirrar så. Förutom små utrop av "smartheter" man kommit på ibland.
Känner mig klar då med, men ja.. :P

Fint att vara rätt packad och ta tjack och bli "nykter" igen + ten times better.
Dricker dock just aldrig när jag tagit tjack.

Får för övrigt aldrig något gjort när jag tar tjack, oavsett dos.
kan få vissa saker gjorda men det tar ju sådan tid för att man fastnar i något annat hela tiden.
Och så sen ännu mindre gjort.

Skulle nog inte ha koncentrationen att plugga. Ta in massa, läsa på och så skulle jag sitta och komma på massa grejer och ja...
Kan inte koncentrera mig på tv när jag tagit tjack, fastnar mest i något annat än vad som händer och sägs på tvn, något i bakgrunden eller dylikt.
Beror dock på... vad det är förstås och upplägget osv. men för det mesta är tv och studier inget jag tror jag skulle kunna koncentrera mig på, och få in det i skallen...
__________________
Senast redigerad av konstifik 2008-09-29 kl. 15:20.
Citera
2008-09-29, 16:14
  #12
Medlem
Frenchdelight - pratar strunt ignorera.

Ja man blir klar i huvudet av amfetamin, om man inte tar för mycket. För att det ska vara bra att plugga på bör man ta ganska små doser och helst bomba så man inte får så mycket kick. 0,02-0,2g är en lagom dos att bomba om man ska plugga. Att jag skriver en dos som skiljer sig så mycket beror på att kvaliten varierar så kraftigt 0,1g av svensk standard skulle jag ta för plugg.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback