Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2008-09-15, 19:01
  #25
Medlem
Perra.Bs avatar
Ser inget behov att bevisa något så jag behöver inte förklara mig mer. Ni uttalar er om saker ni inte vet. Men så är ni väl svenssons oxå.
Citera
2008-09-15, 19:23
  #26
Avstängd
TT Boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perra.B
Ser inget behov att bevisa något så jag behöver inte förklara mig mer. Ni uttalar er om saker ni inte vet. Men så är ni väl svenssons oxå.

Omerta. Tystnad och heder! Lögn och ohederlighet avslöjas.

Detta var sista raden i ditt första inlägg. Låt oss titta på den sista meningen.
Lögn och ohederlighet avslöjas Du avslöjade dig själv i ditt andra inlägg i denna tråd

Game, set and match
Citera
2008-09-16, 13:04
  #27
Medlem
kaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perra.B
Men hur mkt skumrask är det då? När du tar på dig en supporter tröja så visar du ju bara att du stödjer en viss sida. Det behöver ju inte betyda att du har massa knepiga affärer kring dig?
Jag är stolt när jag vandrar runt i något som visar var jag står. Detta gör mig knappast tuffare eller dyl. Det känns bara bra att visa att man tagit ställning och står för detta.
Verkar som någon har hängt utanför högstadiumet och sålt en keps till Perra.B
Och nu är han jättetuff när han går med den på stan. HahaaHAA vilken patetiskt tråd...
På fyllan på fredagkväll så blir han alldeles varm inombords när han känner gemenskapen som han så gott som har en biljett in i nu.
Tänker: " Nu jävlar" och öppnar en 3.5%:a till och skriver om tystnad och heder och sånt som han och "såna som" han sysslar med. Ingen jävla Svensson.....

Jävlar TT Boy.. Den här klädde du av raskt!
Citera
2008-09-17, 01:10
  #28
Medlem
snömannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perra.B
Sitter här och läser om era spekulationer om mc-gäng och hur ni sitter här och hänger ut folk med namn och dyl. Det gör mig bara så förbannad. Vart finns hedern? Vad jag har lärt mig genom bekantskapskretsen är att man snackar inte om saker. Absolut inte om saker man hört av utomstående. Man har inte sett något eller hört ngt, thats it! Man ställer upp för sina bröder.

Så till frågan. Hur tänker ni när ni lägger ut spekulationer och dyl om gubbar som är med i mc-gäng? Är ni ens själva med i en mcklubb? Om ni nu e det och snackar massa vad har ni för tanke bakom detta? Eller är det som jag tror massa nyfikna svenssons som tjötar skit? Varför pratar ni om det som ni inte vet isf? Är ni avundsjuka? Rädda? Vill ni bli av med mc-gängen? Tell me


Sedan vad jag har för status inom mc världen är inte väsentligt!
Ni som är med i svängen och vet vad som gäller, vi syns.


Omerta. Tystnad och heder! Lögn och ohederlighet avslöjas.

Heder betyder inte så mycket här på FB. Och detta att man inte snackar om saker, det är ingen regel för oss på FB. Här snackas om allt. Fakta, antagaden, spekulationer, allt om vartanat.

Och vi håller på med detta snackande när det gäller det mesta, MC-gäng är bara ett exempel i raden.

Tystnad och heder.... För många av oss på FB känns allt detta förlegat, som något från en annan tid.

Samtidigt kan nog endel av oss på FB tycka att ni i MC-kriminella verkar vara ganska trasiga och tragiska människor. Kanske behöver ni mera kärlek, att någon ser er och älskar er för dem ni är?
Citera
2008-09-17, 05:14
  #29
Avstängd
naggitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snömannen
Heder betyder inte så mycket här på FB. Och detta att man inte snackar om saker, det är ingen regel för oss på FB. Här snackas om allt. Fakta, antagaden, spekulationer, allt om vartanat.

Och vi håller på med detta snackande när det gäller det mesta, MC-gäng är bara ett exempel i raden.

Tystnad och heder.... För många av oss på FB känns allt detta förlegat, som något från en annan tid.

Samtidigt kan nog endel av oss på FB tycka att ni i MC-kriminella verkar vara ganska trasiga och tragiska människor. Kanske behöver ni mera kärlek, att någon ser er och älskar er för dem ni är?

Veckans bästa inlägg!
Citera
2008-09-17, 11:04
  #30
Medlem
Perra.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snömannen
Heder betyder inte så mycket här på FB. Och detta att man inte snackar om saker, det är ingen regel för oss på FB. Här snackas om allt. Fakta, antagaden, spekulationer, allt om vartanat.

Och vi håller på med detta snackande när det gäller det mesta, MC-gäng är bara ett exempel i raden.

Tystnad och heder.... För många av oss på FB känns allt detta förlegat, som något från en annan tid.

Samtidigt kan nog endel av oss på FB tycka att ni i MC-kriminella verkar vara ganska trasiga och tragiska människor. Kanske behöver ni mera kärlek, att någon ser er och älskar er för dem ni är?


Se där ett svar.


Men har du heder utanför FB då?
Skulle du kunna lägga ut info här du fått reda på i förtroende?
Citera
2008-09-17, 16:15
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snömannen
Heder betyder inte så mycket här på FB. Och detta att man inte snackar om saker, det är ingen regel för oss på FB. Här snackas om allt. Fakta, antagaden, spekulationer, allt om vartanat.

Och vi håller på med detta snackande när det gäller det mesta, MC-gäng är bara ett exempel i raden.

Tystnad och heder.... För många av oss på FB känns allt detta förlegat, som något från en annan tid.

Samtidigt kan nog endel av oss på FB tycka att ni i MC-kriminella verkar vara ganska trasiga och tragiska människor. Kanske behöver ni mera kärlek, att någon ser er och älskar er för dem ni är?


ja så kanske det är, men du får nog gå till en klubbkåk och lägga fram det förslaget. Tror inte det sitter så många sk mc-kriminella här.. oooopps nu ljög jag jag är ju en sådan, åker ju faktiskt med liten regplåt.
Citera
2008-09-18, 01:40
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perra.B
Ser inget behov att bevisa något så jag behöver inte förklara mig mer. Ni uttalar er om saker ni inte vet. Men så är ni väl svenssons oxå.
På 50-talet var det väl så att det var raggare o knuttar och resten av befolkningen var sk Svenssons. Men att idag med alla subkulturer och skumt folk som finns på fullaste allvar tro att man på något sätt sticker ut från mängden bara för att man tillhör motorburen ungdom är väl att ta i.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback