Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2008-10-04, 18:11
  #37
Medlem
Köpte halal-salami hos lokala invandrarbutiken. Väldigt god och billig, gjord på kalkon.
Citera
2008-10-04, 18:24
  #38
Medlem
Californias avatar
Jag skiter i vilket. Skulle gärna köpa halal-kött om det fanns tillgängligt här...
Citera
2008-10-04, 21:36
  #39
Medlem
tepss avatar
Så länge det är kött så skiter jag i hur det har dött.
Skiter blankafan i hur ett djur dör.
Citera
2017-06-05, 01:04
  #40
Medlem
Jag har ätit sånt halal kött som man köper i orientaliska butiker som lågpris m.m. De säljer halal kött som köttfärs m.m. De smakar inte samma som kött från ica, känns som halal köttet i dessa butiker har dåligarr kvalite, och är dessutom lite billigare.

Min fråga är: Köper de verkligen in svenskt halal? eller finns det halal slakthus i sverige? varför är kvaliten så annorlunda? i flesta fall smakar de sämre också.
Citera
2017-06-05, 05:11
  #41
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmalloSmisk
Jag har ätit sånt halal kött som man köper i orientaliska butiker som lågpris m.m. De säljer halal kött som köttfärs m.m. De smakar inte samma som kött från ica, känns som halal köttet i dessa butiker har dåligarr kvalite, och är dessutom lite billigare.

Min fråga är: Köper de verkligen in svenskt halal? eller finns det halal slakthus i sverige? varför är kvaliten så annorlunda? i flesta fall smakar de sämre också.
Märkligt.

Jag äter ibland halalkött och skulle inte om mitt liv berodde på det kunna uppge någon skillnad.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback