Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-02-24, 01:20
  #13
Medlem
ryktet är bbekant och ska ha avhadlads på högsta nivå, nu minns jag inte av vilka, och vem som började men det ska ha gått till så att den ena mäktige politikrn kräver stängning a motpartens "problem" varvid den andra svarar "när ni stänger".

Jag tror det var svensken som började kräva, men det var väl för dyrt, men, sen när väl BB stängdes höll danskarna mer eller mindre löftet och fick istället stora problem över hela staden och mixad narotikaförsäljning.

Nu diskuteras coffeshops i danmark, så vi får väl se om de drar fart på barsebäck igen!
Citera
2009-02-24, 13:16
  #14
Medlem
Herr Lindholms avatar
Låter som ett extremt dåligt byte. Danskdjävlarnas gnäll över Barsebäck är för att de inte kan släppa freden i Roskilde 1658.
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Tja, inget förvånar mig i dessa tider. Samtidigt bör man ha i jänkarnas 'war on drugs' i åtanke. I sydamerika bränner man odlingar eller besprutar dem från luften, ibland så illa att man förgiftar vanliga bönders åkermarker och odlingar.
Det är inte USAs fel att de sydamerikanska länderna är rena rama Kalle Anka. T.ex. så kan valda politiker inte åtalas i Brasilien. Jämför med Nixon som avgick för att undvika en riksrättsprocess.
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
En annan pådrivande sak - och kanske den starkaste - är den ekonomiska faktorn där 'marknaden' med kortsiktigt tänkande finansmuppar försöker tjäna storkovan på så lite (arbete) som möjligt, bygga lyxbostäder, området ligger och är mycket attraktivt, så billigt som möjligt för att säljas så dyrt som möjligt till flockmentalitetstänkande människor som indoktrineras att tro att det är status att bo centralt nära vatten.
Vet du vad skillnad mellan ett smart karriärval och uppskörtning är?

Smart karriärval är när jag ser till att få största avkastning på satsat kapital.
Uppskörtning är när andra ser till att få största avkastning på satsat kapital.

Men visst, du får så gärna vara bitter över att ingen uppskattar dina 218 poäng blandade kurser och att du inte ens bor på promenadavstånd till vatten. Ingen skam i det. Däremot så borde du skämmas över att du tror att du sitter inne med sanningen. För ibland är det så att den stora massan faktiskt har rätt: Att det är trevligt att bo nära goda kommunikationer nära vatten. Och då alla inte kan göra det för närvarande (även om man alltid kan bygga nytt senare) så får helt enkelt en fri prissättning och äganderätt vara skiljedomaren. Hellre finniga finansmuppar än överliggarnas vise.
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
I en ekologiskt hållbar fri värld med långsiktigt tänkande hade naturligtvis Chrisitiania-projektet fått fortleva som det utomordentliga alternativa samhällssystem det är.
Ett samhällssystem som i ordets rätta bemärkelse parasiterar på det omgivande samhället. För Christiania är byggd på stulen mark. Christianiaborna borde vara glada över om man tutar tre gånger innan man låter bulldozrarna jämna skiten med marken.
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Varför lägga denna tråd i konspirationer, det är väl knappast det det handlar om?
Passar alldeles utmärkt här, så lite på fötterna TS har.
__________________
Senast redigerad av Herr Lindholm 2009-02-24 kl. 13:28.
Citera
2009-02-24, 17:52
  #15
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Passar alldeles utmärkt här, så lite på fötterna TS har.
Du får gärna kritisera min teori med något substantiellt istället för att bara påstå att jag har lite på fötterna. Hittills känns det troligt i mina ögon.
Citera
2009-02-25, 10:36
  #16
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Du får gärna kritisera min teori med något substantiellt istället för att bara påstå att jag har lite på fötterna. Hittills känns det troligt i mina ögon.
Fair enough. Sergels Torg var länge ett centrum för narkotikahandel. Så började man klämma åt aktiviteterna där. Det som hände var att Gullmarsplan blev ett nytt centrum. Så om man skulle klämma åt det som är centrum för cannabishandel i Köpenhamn så skulle det bara flytta någon annanstans.

Sedan så gäller det att få fram bevis för att danskarnas åsikter om Barsebäck får något tyngre genomslag i Sverige. Minns att dansken och ryssen är svenskens traditionella fiender. Visst, förhållandet mellan Danmark och Sverige är historiskt sett förträffligt. Men det behövs inte mycket för att de gamla motsättningarna skall göra sig påminda.

Så du kan ju tänka dig vilket ramaskri det skulle bli om man hade en diskussion om hur man bekämpar narkotikahandel i Öresundsregionen och någon från Sverige tycker att nedstängandet av Barsebäck vore ett bra byte mot att stänga ned Christiania.
Citera
2009-02-25, 18:09
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Så du kan ju tänka dig vilket ramaskri det skulle bli om man hade en diskussion om hur man bekämpar narkotikahandel i Öresundsregionen och någon från Sverige tycker att nedstängandet av Barsebäck vore ett bra byte mot att stänga ned Christiania.

Det här var inte et diskussionsforum, och vi flyttar ju och blandar glatt narkotikahadeln i sverige så...
Grejen var att christiania var en vagel i svenskens öga, barsebäck var en dansk vagel.
Vi gjorde ett uselt byte, och narkotikahadeln i kph är väl numer nästan som i sthlm, lite här o var med blandade droger.

Sen behöver vi inte tro att varken dansken eller svensken hade ett avtal, det kan mkt väl "bara blivit så", men jag är gansaka säker på att det på mkt hög nivå diskuterats informellt, som ett "skämt" som blev allvar troligen.
Citera
2009-02-25, 23:43
  #18
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Fair enough. Sergels Torg var länge ett centrum för narkotikahandel. Så började man klämma åt aktiviteterna där. Det som hände var att Gullmarsplan blev ett nytt centrum. Så om man skulle klämma åt det som är centrum för cannabishandel i Köpenhamn så skulle det bara flytta någon annanstans.
Javisst, droghandeln flyttar vidare när det blir för stort tryck. Som D Roger säger så var Christiania en vagel i ögat på svensken, inte för att det handlades droger där, utan för att det gjordes öppet. Jag vet inte om du har varit där nere på plats och sett det med egna ögon, för det är en stor skillnad på det och andra platser där det står lite pundare här och där som man vet säljer droger.
Citat:
Sedan så gäller det att få fram bevis för att danskarnas åsikter om Barsebäck får något tyngre genomslag i Sverige. Minns att dansken och ryssen är svenskens traditionella fiender. Visst, förhållandet mellan Danmark och Sverige är historiskt sett förträffligt. Men det behövs inte mycket för att de gamla motsättningarna skall göra sig påminda.

Så du kan ju tänka dig vilket ramaskri det skulle bli om man hade en diskussion om hur man bekämpar narkotikahandel i Öresundsregionen och någon från Sverige tycker att nedstängandet av Barsebäck vore ett bra byte mot att stänga ned Christiania.
Min idé var ju den att bytet gjordes upp mellan regeringarna, fast bara det att båda sidor var beredda på att blåsa motparten när det första objektet av antingen Christiania eller Barsebäck var oåterkalleligen borta, vilket faktiskt aldrig skedde. Jag tror att de försökte vänta ut varandra och då blir det som det blir, inget försvinner. Du har rätt i att jag inte har så mycket på fötterna annat än den förhandsinformation som sedermera visade sig slå in. Sen kom jag upp med min egen teori, den att de försökte blåsa varandra, som jag kan tolka som möjlig då den öppna droghandeln är tillbaka, och även Barsebäck redo att startas igen.
Citera
2009-02-27, 11:34
  #19
Medlem
Herr Lindholms avatar
Visst. Men industrin är inte speciellt förtjust i energipolitikens eviga "vartannatårs-twostep". Så om det skulle komma ut att man ville offra Barsebäck på så ytterst lösa boliner så skulle de få tuppjuck. Det skulle inte heller dröjt länge innan facken skyndade till Barsebäcks undsättning.
Citera
2009-02-28, 19:06
  #20
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalops
Men inte fel o jämna christiania med marken..flummiga hippie danskar som fastnat i 60-70 talet kan dom forsla ut på nån holme

Har dom inte Bornholm eller vad det nu heter som man kan forsla ut dom till? hehe
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback