Flashback bygger pepparkakshus!
2008-09-10, 16:19
Medlem
Spaceys avatar
Hej, nu är det så att jag absolut inte kan tålas att få i mig någon mjölk. Visserligen gillar jag fortfarande att göra mina egna dippsåser där jag tidigare använt gräddfil som bas. Nu till min fråga, kan man använda yofu istället för gräddfil? Eller finns det någon annan mjölkfri substitut man kan använda till just gräddfil?
Citera
2008-09-10, 16:24
Bannlyst
Det duger, men inte i närheten lika gott. Är själv mjölkallergiker, har inte hittat något substitut som nått upp full potential till gräddfil.
Citera
2008-09-10, 16:56
Medlem
Snurrens avatar
Man kan faktiskt blanda i lite citronsaft i yofun för att få fram lite syrlig smak.

Är du laktosintolerant eller tål du inte mjölkprotein? Vid laktosintolerans brukar man tåla alla Valios laktosfria produkter bra. Dom går inte ut stenhårt med att det är laktosfritt för då köper inte vanliga konsumenter det, men läs på förpackningarna.
Citera
2008-09-11, 08:46
Medlem
Spaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Man kan faktiskt blanda i lite citronsaft i yofun för att få fram lite syrlig smak.

Är du laktosintolerant eller tål du inte mjölkprotein? Vid laktosintolerans brukar man tåla alla Valios laktosfria produkter bra. Dom går inte ut stenhårt med att det är laktosfritt för då köper inte vanliga konsumenter det, men läs på förpackningarna.

Är varken eller, jag är vegan så jag kan inte konsumera några mjölkprodukter p.g.a. det. Ska testa tipset angående citron + yofu, tack så mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in