33 876 besökare online
856 313 medlemmar • 45 791 614 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Hem, bostad & familj > Relationer och samlevnad > Relationer och samlevnad: allmänt
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Sista_Bossen
Medlem
Sista_Bossens avatar
klart det är okej, herregud.

Shiaarab
Medlem
Shiaarabs avatar
Du ska absolut stanna. Innebandyn kan vänta, detta handlar om en person du träffar relativt sällan men som betyder mycket för dig. Spendera så mycket tid du kan med henne medans du har chansen.

QAWIM, QAWIM!

vonmanstein
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rularn
Hallå!

(Lång version, kan hoppas över)
Jag och min tjej har varit ihop i 1,5 år. Vi har ett distansförhållande och bor ca 1,5 timme ifrån varandra.

Detta fungerar jättebra och vi ser mest fördelar: Man ser hela tiden fram tills dess att man ska träffas. När man träffas så har vi det jättebra, bara tid för varandra. Vi har jättebra sex. Vi lägger ingen tid på att bråka, för man hinner inte störa sig på varandra när vi bara träffas varannan helg. Och när vi inte ses så har vi mycket tid till egna intressen, skola och kompisar. Detta fungerar som sagt var jättebra. Sen så i framtiden så är ju detta ett bevis på att man tycker om varandra så mycket att det är värt att vänta 2,5 år, istället för att gå och träffa andra.

Men nu är det så, att jag skall åka ner till henne i helgen. Och det har jag sett fram emot jättemycket. Grejen är den att innebandy är bland det roligaste jag vet. Och då är min fråga till er: Är det OK att åka hem några timmar tidigare på söndag för att hinna med att lira innebandy på eftermiddagen? Jag vet att det låter jätteilla men jag tycker inte mindre om henne bara för att jag tycker väldigt mycket om att lira innebandy.
(Slut lång version)

Vad är ok när det kommer till prioriteringar? Är det ok att välja intressen framför? Vad är ok att gå före?

Jag tycker själv det är OK för min tjej att gå på fester och annat istället för att träffa mig. Vissa sittningar, födelsekalas och annat går ju inte att ändra på. Dessutom vill jag ju bara att hon ska träffa mig när hon själv vill det.

Ja gisses 1,5 timmar ifrån varandra...

Får man ens kalla det för ett långdistansförhållande, jag trodde det var olagligt? Vad säger Gene konvention om detta?

Svara på ämne
Topp Dela »