Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-14, 16:33
  #181
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimGoose
Varit med, gav mig absolut ingenting när jag fick problem med bl.a vattenskador så har gått ur och kommer inte gå med nåt mer.


Det är alltid klokt att undvika den Vänsterstyrda Hyresgäsrföreningen. Dom är kända för att jävlas med moderater och kristdemokrater som blivit medlemmar hos dom.
  • Fråga: Vem passar in hos Hyresgästföreningen ?
  • Svar: Ullareds-Åke och hans gelikar !
Särskilt i tvistemål är dom extremt svaga och det är YTTERST sällan dom hjälper någon som hamnat under vräkningshot. Oavsett orsak.
Citera
2023-02-27, 18:11
  #182
Medlem
Om det är värt att gå med i Hyresgästföreningen för 85:- i månaden 2023, så blir svaret nej. För 15 år sedan var Hyresnämden en motpart till Fastighetsägarna som vann de flesta mål man skickade vidare till Hyresnämden.
Idag är HGF bara ett spel för gallerierna och en lydhud under Fastighetsägarna där Fastighetsägarna vinner de flesta av hyresförhandlingarna.

När ett privatägt Seniorboende som jag har nära kontakt med, mitt i en park på Kungsholmen ville lyxrenovera lägenheterna klagade alla gamlingar som absolut inte ville få några lyxrenoveringar med svinhöga hyror. Hyresvärden försökte då att locka med hyresbidrag som ansöks hos Skatteverket eller Pensionsnämden som kanske ger några korvören.

Privatvärden vände sig då till Fastighetsägarna som godkände lyxrenoveringarna, eftersom få av gamlingarna inte var medlemmar i HGF behövde man inte liera sig med dom.

Det har varit vedertagen praxis att inte vräka hyresgäster som sköter sig, den regeln är borttagen hos HGF sedan tio år. Så när lyxrenoveringarna var gjorda gapade väldigt många lägenheter tomma och det under en längre tid, Orsaken kan man bara gissa sig till.
65-år gamla pensionärer som ville ställa sig i kön för bostäder tackade nej när dom fick höra hyran. 10500:- för en 2:a och 12000:- för en 3:a Kompisen som bodde i Blåsut utan hiss med ont knä, undrade om jag kunde hjälpa honom att hitta större lägenhet med hiss. Visst. Efter att han registrerat sig på kontoret tog det bara 3 veckor innan värden kallade honom för visning , både på stor 2:a och en mindre 2:a som var lyxrenoverade med säkerhetsdörr i stål. Han valde den mindre med en hyra på 10,500:- Han blev förståss nöjd. Kruxet är att du måste bo i Stockholm, inte ha miljoner på banken för då hänvisas du till köp av bostadsrätt.
Citera
2023-02-28, 05:46
  #183
Medlem
En sosseförening som självklart ej kan hindra sig attsko sig på andra...

https://timbro.se/smedjan/nagon-anna...s-miljonloner/
Citera
2023-02-28, 07:42
  #184
Medlem
Då jag bor i eget. Så är jag icke medlem. Men utan hyresgästföreningen skulle det vara helt andra hyror.
Citera
2023-02-28, 08:00
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Då jag bor i eget. Så är jag icke medlem. Men utan hyresgästföreningen skulle det vara helt andra hyror.


Hur kan du säga så som inte en testat genom att försöka öppna ett ärende. Din inställning tackar HGF och sossarna speciellt för.
Det första som händer efter att du betalt medlemsavgiften 85:- är att du kommer till en Områdeshandläggare som är en nyanländ, som när han fått reda på vad du behöver hjälp med skickar dig vidare till nästa handläggare som också är nyanländ som på dålig svenska skyller på att han inte förstår bara för att HGF skall slippa bry sig.
Googla efter HGF systertidning Hus-Hem där finns massor med klagomål på sånt HGF inte gjort eller vägra göra.

https://konsumentenheten.se/hyresgastforeningen-bluff/
Citera
2023-02-28, 13:57
  #186
Medlem
Nu spelar det ingen roll om vi försöker få hjälp från HGF, IVO, Patientnämden, Applesupportern, Stadsdelnämndens biståndsbedömmare, även Hyresnämden så är det nyanlända handläggare som svarar som fått eget ansvar över besluten, som om ärendet gäller klagomål på tandklinik ägd av nyanländ, anklagar dig för rasism, därför öppnas inget ärende för att du har mage att kritisera nyanlända tandläkare. Detta mygel gör att inga nyanlända får varken kraftiga böter eller näringsförbud som kan fortsätta att förstöra tändernas på oss svenskar. Stackars kunden får varken ersättning eller ett nytt jobb gjort gratis. Besluten från IVO brukar det stå att nyanlända tandläkaren fått kraftig varning. Alltså klagar vi inför döva öron, helt enligt sossarnas tandlösa regelverk som aldrig gynnar oss svenskar. Suck.
Citera
2023-03-03, 11:36
  #187
Medlem
Jag fick ett brev från dessa där dem med stolthet berättade att dem hade förhandlat fram 6% högre hyra tillsammans med min hyresvärd.
Enough said.
Citera
2023-03-03, 15:01
  #188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storpiken
Jag fick ett brev från dessa där dem med stolthet berättade att dem hade förhandlat fram 6% högre hyra tillsammans med min hyresvärd.
Enough said.

"Dessa" du menar brev från HGF. Hoppas du blir nöjd när hyresavierna droppar in.
Citera
2023-03-03, 22:29
  #189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MottisXL
"Dessa" du menar brev från HGF. Hoppas du blir nöjd när hyresavierna droppar in.
Mig gör det inte så mycket, tycket däremot synd om dem som inte tjänar så mycket..
Citera
2023-05-04, 16:06
  #190
Medlem
Har tidigare varit medlem i hyresgästföreningen och man har fördelar på annat håll också.
Tex 10% rabatt när man ska ta färjan ner till Tyskland o Danmark. Någon som kan dela med sig av kampanjkoden som funkar på tex Forsea eller Scandlines ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback