• 2
  • 3
2019-05-17, 11:40
Medlem
Fickludds avatar
Dopping twittrar allt som oftast om språkbruk och så även i detta fall. Att säga "sia om så här i efterhand" är en språklig tavla och det är det han reagerar på. Det har inget med rasism eller hån mot Kuhnke att göra.

Hans senaste tweet, som exempel, handlar om styckesindelning och mellanslag.
Citera
2019-05-19, 02:49
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horby-kvinnan
Din helhetssyn på Kuhnke är kanske den som Staffan Dopping egentligen har. Kuhnke är en av Sveriges mest intelligenta politiker. Finns en del som tyder på att rasismspåret kan vara på rätt väg s.a.s. Dopping är väl inte känd för rasism, men hans agerande på Twitter har i många fall varit besläktat med hur människor med förkärlek för intolerans, trångsynthet och främlingsfientlighet, rasism beter sig. Jag ser det som dylikt påhopp på Kuhnke mot bakgrund av att hon är den hon är - kvinna, afrikanska rötter, miljöpartist och inte "lika smart" som Dopping själv etc. (Dopping är också lite ökänd som uppblåst viktigpetter och lite av en översittare...) Påhoppet är inte huvudsakligen för att Kuhnke är mörkhyad - det är mixen som gör det - men hennes hudfärg och avvikande, "opassande" bakgrund triggar Dopping. En blond miljöpartist hade inte blivit utsatt för ett sånt "akademiskt" lömskt angrepp som Kuhnke blivit.

Ta din medicin och låt den verka istället för att paranoid smyga omkring och se rasismspöken överallt.

Bara för att man tycker ABK är ett fullkomligt stolpskott utan någon mental kapacitet att tala om så betyder det inte att man pga det är "rasist" eller "hatar negrer" eller liknande. Det betyder helt enkelt att man tycker hon är en idiot och inte mer än så.
Citera
2019-05-19, 03:07
Medlem
Horby-kvinnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Dopping twittrar allt som oftast om språkbruk och så även i detta fall. Att säga "sia om så här i efterhand" är en språklig tavla och det är det han reagerar på. Det har inget med rasism eller hån mot Kuhnke att göra.

Hans senaste tweet, som exempel, handlar om styckesindelning och mellanslag.
Visst ingår detta du nämner när Dopping kommer med något. Han är ökänd som besserwisser rörande språkfrågor. Men angående det jag lyfte fram tyckte jag mig se att han gjorde så mot bakgrund av att det just handlade om Kuhnke. Dopping har kommenterat henne tidigare också.

Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Ta din medicin och låt den verka istället för att paranoid smyga omkring och se rasismspöken överallt.

Bara för att man tycker ABK är ett fullkomligt stolpskott utan någon mental kapacitet att tala om så betyder det inte att man pga det är "rasist" eller "hatar negrer" eller liknande. Det betyder helt enkelt att man tycker hon är en idiot och inte mer än så.
Att du bygger din argumentation i ämnet på personpåhopp, och primärt inte något som rör sakfrågan, är lite anmärkningsvärt.
Citera
2019-05-19, 03:40
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horby-kvinnan
Att du bygger din argumentation i ämnet på personpåhopp, och primärt inte något som rör sakfrågan, är lite anmärkningsvärt.

Det gör jag pga att din argumentation i bästa fall kan klassas som genuint usel, du bygger hela din felaktiga tes kring ett totalt rubbat påstående - det att all kritik mot en färgad person per automatik blir en form av rasism. Men jag förstår att du gillar ABK, ni verkar ungefär lika svagbegåvade båda två - så det har ni gemensamt.
Citera
2022-10-26, 22:50
Medlem
Erik Östs avatar
Dopping sköter sig väldigt bra på Kvartal-podden tycker jag.
Bra på att ställa de rätta frågorna i komplexa problem.
Har bara börjat lyssna halvvägs in i podden med början nånstans sommaren 2020 , för många program före det ,och är inte framme vid nutid ännu men än så länge gillar jag Staffan Doppings intelligenta frågor i diverse ämnen. Underhållande samtidigt som det är bildande.Det uppskattar jag jämfört med SR:s/Svt:s marxistmuppar med sina "fördjupande nyhetsprogram" som bara har en och samma ledande agenda utan att vi ska ifrågasätta när de "intervjuar" nån!

Om Sveriges Radio sade han 2015 att "företagskulturen rent allmänt präglas av brist på skarpa kvalitetsdiskussioner och självrannsakan".

https://sv.wikipedia.org/wiki/Staffan_Dopping
Senast redigerad av Erik Öst 2022-10-26 kl. 23:23.
Citera
2025-09-19, 10:21
Medlem
Amors avatar
https://x.com/ROGSAHL/status/1968536723975008348

Stor grej på X nu är bråket mellan Staffan Dopping och gamla "neutrala" tt-journalisten Owe Nilsson.

Owe refererar till sin gamla vän KB som ska ha varit ihop med Staffan när det begav sig, som sen Staffan ska ha behandlat dåligt.

Någon som vet vad detta handlar om.
Citera
2025-09-19, 10:26
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
https://x.com/ROGSAHL/status/1968536723975008348

Stor grej på X nu är bråket mellan Staffan Dopping och gamla "neutrala" tt-journalisten Owe Nilsson.

Owe refererar till sin gamla vän KB som ska ha varit ihop med Staffan när det begav sig, som sen Staffan ska ha behandlat dåligt.

Någon som vet vad detta handlar om.
Är det bara bögar i försvaret? Staffan Dopping är alltså ännu en höjdare inom krigsmakten/säkerhetstjänsten som viskar eldröret bakifrån.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in