2010-06-22, 17:28
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
BW's måste ändras.

De är en RDPS klass enligt Lore, med fireballs etc. Inte en 2 BW's 2 Tanks (för guard) och 2 Healers in och Bomba klass.

Antingen så måste de ändra BW'n (dess spells), eller så får de införa en av nedan ändingar:

1. Sänka dmg på all typ av AE, då AE inte ska vara stor skada för massa folk, utan lite/medium skada för massa folk.

2. Förhindra att 5 st av samma klass kör AE på samma ställe. Dvs, endast 1 spell av samma sort kan göra skada på ett område samtidigt. Slänger 4 BW's sin AE spell samtidigt i en stor klunga så gör endast den spell med högst dmg (uträknat från spelldmg + int + crit) skada, de andra ignoreras.

Det är fan inte kul att möta Bombhemia och vissa andra orderguilds som endast kör sina Bombsquads..

Absolut, det måste ske nånting för att göra bombsquads mindre effektiva, det håller jag verkligen med om. Blir lite illa när man med ganska stor säkerhet gissa sig till hur en city invasion går baserat på antal BWs på andra sidan.

Men annars tycker jag spelet har rätt fin balans överlag.
Citera
2010-06-22, 17:29
Medlem
Quixotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagn
Finns bara två engelska servrar och båda är riktigt aktiva så vilken spelar inte så stor roll. Order verkar vara i underläga på båda servrarna från vad jag har läst så gillar du att vara underdog så är det ett tips. Sen vilken typ av healer beror lite på vilken spelstil du gillar, mitt tips är att testa dom olika lite och se vilken som känns roligast.

Vill att det ska vara en healer som funkar ute i pvp och bara inte på pappret. Har tittat lite på Zealot och de verkar okej, hur funkar de i pvp? Rune Priests är väl orders motsvarighet till Zealots, är de användbara?

Ville inte levla upp en klass som visar sig vara skräp vid end level.
Citera
2010-06-22, 17:30
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote
Vill att det ska vara en healer som funkar ute i pvp och bara inte på pappret. Har tittat lite på Zealot och de verkar okej, hur funkar de i pvp? Rune Priests är väl orders motsvarighet till Zealots, är de användbara?

Alla helarna funkar i pvp och alla är välkommna i grupper.

Zealot är absolut eftertraktade, det närmsta du kan komma en "ren" healer på destro-sidan. RK har jag ingen som helst koll på men dom borde väl vara lika bra tycker jag.
Citera
2010-06-22, 17:31
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagn
Absolut, det måste ske nånting för att göra bombsquads mindre effektiva, det håller jag verkligen med om. Blir lite illa när man med ganska stor säkerhet gissa sig till hur en city invasion går baserat på antal BWs på andra sidan.

Men annars tycker jag spelet har rätt fin balans överlag.

Har hört att Sorcar är overpowered också, men kan inte uttala mig om detta då jag inte mött destro själv (har bara destrochars) + att vi har bara en sorc i guildet, så blir ju inga bombruns med massa sorcar för oss.

Problemet som jag hörde är att när BW's var som värst OP, det dem gjorde då var att boosta Sorcen (motklassen). Något som de gör ofta när någon klass är för bra är att bara förbättra motklassen på andra sidan istället för att gå till botten med problemet.
Citera
2010-06-22, 17:34
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote

jag lirade en Zealot till 32R/31RR innan jag slutade spela WAR 2007 när lagget förstörde all spelglädje och jag älskade den klassen. (startade ny klass för att jag inte kunde spela efter 3 års uppehåll).

Min första char, WE'n kommer nog ligga på is ett tag.

När jag är klar med Relron (min BG) så är det nog min Zealot som ska lvlas. Kul klass att spela, alltid eftertraktad och riktigt bra ute i RVR.

Ja, de tål inte mycket stryk, men har du en tankguard så är det inga problem.
Citera
2010-06-22, 17:34
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Har hört att Sorcar är overpowered också, men kan inte uttala mig om detta då jag inte mött destro själv (har bara destrochars) + att vi har bara en sorc i guildet, så blir ju inga bombruns med massa sorcar för oss.

Problemet som jag hörde är att när BW's var som värst OP, det dem gjorde då var att boosta Sorcen (motklassen). Något som de gör ofta när någon klass är för bra är att bara förbättra motklassen på andra sidan istället för att gå till botten med problemet.

Nu har jag rätt dålig koll på sorkar, dom är ganska ovanliga på Norn. Sällan man har mer än 2-3 i en city invasion (och vi har ingen i gillet) men som jag förstått så är dom aningen bättre mot ett target än BWs medans BWs är bättre på aoe. Vilket känns ganska trasigt iom att aoe är så mycket viktigare i större slag...

Men visst går det att bomba med sorkar med, men som sagt verkar dom betydligt ovanligare så man får sällan chans att se dom in action.
Citera
2010-06-22, 17:36
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
BW's måste ändras.

De är en RDPS klass enligt Lore, med fireballs etc. Inte en 2 BW's 2 Tanks (för guard) och 2 Healers in och Bomba klass.

Antingen så måste de ändra BW'n (dess spells), eller så får de införa en av nedan ändingar:

1. Sänka dmg på all typ av AE, då AE inte ska vara stor skada för massa folk, utan lite/medium skada för massa folk.

2. Förhindra att 5 st av samma klass kör AE på samma ställe. Dvs, endast 1 spell av samma sort kan göra skada på ett område samtidigt. Slänger 4 BW's sin AE spell samtidigt i en stor klunga så gör endast den spell med högst dmg (uträknat från spelldmg + int + crit) skada, de andra ignoreras.

Det är fan inte kul att möta Bombhemia och vissa andra orderguilds som endast kör sina Bombsquads..

Det är ju redan på deras lista att ändra det efter att de blev facerollade av några bombsquads själva.

Spelet är de mest balanserade PvP spelet atm...
Säger väl en del.
Citera
2010-06-22, 17:38
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
jag lirade en Zealot till 32R/31RR innan jag slutade spela WAR 2007 när lagget förstörde all spelglädje och jag älskade den klassen. (startade ny klass för att jag inte kunde spela efter 3 års uppehåll).

Min första char, WE'n kommer nog ligga på is ett tag.

När jag är klar med Relron (min BG) så är det nog min Zealot som ska lvlas. Kul klass att spela, alltid eftertraktad och riktigt bra ute i RVR.

Ja, de tål inte mycket stryk, men har du en tankguard så är det inga problem.

3 års uppehåll när spelet inte ens varit ute i 2 år? :P
Zealot är helt okej, jag har en R40 men det är verkligen bara heal och ingenting annat.
De tål lika mycket stryk som en shaman och det är en förbannad massa om man satsar på det som satsas skall: Toughness/Armor.
Citera
2010-06-22, 17:48
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
3 års uppehåll när spelet inte ens varit ute i 2 år? :P
Zealot är helt okej, jag har en R40 men det är verkligen bara heal och ingenting annat.
De tål lika mycket stryk som en shaman och det är en förbannad massa om man satsar på det som satsas skall: Toughness/Armor.

Er, du har ju fan rätt.

När jag kollade så kollade jag regdatum på mitt konto vilket var 31/05/2007, därför jag trodde jag inte hade spelat på 3 år.

Lol, men slutade visst i våras förra året (börjar bli gammal, 1 år känns som 3.).
Citera
2010-06-22, 17:50
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Det är ju redan på deras lista att ändra det efter att de blev facerollade av några bombsquads själva.

Spelet är de mest balanserade PvP spelet atm...
Säger väl en del.

Mest balanserat vet jag inte, tyckte t.ex AO var mer balanserat men det är ju lite annorlunda.

Dock så ska vi inte börja gnabba om vilket spel som är mest balanserat, utan du har rätt i att det är bra balanserat generellt. Magus behöver lite mer power, BW's behöver lite mindre så är jag nöjd (nu är jag inte insatt i alla klasser så kan självklart behövas lite mer än så).

Dock, som sagt: Rent krasst så är det bra balanserat.
Citera
2010-06-22, 18:06
Medlem
Panzerbat.s avatar
Vad i helvete? Patchningen stängs av lite då och då.
Citera
2010-06-22, 19:36
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Mest balanserat vet jag inte, tyckte t.ex AO var mer balanserat men det är ju lite annorlunda.

Dock så ska vi inte börja gnabba om vilket spel som är mest balanserat, utan du har rätt i att det är bra balanserat generellt. Magus behöver lite mer power, BW's behöver lite mindre så är jag nöjd (nu är jag inte insatt i alla klasser så kan självklart behövas lite mer än så).

Dock, som sagt: Rent krasst så är det bra balanserat.

Om man ser det såhär...
Det är team play så en bra setup mot en bra setup blir en bra fight
1v1 - kvittar vilken klass med equal gear. Båda kan bli dödade av den andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in