2008-09-11, 21:05
Medlem
ant's avatar
Har nu testat både Chosen, Sorcerer och Black Orc och måste säga att spelet är sjukt kul!

Att lira orchers PQ är riktigt kul men tar lite tid eftersom du måste döda 80-100 mobs sen 10-25 igen. Tråkigt när mobsen buggar och du inte kan göra klart questen >.<
Black Orc hade också ett intressant combat-system, värt att spela!

Sorcerer var grymt i RvR, verkar som om magi-klasserna är de som dominerar.

Chosen var också en kul klass, var kul i RvR men det behövs en healer när man springer rakt in i mitten och köttar.

Det var det jag upplevt iallafall, ska spela mer sedan och antagligen levla lite på min Black Orc! Ska försöka testa andra tiers och skaffa nytt gear så man kan döda nån i PvP.
Kommer med fler inlägg om hur det är.
Citera
2008-09-11, 21:11
Medlem
ant's avatar
Ny patch imorgon!

Såg precis att det kommer en ny patch imorrn 4.1.1 !

Här är nyheten:
http://www.war-europe.com/#/news/?id_news=en135&lang=en

Här är patchnotes:
http://img.war-europe.com/syndic_img/news/patchnote-4-1-1.html

"Also, they'll no longer fall into an "Unattackable" state or disappear in mid-combat."
Verkar som dem fixar det buggade mobsen, riktigt bra!
Senast redigerad av ant' 2008-09-11 kl. 21:14.
Citera
2008-09-11, 21:49
Medlem
Det var då själva fan...
Var placerar WAR open beta downloader installationsfilerna?
Jag tankade skiten från officiella sidan, startade, tankade klart hela rasket till 100%. Stängde downloadern och sen... ?
Letat överallt från min download mapp där downloadern ligger till system/temp.

Känner mig rätt dum :P
Citera
2008-09-11, 21:54
Medlem
Kan en vänlig själ förklara för mig hur det där med score i PQs fungerar?

Vandrade glatt runt i chaos förstaområde och stötte på PQn där den sista delen involverar att döda ngn sorts demon som frammanats och förlorats kontrollen av.
När jag kom var folket där på sista delen, dvs att döda demonen, som zealot slängde jag bara in ett par heals på en chosen och en dot på bossen. Till min stora förvåning kom jag trea på scores och fick därmed en lootbag med bra items utan att egentligen göra ett piss. Värt att nämna är att det var riktigt mycket folk runtomkring just nu också.

Nästa gång jag vandrade in i PQ området var det ingen där, medan den var i phase 1 med 0 dödade av förstamobsen. Jag traskade glatt kring och dödade lite, medan fler å fler joinade. Jag healade, dödade, plockade gravstenar utav bara helvete och slutade tillsut på en sjundeplats.

Fattar verkligen inte ett dyft
Citera
2008-09-11, 21:58
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytkis
Kan en vänlig själ förklara för mig hur det där med score i PQs fungerar?

Vandrade glatt runt i chaos förstaområde och stötte på PQn där den sista delen involverar att döda ngn sorts demon som frammanats och förlorats kontrollen av.
När jag kom var folket där på sista delen, dvs att döda demonen, som zealot slängde jag bara in ett par heals på en chosen och en dot på bossen. Till min stora förvåning kom jag trea på scores och fick därmed en lootbag med bra items utan att egentligen göra ett piss. Värt att nämna är att det var riktigt mycket folk runtomkring just nu också.

Nästa gång jag vandrade in i PQ området var det ingen där, medan den var i phase 1 med 0 dödade av förstamobsen. Jag traskade glatt kring och dödade lite, medan fler å fler joinade. Jag healade, dödade, plockade gravstenar utav bara helvete och slutade tillsut på en sjundeplats.

Fattar verkligen inte ett dyft

Då får pluspoäng ju mer du hjälper till, men sen rollas det ett random nummer mellan 0-999. Såg en som hade otur och fick 50, några har fått över 900.

Men om du hjälper till, healer, tar skada/gör skada så får du mer pluspoäng.
Om du får +500 och du rollar 350, en annan har +200 och rollar 500 då vinner du med 850 mot 700. Man behöver alltså ha turen med sig också.

Hoppas du förstår.
Citera
2008-09-11, 22:01
Medlem
Tackar , hade trots allt föredragit ett system som bara prioriterade hur mycket nytta man gjort.
Citera
2008-09-11, 22:04
Medlem
Ardvahns avatar
Har spelat betan under dagen.

Allt verkar gå ut på att kriga mot motståndarrasen, finns liksom inga inslag, likt WoW, att helt enkelt satsa på sin karaktär till fullo. Verkar snarare mest vara fokus på att man skall kriga mot andra ständigt, inte göra raids med sina guildpolare och ränna runt fritt var man vill. Alla krigar överallt i Warhammer.

Och självaste kriget är väldigt oimponerande. Jag menar, det är endast en permanent konflikt som går fram och tillbaka. Och även när ens egen sida har tagit över ett område, så är fortfarande lägre levels områden konfliktzoner.
Det blir lite konstigt när man i början av spelet får i uppdrag att mosa det första motståndet så att armén kan avancera vidare och man några sekunder därefter får ett meddelande om att ens ras har tagit över fiendens huvudstad.
Citera
2008-09-11, 22:09
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ardvahn
Har spelat betan under dagen.

Allt verkar gå ut på att kriga mot motståndarrasen, finns liksom inga inslag, likt WoW, att helt enkelt satsa på sin karaktär till fullo. Verkar snarare mest vara fokus på att man skall kriga mot andra ständigt, inte göra raids med sina guildpolare och ränna runt fritt var man vill. Alla krigar överallt i Warhammer.

Jo... det är liksom det som är hela tanken med det här spelet, just att det är krig överallt. Vad du menar med att man inte kan satsa på sin karaktär till fullo förstår jag inte riktigt dock. Har du lust att utveckla?
Citera
2008-09-11, 22:11
Medlem
Ardvahns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagn
Jo... det är liksom det som är hela tanken med det här spelet, just att det är krig överallt. Vad du menar med att man inte kan satsa på sin karaktär till fullo förstår jag inte riktigt dock. Har du lust att utveckla?

Jag menar, man kan inte flumma runt. Utan man tvingas hela tiden delta i strider med motståndarna. Strider som aldrig tar slut.
Fokuset på individen förflyttas till fokus på det kollektiva, det gemensamma kriget.
Citera
2008-09-11, 22:18
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ardvahn
Jag menar, man kan inte flumma runt. Utan man tvingas hela tiden delta i strider med motståndarna. Strider som aldrig tar slut.
Fokuset på individen förflyttas till fokus på det kollektiva, det gemensamma kriget.

Ptja, ett viss utrymme för sånt tycker jag det verkar finnas men visst har du poäng, fokus ligger definitivt på det kollektiva och på kriget mot den andra sidan. Men det har hela tiden vart tanken så om det inte passar dig så är det här helt enkelt inte spelet för dig.
Citera
2008-09-11, 22:18
Medlem
osiriz88s avatar
Black Orc vs Shadow Warrior

Idag så inträffade min längsta 1vs1 fight någonsin. Jag (Shadow Warrior) VS Black Orc. Resulterade dock i att jag dog, men jag måste fråga om en sak som inträffade i striden.

Jag använde mig av "kite" (sprang hela tiden runt och höll gott avstånd till honom och använde broadhead arrows, take down och snares. då jag använde snares så fick jag också in fina eagle eye arrows på honom också.

Det enda han kunde göra var att använda sina kastyxor och ett fåtal lyckoträffar med sin tvåhandsyxa!.. Tillslut dog jag(!!) Nu undrar ni förstås hur han lyckades döda mig med sina ynkliga kastyxor och ett par slag från yxan.

Anledningen är att hans HP hela tiden tickade uppåt! Ganska lite men ändå så pass mycket att jag inte hann få död på han innan han dödat mig med kastyxor. Då var hans hp visserligen på 15%, men hade hans HP inte tickat upp sådära hela tiden, då hade jag totalkrossat honom.

Vad fan hände egentligen?
Citera
2008-09-11, 22:21
Medlem
osiriz88s avatar
Och en till sak, jag råkade ha ressurection sickness under hela fighten. Iofs mitt eget fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in