2008-09-10, 21:24
Medlem
ant's avatar
Har nu testat en chaos chosen och tyckte det var riktigt kul!
Har gjort en del PQ's, imponerad hur mäktigt det var redan på level 3 när den stora demon hunden summonades.

PvPn var också roligt, in och kötta och hoppas på heals

Har dock sett en hel del buggar, många mobs som buggar ur vid PQ's så man inte kan attackera dem osv.

Flög även vid ett tillfälle upp 10 meter i luften (helt utan anledning sprang bara rakt fram), landade och förlorade 50% av mitt HP.
Man blev en aning förvånad kan jag säga.

En annan gång flög jag upp 1 meter i luften och fastnade inuti en bur.
Skrev /stuck, blev utloggad och när jag försökte logga in igen krasha spelet utan någon error eller nånting. Ägd

Utöver det har spelet krashat utan error eller felmeddelande två gånger.

Men det var fortfarande riktigt kul
Citera
2008-09-10, 22:25
Medlem
ojns avatar
Läste precis igenom ett 100-tal inlägg och raderade bara ett par stycken. Visst förekommer det lite upprepningar av diverse problem, men tråden är ju trots allt rätt stor. Inget värre & ingen som ens varit i närheten av ett gult kort.

Keep up the good work.

/Moderator
Citera
2008-09-10, 22:29
Medlem
Sa innan att jag hittat min klass att spela, men testade dwarf prälle och ja jävlar! vad bra den klassen är. Gör inga mängder skada men inte mycket tar död på mig och rvr brukar se ut 50 kills och 0 death för mig =)

Kul när man springer på en shaman, dom rullar jag över med min dwarf utan problem och sen ser jag många gren skin tanks men dom kan slå sig trötta.

Troligtvis kommer dom tona ner healarna lite.

(edit) 1000!
Senast redigerad av KalleKofot 2008-09-10 kl. 22:32.
Citera
2008-09-10, 22:30
Medlem
Jak@ns avatar
Har nu testat olika klasser, olika områden etc och kommit fram till att det inte var så himla kul. Känns inte särskilt lockande helt enkelt. Inget för mig. Jag är därför inte längre intresserad av att spela i betan.

Vet inte om man får göra såhär, om det bryter mot nånting eller så, men om nån är intresserad av att spela beta och inte har en key, skicka ett PM till mig så får du ett tillbaka imorrn innan jag går till jobbet innehållandes min login/pw. Jag är inte säker om det funkar när man ska patcha och allt vad det nu kan vara, men jag vet inte, kanske kan prova allafall.

Så är du intresserad av lite WAR open beta - dra ett PM till mig, det är först till kvarn som gäller.

Frid.
Citera
2008-09-10, 22:37
Medlem
En_Tapirs avatar
Då kanske man ska våga sig på en liten sammanfattning av vad man tycker.

Startade en Shaman igår kväll och kände direkt att jag inte riktigt var nöjd med spelet (av nån oförklarlig anledning). Fanns någon känsla i det som gjorde att jag direkt inte ville lira. Men drog lite quests och kom in i ett scenario, Ekrund. Vi blev totalt överkörda och att heala vettigt var omöjligt, så spelet kändes inte bättre. Sen loggade jag ut och sov.

Vaknade i morse och tänkte ge det lite fler försök. Kom in i Ekrund igen, men den här gången var det lite organiserat och fan va roligt det va! Ju fler spells jag fått och ju längre jag kommit i spelet så blir det fan bara bättre och bättre. Stressar inte med att lvla för det finns alltid nått att göra (influence, RR m.m). Måste säga att nu har det börjat uppfylla mina förväntningar och jag har inte ens hunnit med en keepsiege!

WAR=Approved!
Citera
2008-09-10, 22:49
Medlem
E-wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-wolf
Jag har fortfarande samma problem som förut.
Jag loggar in på en server med min WE, När jag kommer in står det några NPC's och slår på varandra. Jag kan inte slå någon eller prata med någon.
Efter 1-2 minuter blir jag utloggad. Jag kommer in på samma server igen och alla står på samma ställen som förut och slår på varandra.

detta händer upprepat varje gång jag försöker spela.

(Jag lyckades spela i morse i någon timme tills jag råkade trycka ner spelet)
Är det någon som vet vad felet kan bero på eller som har samma problem ? Felet kvarstår från WoW tror jag.

Måste ni också logga in från warpatch warje gång ?

Ingen skulle vara riktigt roligt att spela
Citera
2008-09-10, 23:06
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-wolf
Ingen skulle vara riktigt roligt att spela

Du har testat deleta Cachen i Warhammer Online mappen?
Citera
2008-09-10, 23:09
Medlem
Helseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En_Tapir
Då kanske man ska våga sig på en liten sammanfattning av vad man tycker.

Startade en Shaman igår kväll och kände direkt att jag inte riktigt var nöjd med spelet (av nån oförklarlig anledning). Fanns någon känsla i det som gjorde att jag direkt inte ville lira. Men drog lite quests och kom in i ett scenario, Ekrund. Vi blev totalt överkörda och att heala vettigt var omöjligt, så spelet kändes inte bättre. Sen loggade jag ut och sov.

Vaknade i morse och tänkte ge det lite fler försök. Kom in i Ekrund igen, men den här gången var det lite organiserat och fan va roligt det va! Ju fler spells jag fått och ju längre jag kommit i spelet så blir det fan bara bättre och bättre. Stressar inte med att lvla för det finns alltid nått att göra (influence, RR m.m). Måste säga att nu har det börjat uppfylla mina förväntningar och jag har inte ens hunnit med en keepsiege!

WAR=Approved!

Mjo, en annan sak som jag tror det är många som klagar på detta spel är eftersom de är vana att köra som ''lone-wolf'' i andra mmos. Det funkar verkligen inte i WAR pga av att det inte är balanserat 1v1, och det är bra tycker jag att så mycket fokus lagt på teamplaying.
T.ex idag så tänkte jag ganka en marauder i bloodhorn, men fick råpisk av honom, var helt chanslös... sen 5 minuter senare så teamade jag upp med en ironbreaker och en till runepriest och vi gick upp mot 5 oorganiserade destruction snubbar och vann enkelt mot dem eftersom vi hade en mycket bättre strategi och healade varandra. Snuskigt kul när man har lite strategi och teamplay.

Har Mythic sagt något ännu om hur många spelare en server klarar av att ha inne samtidigt när det släpps på riktigt? Hoppas verkligen att ett par tusen ska kunna lira samtidigt och stabilt. Finns ju så jäkla många områden och saker att göra så det jag mest fruktar är att det blir för lite folk på servrarna och i rvr-områdena att slåss mot. Får hålla tummarna att Mythic klarar av detta.
Citera
2008-09-10, 23:25
Medlem
kundvagns avatar
Som många här säger är det en stor skillnad på att spela solo och gruppa i det här spelet. Känns skönt med ett spel där fokus verkligen ligger på att spela i grupp.

Enda sen jag först spelade i closed beta för ett antal månader sen så har jag tyckt att spelet har vart ganska dassigt. Questsen har vart sådär och PQ är kul i början men känns mest som en grind efter ett tag. Dom här känslorna kommer tillbaka när jag springer runt och solo-questar MEN efter att ha kört en hel del duo/trio i rvr har spelet växt som fan för mig. Att springa runt som chosen, zealot och disciple har gjort spelet tusen gånger roligare och det märks tydligt hur dom koncentrat sig på att göra ett grupp-spel. Alla klasser fyller sin funktion men dom klarar det inte själv utan behöver hjälp från andra.

Spelet är långt från revulotionerande men än så länge är det underhållande nog för att iaf jag kan tänka mig spendera ett antal månader med det. Självklart är det svårt att dömma ett spel efter bara ett tio-tal levlar men jag kan inte se hur rvr skulle bli mindre intressant när man spelar på högre level.

Jag kan inte minnas sist jag hade så kul i pvp som när jag i chaos/empire-scenariot sprang in i tio eller så order med min chosen. Majoriteten av order börjar slå på mig medans jag koncentrerar mig på att få på snare/taunt på dom som springer mot Salorm som spam-healer mig tillräckligt för att jag ska överleva det hela och fortfarande stå medans vår (lätt oorganiserade) dps sakta men säkert dödar av order.

Helt enkelt tror jag detta spel kommer ha en stor potential om man kör organiserat i ett gille men blir klassat som trist och enformigt om man mest springer runt solo.
Citera
2008-09-10, 23:33
Medlem
Mange*s avatar
Har spelat en dag nu, och jag kommer helt klart att skaffa detta spel. Nästan så att jag inte vill lira något mer nu, så att jag inte förstör känslan till releasen.

Även om jag är positiv till det mesta, och tänker köpa spelet, har jag dock en liten fråga angående grafiken. Är det bara jag, eller känns grafiken något... daterad...? Har för mig att det skulle bli mer grafiska val vid releasen, men är det någon som kan bekräfta detta? Exempelvis så tycker jag att grafiken i lotro är bra mycket snyggare än war, men där finns det ju också väldigt höga texturer och bloom effekter att välja till. Man får väl hoppas att även detta kommer till war, för just nu så stör jag mig lite på det faktiskt, även då jag kör med högsta möjliga grafik.

Tänker ändå köpa spelet som sagt, men är det någon som vet något angående war:s framtida grafik?
Citera
2008-09-10, 23:35
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Improved Graphics Options
We've got some great plans for improved graphics options as we continue through launch. Our number one priority is player performance. It's important in an RvR game for performance to be smooth and allow the game to be accessible to as many people as possible. In order to achieve our goals, we had to ensure a certain level of compatibility between devices. With all of the combinations and options available, we wanted to keep things simple and accessible to everyone.

With that in mind, we have a fix that may improve the ability of higher end machines to load textures, and we will continue to smooth out the process of the way textures load on your screen. In addition to this, we are exploring other options to add which will further enhance the graphics for mid to high range computers. For now, many users are able to turn on features such as anti-aliasing and anisotropic filtering using their cards drivers.

This is just a sample of what's to come. We thank all of you for your enthusiastic participation in the Open Beta so far! We'll continue to monitor in-game and across all of our dedicated community forums for your feedback, and make your experience even better. Keep up the great work, have fun and prepare for WAR!

WAAAGH!!!

http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=80894

EDIT: Vi kommer nog aldrig se grafik som i Lotro dock, nog för att spelet är skitsnyggt men om du försöker dig på lite pvp får du genast dra ner inställningarna rejält för att det inte ska hacka som fan.
Senast redigerad av kundvagn 2008-09-10 kl. 23:37.
Citera
2008-09-10, 23:42
Medlem
Mange*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagn
http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=80894

EDIT: Vi kommer nog aldrig se grafik som i Lotro dock, nog för att spelet är skitsnyggt men om du försöker dig på lite pvp får du genast dra ner inställningarna rejält för att det inte ska hacka som fan.

Tack för svaret kundvagn,

Nej, lotro:s grafik kanske man inte kan begära, eftersom spelet bygger på RvR, men bara de fräschar till det lite mer, så som de säger i citatet du länkade, så blir jag nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in