2007-01-25, 23:11
Medlem
Tack för alla svar

jo det blir mycket vatten och mycket kissa, men det kostar att ligga på topp!!

mvh Calle
2007-05-22, 16:59
Medlem
tidenrinnerivags avatar
2-3 liter dricker jag fan under ett gympass... dricker nog 5-8 liter allt som allt under dagen, beroende på om jag gymmar eller inte, eller helt enkelt tillfälligheter. Om man går på kreatin bör man nog inte ligga under 4 liter / dag.
2007-05-22, 19:54
Medlem
Paladias avatar
Mitt dagsbehov av vatten ligger nästan exakt på fyra liter, det inkluderar dock allt vatten, även sådant jag får i mig via maten. I praktiken innebär det att jag måste dricka ungefär 10 glas vatten om dagen utöver annan kost.
2007-05-22, 20:33
Medlem
billybombs avatar
lägg upp ett vattenschema och gå efter den. Såhär gör jag:

Shaker 0,7 liter

En till frukost, två under träningspasset, en efter passet, en till lunch, en bara sådär, en till middan och en innan ja lägger mig.

Går aldrig törstig och pissar i princip vatten bara. Men hellre för mycket än för lite.
2007-05-24, 00:08
Medlem
Om man bygger väldigt mycket så har jag hört att man ska dricka väldigt mycket vatten eftersom kroppen kan ta skada av för högt proteinintag (i levern) om man inte dricker rikligt med vatten då man äter väldigt rikliga mängder protein.
2007-05-24, 00:18
Medlem
yonnys avatar
Jag blir iallafall otroligt törstig av kreatin och kan dricka upp till 6 liter vatten / dag. Har alltid en vattenflaska med mig.
2007-11-18, 13:07
Medlem
rezzs avatar
Fördelar/nackdelar med kreatin?

Vad säger ni om kreatin? Tänkte prova det. Fördelar respektive nackdelar. En grejj som säkert är oerhört dumt, men som jag av nån anleding har fått in i huvet är frågan: Kan man börja växa? (Längd)
2007-11-18, 13:16
Medlem
Rhynns avatar
Fördelar?

Prestationshöjare
Viktökning

?
2007-11-18, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezz
Vad säger ni om kreatin? Tänkte prova det. Fördelar respektive nackdelar. En grejj som säkert är oerhört dumt, men som jag av nån anleding har fått in i huvet är frågan: Kan man börja växa? (Längd)

Nej, kreatin har inget med skelettillväxt att göra.

Fördelar är väl uppenbara

Nackdelar, enligt en del, är att man kan bli vätskesvullen eftersom kreatinet binder vätska i musklerna.
2007-11-18, 14:23
Medlem
yonnys avatar
Som jag ser det:
Bara fördelar - inga nackdelar!

Att man fylls upp med vätska ser jag som en fördel eftersom det gör att man ser en gnutta biffigare ut.
2007-11-18, 14:34
Medlem
tetrominos avatar
Koffein och andra vätskedrivande ämnen förstör dess effekt så säg adjö till koffeinhaltiga drycker som kaffe och coca cola.
Det som påverkas bör ju vara vätskeansamlingen men hur det är med prestationshöjningen vet jag inte, någon får upplysa mig angående detta.
2007-11-18, 17:32
Medlem
DimeWorshipers avatar
Det föregångaren har sagt stämmer inte. Ta t.ex. V-12 som är ett kreatin, det innehåller koffein bland annat.

Som sagt så är det väl helt ok. Den funkar någorlunda som det står att det ska göra. Det med vätskebindning stämmer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in