2009-06-07, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Oftast väljer andra inte det själv. Brist på utbildning och/eller press från anhöriga gör att man inte trivs. Många väljer dessutom yrken utifrån lön och status istället för det de verkligen tycker är kul.

Men prostituerade väljer själva? I välfärdsländer som Sverige är prostitutionen relativt ovanlig (ja, jag vet att mörkertalet är stort) just för att män och kvinnor oftast HAR andra alternativ (bidrag, låglönejobb). I fattiga länder som Moldavien och Thailand är prostitutionen skyhög. Ändå är prostitutionen som företeelse ett resultat av individens fria val?

Citat:
Vi ska fortfarande inte tvinga folk starta eget. Vad skulle du säga om AF sa till dig att starta eget eller var utan pengar?

För tredje gången: min tes byggde på att hela verksamheten var laglig, alltså att det även fanns (lagliga) bordeller, och då behövs inget egenföretagande för att sälja sex.

Citat:
Bättre att motarbeta de som tvingar in folk i prostitution och underlätta för de som vill jobba med det frivilligt.

Där håller jag med dig - vill man sälja sex så ska man självklart få göra det.
Citera
2009-06-07, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eckliot
Men prostituerade väljer själva? I välfärdsländer som Sverige är prostitutionen relativt ovanlig (ja, jag vet att mörkertalet är stort) just för att män och kvinnor oftast HAR andra alternativ (bidrag, låglönejobb). I fattiga länder som Moldavien och Thailand är prostitutionen skyhög. Ändå är prostitutionen som företeelse ett resultat av individens fria val?

Allting är en fri vilja i grunden så länge inte ett hot föreligger. I de flesta länder ser man inte ner på prostituerade eller tänker på dessa som offer. Tvärtom så har de ganska hög status då de jobbar för att försörja sig och ev en familj. Det är mest i USA och Sverige vi tänker annorlunda (ett bra bevis på var vi får all skit från).

Citat:
Ursprungligen postat av Eckliot
För tredje gången: min tes byggde på att hela verksamheten var laglig, alltså att det även fanns (lagliga) bordeller, och då behövs inget egenföretagande för att sälja sex.

Jp, men om... kanske om.... tänk om... Att ställa en massa hypoteser är bara dumt då det är svårt att påverka för att göra ett empiriskt test om man har rätt i antagandet eller fel. Men titta på Danmark. De har ungefär samma förutsättningar som vi i Sverige men de har lagliga bordeller. De har inga problem att få dit personer som vill arbeta där och de har en hård koll på arbetstillstånd för invandrare. Där får kvinnor upplysning om att jobb finns där, men ingen är tvungen att söka. Men de är inte tvungna att söka alla jobb heller.
Citera
2009-06-14, 03:35
Medlem
sv1nt0s avatar
*edit* var inget
Citera
2009-06-14, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.chang
Men hur kan du utnyttja en oskyldig kvinna för din egen njutnings skull? får du inte dåligt samvete?

Att utnyttja en oskyldig kvinna är att våldta henne. En kvinna som erbjuder sex i utbyte mot pengar är knappast oskyldig till sexet. Stigmatiseringen av sexualiteten måste upphöra.
Citera
2009-06-15, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonheterNelly
Klart som fan att det är omoraliskt - det kommer du inte ifrån.

Jag har (av personlig orsak) letat efter en chatt som jag tappat bort o därmed filtrerat igenom ett antal (ingen av dem var "rätt" ), och det som slår mig är att det verkar vara den enklaste saken i världen för både killar och tjejer att "cyber"(chat6), camsexa och t o m träffas på div sajter som verkar förespråka kk-kontakter. Räcker inte det?

Knullkontakt

ca
99 procent killar söker tjej
0,7 procent bögar
0,3 procent killar som vill jävlas med andra killar och låssas vara tjej

(är ingen torsk som dom andra, men kan förstå hur dom tänker)
Citera
2009-06-15, 02:25
Medlem
Hatapons avatar
ok, tycker du inte att folk ska få hämta mat heller, utan mat ska man laga själv?
Citera
2009-06-15, 02:45
Medlem
melonklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatapon
ok, tycker du inte att folk ska få hämta mat heller, utan mat ska man laga själv?

haha!
Citera
2009-06-15, 04:57
Medlem
iQ.s avatar
Citat:
Men hur kan du utnyttja en oskyldig kvinna för din egen njutnings skull? får du inte dåligt samvete?
Frågan är väl mer, får inte kvinnan dåligt samvete? Varför ska en som betalr få det om inte den som betalas får det? Du luktar mest patetiskt + att du är banlyst från fb, vilket säger mig STFU.
Citera
2009-06-21, 13:36
Medlem
Citat:
Denna frågan ställer jag till alla er som köper sex. Kan ni inte ordna en tjej utan att betala för det eller?

Tror ni att tjejen njuter när ni har sex med henne eller bryr ni er inte? känner ni inte er äckliga

Jag förstår inte hur man kan vara så desperat att man måste betala för sex, jag hade aldrig köpt sex om jag så hade fått betalt för det

Vad är det för skillnad mellan gratis sex och betald sex förutom att i betald sex så får kvinnan faktiskt pengar för det? Det finns hur många som helst som har flickvänner bara för att ha sex med istället för att ha en kk eftersom det är mindre accepterat i samhället. Det tycker jag är fel.

Flickvänner kostar en massa pengar och tid. Horor kostar bara pengar och man behöver inte stressas.

Dina argument är som "Varför köpa klippning när man kan få det gratis från sina vänner?". FÖR ATT DET ÄR EN SERVICE som är efterfrågad av många "FOR FAK SAKE". Man orkar inte vara ett fattiglapp och fråga sina kompisar om någon kan klippa en.

Men nej, jag har inte köpt men det står på min "to do lista" bara för att vara emot feministerna.
Senast redigerad av tixe 2009-06-21 kl. 13:39.
Citera
2009-06-23, 11:18
Medlem
Cranits avatar
TS, du är respektlös och rent utav fånig. Du påstår alltså att köparna är de som gör fel? Så då kan jag anta att du kanske också anser säljarna vara offer?

Köparna har ofta dålig självkänsla. Man kan antingen inte vara så attraktiv eller så har man inte mod nog att söka upp en partner. Att köpa sex är väl inte den bästa sysselsättningen, men hjälper det personen att må bättre så vet jag inte, why not? Så länge det inte är någon form utav skadlig sex så är det just bara vad det är; Samlag.

Själv så skulle jag mest troligen aldrig köpa eller sälja sexuella tjänster, men om folk vill handla inom den kategorin så gör det mig ingenting.
Citera
2009-06-24, 23:34
Medlem
Alonens avatar
Kvalitetssex utan krångel!

Man vill ha kvalitetssex, utan en massa krångel!
Inget jävla TV-tittande, Skansen, ungar, jordnötter, gap och skrik, hundjäveln ska ut, kvaddad semester av gnällig kärring, sanslösa banklån, blöjbyten, ett radhus som man vantrivs i, grannar som klipper gräs, kvartersfester, etc, etc... listan kan göras lång!

Nä inga abonnemang med lång bindningstid, tacka vet jag kontantkort, som kan slängas när numret är för slitet!
Citera
2009-06-24, 23:40
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PBUNisse
Knullkontakt

ca
99 procent killar söker tjej
0,7 procent bögar
0,3 procent killar som vill jävlas med andra killar och låssas vara tjej

Det handlar snarare om 40 procent man söker man, 30 procent man söker kvinna, 20 procent kvinna söker man och 10 procent kvinna söker kvinna. 00-talet är snart slut, låt oss glömma 90-talet.

Citat:
(är ingen torsk som dom andra, men kan förstå hur dom tänker)

Det är inget någon behöver förstå eller engagera sig i på något sätt. Det är bara orimligt att en frivillig sexuell och affärsmässig relation ska vara kriminaliserad. Om relationen varit fel i sig så hade det inte haft någon betydelse att "torskarna" inte "fått något annars".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in