Citat:
Ursprungligen postat av bom
Nu tror jag bara att jag har adhd men ja det blir väl så när man blir vuxen och börjar reflektera över hur man är så tonar man ner. Men det är ju lika jävla kaos i hjärnan
Jag hoppas iaf jag får en adhd diagnos, av det jag läst så verkar rätt medicin fungera bra. Nu har jag inte sovit något men när jag läser kriterierna så skrattar jag åt hur vissa kriterier stämmer så jävla bra.
Har läst det här (
http://www.vgregion.se/upload/Region...%20ADHD%20.pdf ) för jag väntar på utredning nästa vecka jag tyckte det var bra
Det var ett bra dokument. Hur fann du det ?
Är det nån läkare som följer dessa punkter om man fått diagnos ?
Har privata läkare inget ansvar eller skyldighet om man köpt en utredning och fått en diagnos ?
Jag har flera ggr i mitt liv skrivit egenremisser och även remiss ifrån företagsläkare.
Alla ggr blivit nekad. Finns inga resurser och men är för gammal.
Nu betalade jag iaf. för en privat utredning och fick en diagnos adhd på en gång.
Gjord av WeMind i Gbg.
Fick träffa en läkare som först inte ville skriva ut recept.
Utan jag själv skulle skriva egenremiss till Godhemskliniken för jag hade höga poäng på
alkohol testerna.
Jag tjatade iaf. mer å fick till slut testa Concerta 18mg (7 dar), sen öka till 36mg.
Jag får betala läkaren privat 1500:-/45 min.
Jag yrkade på remiss till annan vårdavdelning då dom har remissStopp på WeMind.
Roger sa att dom inte hade nån skyldighet när man köpt privat.
Strange tycker jag. Vårdgarantin funkar tydligen inte hos alla.
Så nu får jag börja om ifrån början.
Gå till vårdcentral, yrka på en remiss eftersom jag nu har fått diagnos och går på medicin.
Kan ju inte gå resten av livet å hosta upp så mkt cash till privatläkare.
Man har jobbat i över 15 år å betalt in flera miljoner i skatt till kommun å landsting.
Man tycker man borde kunna få lättare hjälp nu med en diagnos, men tydligen inte.
Varför får inte alla människor samma slags vård ?!
Orättvist liv. Jo jag visst är det så. Men sura stålar bara för att man ska kunna överleva
alla framtida depressioner å ångestnätter och självmordstankar.
Jag vill oxå känna den där aha-upplevelsen. Nu ser jag skogen bakom träna.
Och kunna läsa en HEL bok nån gång i mitt liv.
Hoppas Concerta kan hjälpa. En del reagerar ju inte alls på medicinen.
Hur många här måste upp till 100 mg/dag för nån skillnad ?
/P.