Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Hur ofta ofta röker du på (anonym omröstning)?
Jag har aldrig provat
4,61%
43 röster
Jag har provat någon enstaka gång
4,40%
41 röster
Jag rökte förut, men gör det inte längre
3,65%
34 röster
Mer sällan än en gång per år
0,43%
4 röster
Mer sällan än tre gånger per år
2,36%
22 röster
Mer sällan än en gång i månaden
10,52%
98 röster
Flera gånger i månaden
26,07%
243 röster
På helgerna
16,09%
150 röster
Dagligen, mer eller mindre
31,87%
297 röster
2019-03-06, 14:12
  #133
Medlem
Mansingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillerburken
Vad skulle du lista det som då? En bonus?
Det temporärt försvagade närminnet beror faktiskt på ruset från THC. Om du känner att ditt närminne är försämrat efter att ha använt cannabis så beror det på att någon psykoaktiv del av THC fortfarande är aktivt i din kropp. Det är därför som "nybörjare" eller sporadiska brukare inte får minnessvårigheter dagarna efter att ha använt cannabis. Då utspelar sig minnessvårigheterna enbart under ruset som dom märker av.

För sådana som mig (och många av er) som har väldigt mycket erfarenhet samt har brukat regelbundet under en längre tid så drabbas vi av minnessvårigheter just för att en psykoaktiv del ligger kvar någonstans. Om jag bara väntar 1-7 dygn så slocknar den och minnet är helt återställt.

Det finns vissa som kallar minnessvårigheterna för en biverkan, ungefär som baksmällan med alkohol. Det som jag vill meddela är alltså att cannabis inte har några biverkningar alls, iallafall enligt vetenskapen och mig själv, men just minnessvårigheterna brukar kallas för biverkan även fast den enbart (enbart, enbart, enbart) utspelar sig under ruset.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback