• 1
  • 2
2001-10-28, 15:52
Medlem
Chrille P har erkänt mordet och vittnet Lisbet Palme har pekat ut honom.

Vad är då problemet? Juristerna gråter om bristande bevisning och försöker få det till att Lisbet ljuger. Det handlar inte om det, det handlar om att rasister inom polisen och många svenskar har runkat upp sig på tanken att det skulle vara en kurd = blatte. Snuten har tom mutat kurder med stora belopp för att komma med falska gol om nån annan kurd. Hade det varit en blatte hade beviskraven varit väsentligt lägre.

När det nu inte är en blatte så rasar deras värld.
Citera
2001-10-28, 16:18
Medlem
Palme-mordet

Muhammed verkar vara ovanligt korkad, även för att vara en muslim. Jag antar att dom slängde ut honom från sitt land så han kan terrorisera oss normala människor här i västvärlden.
Citera
2001-10-28, 16:39
Medlem
Palme-mordet

mohammed hahahaha...iq??
Citera
2001-10-28, 18:35
äldre konto (old)
Ej medlem
Palme-mordet

mohammed: håll käften du skämmer ut oss svartskallar.
Citera
2001-10-28, 21:08
Medlem
Palme-mordet

?
Citera
2001-10-28, 21:58
Medlem
Palme-mordet

Ngn borde förhoopningsvis lösa detta på ett enklare sätt :)
CP har förverkat sin rätt att existera.
Citera
2001-10-28, 22:46
Medlem
Palme-mordet

Har fortfarande inte fått klart för mig vad det var för problem med att ta in svensken Chrille P och varför snuten runkade upp sig på kurder som var det "heta" blatte-hotet på den tiden. Om nån svensk lodare skjuter GP kommer snuten att utreda taliban-spår.

Det stavas Ahmed, svenne.
Citera
2001-10-29, 02:17
Medlem
Palme-mordet

Märkligt.Många anser ju att det är extremister inom poliskåren/säkerhetspolisen som är inblandade i mordet på Palme.

Hur många tror att det är PKK och kurderna som ligger bakom mordet?

Mycket pekar ju på/pekade på att det är folk inom polis och/eller militärväsendet som ligger bakom mordet med sanktioner högt uppifrån.Förmodligen är det någon jeppe inom svenskt näringsliv tillsammans med utländska intressen som ligger bakom beställningen av Palmemordet.

Någon som på fullt allvar tror på att CP skulle ha skjutit Palme på eget bevåg?
Citera
2001-10-29, 08:07
äldre konto (old)
Ej medlem
Palme-mordet

Klart att det är Christer Pettersson som sköt Palme. Allt snack om polisspår, PKK, sydafrikaner och marsinvånare är bara löjligt. Indicierna mot CP är starka och många. Bl a följande:

- Vittnen såg en man med en lunkande stil rusa ifrån mordplatsen. Efter att ha sett Christer Pettersson på TV kan man med egna ögon se att hans gång och löpstil verkligen kan beskrivas som lunkande.

- Christer Pettersson har mördat förut. På nästan exakt samma plats som där Olof Palme mördades. Och hans flyktväg var exakt detsamma då, som Palmes mördares väg. Knappast en slump. Vid krissituationer brukar folk bara handla efter sina instinkter och i hans fall sprang han den väg han gjort en gång förut under en liknande omständighet.

- Lisbet Palme pekade ut honom som mördaren. Hon är 100 procent säker på sin sak. Jag tror henne. Christer Pettersson har ett sådant säreget utseende och uppförande att man knappast glömmer honom efter att ha sett honom. Christer är en sådan människa som när han kommer i en folksamling med 100 personer så är det honom man fäster ögonen på.

- Folk har sett Christer Pettersson runt de områden där Olof Palme vistades innan mordet. Bland annat hade ju en vän till honom en lägenhet i närheten. Han stirrande blick gör att man knappast kan glömma honom ifall man sett honom.

- Christer Pettersson har en hjärnskada som gör att han ofta utför helt spontana mycket grova våldshandlingar. Tex det dråp han fällts för. Han har även åkt ditt för grov misshandel ett antal ggr.

Dessa indicier kanske inte håller i rätten eftersom det krävs något konkret också, tex ett mordvapen, men nog lutar allt åt att det är hans som sköt Palme. Och han blev ju dessutom fälld också i första rättegången.

Citera
2001-10-29, 09:06
Medlem
Palme-mordet

Klart det är CP, men det passar inte svenskarna och deras nojjor att det skulle vara en lodare som honom, så därför lanserar polisen riggade kurd-spår etc.
Citera
2001-10-29, 09:13
äldre konto (old)
Ej medlem
Palme-mordet

Visst var det CHP som sköt.
Jag har hela tiden, sedan dag 1 efter mordet, hävdat att det var en ensam knäppgök som sköt. Framför allt därför att mordet verkar så oproffsigt utfört. Skulle verkligen en yrkesmördare missa med sitt andra skott (det som snuddade Lisbeth P:s ryggrad) från så kort avstånd)? Varför överhuvud taget skjuta mot LP? och skulle en yrkesmördare verkligen stanna kvar 15-20 sekunder på mordplatsen så att LP får en riktigt god och klar bild av hans utseende? För att sedan sakta lunka bort? Om det var en yrkesmördare från lämplig bokstavskombination så måste massor av människor känna till mördarens identitet. 50 mille för ett avgörande tips och ingen känner sig manad attt tjalla? Knappast. Dessutom - den först misstänkte och utpekade för mordet, 33-åringen som sedan blev mördad i USA, var väldigt lik CHP till utseendet.
Detta + Johan V:s analys i föregående inlägg , samt att polisen anser mordet polisiärt uppklarat för länge sen, pekar bara på en rimlig slutsats: CHP är mördaren. Att det sedan knappast går att fälla honom får vi leva med.
Citera
2001-10-29, 12:40
Medlem
Palme-mordet

Jag håller inte med om att 33-åringen var lik Christer Pettersson.

Jag tror snarare att Christer Pettersson,antingen har använts som någon slags syndabock eller att han mördade för någon annans räkning.Det senare alternativet verkar dock något långsökt.

En riktig mördare hade sett till att göra sig av med eventuella vittnen.Och vad Lisbeth Palme anbelangar så är hon inget vidare trovärdigt vittne.Efter en sådan händelse blir man rätt chockad,för att uttrycka sig milt.

Jag har själv varit vittne till en del obehagliga saker och det slog mig i efterhand hur suddiga alla detaljer blir.Man minns på ett ungefär vad som hände men massor av detaljer försvinner ur minnet.I vilken ordning händelseförloppet har skett blir också väldigt luddigt och oklart.

Lisbeth fick ju förresten läsa om Christer Pettersson innan vittneskonfrontationen.Hur fel är inte det?

Näe jag tror knappast att det var CP.Han är bara en ensam nedknarkad och nedsupen stackars sate med mycket skit på sitt samvete som vill få hamna i rampljuset.Han trivs förmodligen ganska bra med tanke på all uppmärksamhet och alla pengar han har tjänat på otaliga intervjuer och löjliga utvik i Svenska Hustler.*skratt*

Ena sekunden säger han att "ja jag sköt Palme" och i nästa sekund säger han "det kan stämma.Jag kan ha sagt att jag sköt Palme.Jag kan inte förneka det."

Ytterligare en sekund senare säger han att han "nästan skulle kunna mörda en person som Palme".Vad "nästan" innebär är väl upp till var och en att tolka.

Som jag ser det så är han en psykopat med en allvarlig hjärnskada,en dråpare (bajonettmordet på 70-talet) och ett svin i största allmänhet men någon mördare ...knappast.

Jag kan kanske tillägga att jag har träffat honom i samband med ett grupparbete i gymnasiet.Det var en ren slump som gjorde att vi träffades i Kungsträdgården.

Whatever.CP är vansinnigt duktig på att manipulera,han är ytterst vältalig och karismatisk som den sanna skådespelare han är.

Som någon lärare på Kalle Flygares teaterskola sa.."Christer Pettersson var en verklig begåvning och hade han inte strulat bort sin chans hade han kunnat bli en av våra absolut största skådespelare." Ungefär så sa läraren.

Kommer någon någonsin att dömas och fällas för Palmemordet? Icke!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in