2008-09-03, 20:33
Bannlyst
Söker ett väldigt enkelt program till min mac för att spela in ljud på min mac. Hade tänkt slå på det när jag är på föreläsningar så jag kan spela in den samtidigt som jag antecknar.
Citera
2008-09-03, 20:40
Medlem
Noetlovskijs avatar
Audacity
Citera
2008-09-04, 22:00
Medlem
Kaerlekens avatar
Garageband funkar perfekt. Så kan du lägga lite feta beat o mixa ihop det till en skön rap, roligare att lyssna på det då.

Men seriöst, garageband är väl med på alla Macar och är lätt att använda, prova så ser du hur lätt det är.
Citera
2008-09-05, 17:17
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
QuickTime-spelaren borde vara enklast.
Citera
2008-09-05, 22:07
Medlem
Slyerinks avatar
Jag har ett program som heter Audio Recorder.app. Jag kan inte minnas att jag har installerat det, så jag antar att det inkluderas med OS X eller iLife. Men jag är inte helt säker.
Citera
2008-09-06, 01:27
Medlem
Buckners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slyerink
Jag har ett program som heter Audio Recorder.app. Jag kan inte minnas att jag har installerat det, så jag antar att det inkluderas med OS X eller iLife. Men jag är inte helt säker.

Det har du nog ändå http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17392
Citera
2008-09-06, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tofsen
Söker ett väldigt enkelt program till min mac för att spela in ljud på min mac. Hade tänkt slå på det när jag är på föreläsningar så jag kan spela in den samtidigt som jag antecknar.

Quicktime är nog den bästa tycker jag. Arkiv/Ny ljudinspelning
Citera
2008-09-06, 14:06
Medlem
Jokks avatar
Annat tips är Wiretap Pro, funkar att spela in både genom mic och från ljudkortet, perfekt om man ska ta en sample från någon webbplats eller liknande.
Citera
2008-09-07, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jokk
Annat tips är Wiretap Pro, funkar att spela in både genom mic och från ljudkortet, perfekt om man ska ta en sample från någon webbplats eller liknande.

Ett annat tips är Audio Hijack, som fungerar på ungefär samma sätt som ovanstående
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in