2008-09-02, 11:32
Medlem
Hej

Jag (eller rättare sagt min pappa) har ett problem med datorn. Det kommer upp en meddelandetruta från outlook express som säger att den vill att man ska komprimera eposten.
Det finns en tråd om detta redan men där står det att man ska trycka ja på frågan om man vill komprimera... Detta hjälper dock inte utan den kommer upp igen efter ett tag iaf, och om man trycker nej så kommer den där förbannade rutan upp efter ca 5-10 s... Dessutom så är hela mailboxen tom, finns inga emails att komprimera.

Har också sökt på google och där står det att man kan stänga av countern i registret till outlook, men detta hjälpte inte alls...

Så är det någon som har haft samma problem och lyckats lösa det? för jag har verkligen försökt att fixa på en massa sätt utom att formatera om datorn eller avinstallerat outlook. Vi har tom försökt att gå tillbaka till en tidigare återställningspunkt men detta hjälpte inte heller.

Tack på förhand.
Citera
2008-09-02, 11:41
Medlem
kimdah2002s avatar
Om det inte syns någon mail i inboxen kan den vara skadad. Bryr han sig inte om dom så ta bort inboxen och starta om outlook express så skapas det en ny. Kör sedan komprimera alla mappar...
Citera
2008-09-02, 13:00
Medlem
Det roliga är ju de att han inte använt outlook alls, utan detta problem uppstod efter att han installerat sp3 (har jag för mig att det var), via updatern. Men går de att avinstallera outlook eller blir det problem med windows då?

Men jag ska testa att plocka bort inboxen först då, och hoppas på att det fungerar då. Tack för svaret
Citera
2008-09-02, 13:56
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jwestholm
Det roliga är ju de att han inte använt outlook alls, utan detta problem uppstod efter att han installerat sp3 (har jag för mig att det var), via updatern. Men går de att avinstallera outlook eller blir det problem med windows då?

Men jag ska testa att plocka bort inboxen först då, och hoppas på att det fungerar då. Tack för svaret

Outlook eller Outlook Express ? Det är två helt olika program...

Du kan avinstallera båda utan problem, använder han inte lokal e-mail finns ingen anledninga att ha något installerat, använder han e-mail sällan är det betydligt enklare med Outlook Express...
Citera
2008-09-02, 22:17
Medlem
Tack för svaren. Jag ska ta och säga åt honom att avinstallera outlook EXPRESS. Han har nog ingen användning av den iaf. Och huvudsaken är ju att datorn börjar fungera igen.
Citera
2009-03-03, 15:53
Bannlyst
Jag har samma problem, men jag trycker "OK" och så ser man att den börjar komprimera, men sen slutar den abrupt för att ställa frågan 10 sek senare. Måttligt roande är det. Provat att ändra tiden för komprimering till 300 dagar, men det hjälper inte. Rensat borttagetmappen (det är när dn kommer till borttagetmappen som den bara slutar komprimera) men de hjälpte inte
Citera
2009-03-03, 16:10
Medlem
927s avatar
ställ på 0 (noll) så slutar det fråga, dock har jag inte hittat nåt sätt att stoppa denna uppräkning. jag pratar om OE
Citera
2009-03-03, 16:28
Bannlyst
Tack för tipsem, men testade det nu, men då fick jag upp ange värde mellan 1-999 så det funkade inte här
Citera
2009-03-03, 19:02
Medlem
927s avatar
vart då? outlook eller OE?
ställ på 1, det har väl ingen betydelse. jag kan ställa in på tex 27 men kommer man ju bara närmre talet då den börjar fråga (100?)
Citera
2010-04-04, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jwestholm
Hej

Jag (eller rättare sagt min pappa) har ett problem med datorn. Det kommer upp en meddelandetruta från outlook express som säger att den vill att man ska komprimera eposten.
Det finns en tråd om detta redan men där står det att man ska trycka ja på frågan om man vill komprimera... Detta hjälper dock inte utan den kommer upp igen efter ett tag iaf, och om man trycker nej så kommer den där förbannade rutan upp efter ca 5-10 s... Dessutom så är hela mailboxen tom, finns inga emails att komprimera.

Har också sökt på google och där står det att man kan stänga av countern i registret till outlook, men detta hjälpte inte alls...

Så är det någon som har haft samma problem och lyckats lösa det? för jag har verkligen försökt att fixa på en massa sätt utom att formatera om datorn eller avinstallerat outlook. Vi har tom försökt att gå tillbaka till en tidigare återställningspunkt men detta hjälpte inte heller.

Tack på förhand.

Har du NERO 7 eller senare installerat på datorn? Kontrollera TASK MANAGER ifall "nmindexstoresvr.exe" startar samtidigt som rutan om komprimering kommer upp på skärmen. Isåfall får du gå in i NERO Scout och sen vidare under settings eller inställningar och avbocka någon ruta som har med Outlook att göra. Jag höll på att bli fullständigt galen av detta meddelande. Men sen jag gjorde detta har jag kunnat dra ner på lugnande medicin. HEHE. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in