Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-08-31, 19:10
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoribundWorld
En före detta bekant hade nunchukus av trä, och han kunde använda dem också. Jävlar vad mäktigt det ser ut. Det går inte att angripa någon som kan sina karatepinnar om man själv är obeväpnad.

jag är ändå skeptisk, ska du verkligen utnyttja nunchakun får dom nog va ganska vältränad o snabb i resten av kroppen, jag menar står du 1 meter ifrån han o början veva med nävarna så blir allt "nunchaku tjafs" överflödigt o onödigt, tränar personen kamsport av nått slag o kan dela ut sparkar och nunchaku slag mellan varandra blir vapnet i sig kanske mer effektivt men jag håller nog fast vid att dom är ganska kassa, tror jag
Citera
2008-08-31, 19:13
  #14
Medlem
_Monk_s avatar
Utan nån direkt kampsports träning så får du nog svårt o använda dom, men ska du ha såna så tillverka egna, blir mkt bättre än att köpa.
Dessutom så är det juh inte en speciellt avancerad konstruktion så vem som helst med ett G i träslöjd borde kunna slänga ihop ett par.

Och om du inte vet hur du ska göra så är google din vän i detta fall.
Citera
2008-08-31, 21:29
  #15
Medlem
MoribundWorlds avatar
Citat:
jag är ändå skeptisk, ska du verkligen utnyttja nunchakun får dom nog va ganska vältränad o snabb i resten av kroppen, jag menar står du 1 meter ifrån han o början veva med nävarna så blir allt "nunchaku tjafs" överflödigt o onödigt, tränar personen kamsport av nått slag o kan dela ut sparkar och nunchaku slag mellan varandra blir vapnet i sig kanske mer effektivt men jag håller nog fast vid att dom är ganska kassa, tror jag

Är du tillräckligt bra med nunchukun (som han var/är) så går det inte att slå mot honom utan att riskera att bryta handen. Pinnarna går förbi så snabbt kring huvudet att det blir som en sköld.
Citera
2008-08-31, 21:56
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Monk_
Utan nån direkt kampsports träning så får du nog svårt o använda dom, men ska du ha såna så tillverka egna, blir mkt bättre än att köpa.
Dessutom så är det juh inte en speciellt avancerad konstruktion så vem som helst med ett G i träslöjd borde kunna slänga ihop ett par.

Och om du inte vet hur du ska göra så är google din vän i detta fall.

jo men tanken är inte att jag ska slå nån heller, de e bara för skojs skull i freestyle form kör bara mycket spinns o kast, änsålänge iaf.
jo funderat på o bygga egna men köper hellre färdiga om jag kan, vart kan man köpa den här swivel/kullager historien man har på kjedjorna i svergie?
Citera
2008-09-01, 10:35
  #17
Medlem
bjohos avatar
Det går i princip aldrig att angripa en beväpnad person som kan hantera sitt vapen om du själv är obeväpnad, oavsett vapen. Annars fungerar det här vapnet på samma princip som morgonstjärnor och stridsslagor, det är knepigt att parera. I praktiken är det bara en handslaga, bonderedskap. De är inte svåra att tillverka själv. Instruktioner finns det gott om på nätet och en genomsnittlig bygghandel har allt du behöver.
Citera
2017-05-10, 20:47
  #18
Medlem
Gammla inlägg men jag köppte från nått ställe från Danmark för nått år sedan. Frågade om lagar och tull. Fick svar att det räknas som träningsredskap. Och jag beställde inga problem. I trä dock ingen kedja i mellan. Men ändå mycket bra nunchukus.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback