Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-29, 21:57
  #1
Medlem
Troians avatar
I ett liten spinoff från en annan tråd här PM:ade jag lite med en person som hävdade att det i poliskretsar ryktas om att Christer Pettersson med en stekpanna hade ihjäl sin far. Han ska ha dött när CP var på besök, men den officiella dödsorsaken fastslogs till att han ramlat.

Någon som har hört talas om detta?
Citera
2008-08-29, 22:34
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I ett liten spinoff från en annan tråd här PM:ade jag lite med en person som hävdade att det i poliskretsar ryktas om att Christer Pettersson med en stekpanna hade ihjäl sin far. Han ska ha dött när CP var på besök, men den officiella dödsorsaken fastslogs till att han ramlat.

Någon som har hört talas om detta?

ja jag har hört och läst om precis det du berättade, men har tyvärr ingen källa till det!
Citera
2008-08-29, 23:04
  #3
Medlem
Utan att ha någon som helst information om det aktuella fallet tycker jag det låter väldigt osannolikt av två anledningar:
1. Så mycket han varit granskad av media, inte minst sensationslystna kvällstidningar så känns det väldigt osannolikt att detta överhuvudtaget aldrig nämnts i medierna.
2. Det borde framgå rätt tydligt om en person avlidit på grund av misshandel med stekpanna eller fallolycka. Skillnaderna borde vara så stora att ambulanspersonal omedelbart märker det.

Skulle nog gissa att det rör sig om enskilda polismän, som är övertygade om Petterssons skuld till Palme-mordet, som vill komma på med vad som helst för att ge honom ett dåligt rykte.
Citera
2008-08-30, 05:44
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I ett liten spinoff från en annan tråd här PM:ade jag lite med en person som hävdade att det i poliskretsar ryktas om att Christer Pettersson med en stekpanna hade ihjäl sin far. Han ska ha dött när CP var på besök, men den officiella dödsorsaken fastslogs till att han ramlat.

Någon som har hört talas om detta?

ha ha ha! CP? passande namn! det enda mord/dråp ( om man bortser från Palme och som jag för övrigt inte tror på ) som CP begått var väl mot den där langaren som råkade stöta till hans kasse med julklappar. CP skar ner honom med en bajonett? har aldrig hört att han skulle slagit ihjäl sin far..det borde väl kommit fram i mediadrevet i såna fall?
Citera
2008-08-30, 20:18
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av feffe15
ha ha ha! CP? passande namn! det enda mord/dråp ( om man bortser från Palme och som jag för övrigt inte tror på ) som CP begått var väl mot den där langaren som råkade stöta till hans kasse med julklappar. CP skar ner honom med en bajonett? har aldrig hört att han skulle slagit ihjäl sin far..det borde väl kommit fram i mediadrevet i såna fall?

För det första så vet alla insatta att det var cp som skulle klippa Sigge Cedergren för han var skyldig så mkt pengar för knark, tjejen bodde exakt vid dekorima där cp sköt, ett proffs missar inte andra skottet, Han som bodde i lägenheten erkänner att han falserar tiden 1 timme. Sedan varför stod Harri M. där, jag kände hela högen, Roger ringer från apparaten på bion och sigge svarar, tiden justeras, senare ber lasse Tingström (bombmannen) att erkänna
varför detta hände, när han låg för cancer om han släpptes upp ur bojorna, men nix sade dom, varför, ja dom hade redan gjort bort sig i Hovrätten.
Skatteskrappan som bombmannen påstods ha sprängt var en gbg-are som befann sig på plats i skrapan och god vän sigge, en tog harri en tog cp! eller lånade. 2 revolvrar! det är vidimerat en tog snuten av harri som ej kunde lämna någon godtagbar förklaring till varför han bar en sådan.

Längden och tidpunkten för skotten på palme som var en kopia av sigge, är exakt. Inför dödsbädden har alla sagt precis vad det berodde på att palme skulle skjutas, bombmannens ord. blod skall flyta på huvudstadens gator hundra år framöver. dom lyckades ej ta fast den som sprängde skatteskrappan, han var häktad senare överförd till gbg, där vi under våra promenader, vi kände varann väl , sade han att klart han har med det och göra. varför skulle han vara på skatteskrapan för att bli tagen där när han bor i gbg. Detta är en skam för sverige att erkänna att åklagare Helin dabbade sig redan i inledningen och en makaber utredning som riks.krims dåvarade chef Tommy Lindström sade.

Denna gbg-are var ökänd, sprängde FK åt mig när jag inga pengar fick. ett mkt känt öknamn i gbg, nu är alla döda så man kan namnge dem och det är inga konspirationsteorier, som pågott länge nog, upprinnelsen var att åklagaren Denker var med bombmannens hustru under hans häkning och fängelse, vilket är en dödssynd, därför sprängde Tingström villan, och dotterns pojkvän avled. där är sanningen!!!! Det vet alla insatta, det är inga ryssar, poliser eller mångubbar ett vanligt mord där fel person blev skjuten!

Vad det gäller hans far så är jag säker på om det inträffat vilket även cp själv gråtit över, så skulle inte tidningen skriva om det, det räckte med nog trauman i hans släkt med 2 systrar! så där vet jag inte!
Citera
2008-08-31, 13:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feffe15
ha ha ha! CP? passande namn! det enda mord/dråp ( om man bortser från Palme och som jag för övrigt inte tror på ) som CP begått var väl mot den där langaren som råkade stöta till hans kasse med julklappar. CP skar ner honom med en bajonett? har aldrig hört att han skulle slagit ihjäl sin far..det borde väl kommit fram i mediadrevet i såna fall?
Jag ska bara säga så här, du har minst ett fel i dina antaganden, minst ett.
Citera
2008-08-31, 13:27
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feffe15
ha ha ha! CP? passande namn! det enda mord/dråp ( om man bortser från Palme och som jag för övrigt inte tror på ) som CP begått var väl mot den där langaren som råkade stöta till hans kasse med julklappar. CP skar ner honom med en bajonett? har aldrig hört att han skulle slagit ihjäl sin far..det borde väl kommit fram i mediadrevet i såna fall?

Det var väl ingen langare han hade ihjäl? Det var väl en stackars vanlig svensson som julhandla? CP skulle aldrig våga gå på en beväpnad person.
Citera
2008-09-02, 21:58
  #8
Medlem
Bläckfiskens avatar
Snorig, dina inlägg är alltid intressanta att läsa. Har sedan början själv varit övertygad om att Christer var skyldig. Din version låter faktiskt helt plausibel. Intressant att få höra din version av sprängningen av skatteskrapan med. Tycker att åklagarens version lät krystad och efterkonstruerad. Tack.
Citera
2008-09-02, 22:10
  #9
Avstängd
Den person som smällde skatteskrapan har erkänt för flera i gbg, alla insatta vet det och var ökänd i gbg. Vem åker på morgonen till huvudstaden och knallar upp i skatteskrappan och snurrar om några papper påtänd med dokumentärportfälj och sketna kläder, alla vi vet hur det gick till, men det sket polisen i, för dom var fullständigt galen i bombmannen, men åklagaren denker fick allt jobba kvar, fy fan!

Namnet är bomb-tore eller kli tore
Citera
2008-09-02, 22:21
  #10
Medlem
Bläckfiskens avatar
Hört historier där namnet Bomb-Tore omnämnts =) Du känner många intressanta människor. Roligt att du delar med dig. Vet att polisen nästan medvetet verkade mörka uppgifter om att det skulle vara ett förväxlingsmord.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback