2008-08-26, 13:22
Medlem
Ironmads avatar
Jag fick en trojan på datorn igår och den tog bort mig som admin på min login, jag kunde inte ens göra ctrl+alt+delete för att se vilken programm som var igång.

Den tog bort alla sparade dagar på systemåterställning så det kunde jag inte heller göra, mina antivirus kunde inte hitta trojanen/keyloggern, men de blockade mailen den försökte skicka.

Jag lyckades hitta mappen som viruset var i och skickade ett exampel av det för mitt antivirus. Efter det tog jag bort det från autostart. Dagen efter (idag) hade det en uppdatering så när jag gjorde min scan så kunde viruset tas bort.

Jag är admin på datorn igen å så, men en sak jag stör mig på är att när jag högerklicker på skrivbordet för att ändra bakgrundsbild (trojanen tog bort den så att jag fick en helt blå bakgrund) så har jag inte ens det alternativet, fattas ett annat alternativ där åxå men kommer inte ihåg vad det var.

Nån som vet hur jag kan få det att funka igen?

Trojanen hette typ: Trojan horse Downloader.FraudLoad.N

den låg i mappen system32 med namnet: lphcumj0en31.exe
Citera
2008-08-26, 15:50
Medlem
927s avatar
installera superantispyware, klicka på preferences >repairs så finns det en del alternativ
Citera
2008-08-26, 15:59
Medlem
conxcuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironmad
Nån som vet hur jag kan få det att funka igen?

Ett sätt är ju att formatera, blir helt rent och nytt. Enligt mig den bästa lösningen för att vara helt säker.
Citera
2008-08-26, 17:01
Medlem
f.d. pzhukkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conxcus
Ett sätt är ju att formatera, blir helt rent och nytt. Enligt mig den bästa lösningen för att vara helt säker.
Och att sluta porrsurfa i framtiden är ju också ett tips.
Citera
2008-08-26, 17:21
Medlem
conxcuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f.d. pzhukke
Och att sluta porrsurfa i framtiden är ju också ett tips.
Precis, i förebyggande syfte. Skaffa dig en bra porrtracker som substitut, problemet löst.
Citera
2009-06-21, 15:01
Medlem
trojan-downloader.win32.fraudload.eos

Heeej,

Jag har fått detta virus och undrar om någon vet vad det är, vad det gör och hur man får bort det???

Tacksam för svar...
Citera
2009-06-21, 15:04
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod
Citera
2009-06-21, 16:16
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zolostar
Heeej,

Jag har fått detta virus och undrar om någon vet vad det är, vad det gör och hur man får bort det???

Tacksam för svar...

och vad har du gjort för att försöka få bort det? tex scannat datorn i felsäkert läge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in