Jag fick en trojan på datorn igår och den tog bort mig som admin på min login, jag kunde inte ens göra ctrl+alt+delete för att se vilken programm som var igång.
Den tog bort alla sparade dagar på systemåterställning så det kunde jag inte heller göra, mina antivirus kunde inte hitta trojanen/keyloggern, men de blockade mailen den försökte skicka.
Jag lyckades hitta mappen som viruset var i och skickade ett exampel av det för mitt antivirus. Efter det tog jag bort det från autostart. Dagen efter (idag) hade det en uppdatering så när jag gjorde min scan så kunde viruset tas bort.
Jag är admin på datorn igen å så, men en sak jag stör mig på är att när jag högerklicker på skrivbordet för att ändra bakgrundsbild (trojanen tog bort den så att jag fick en helt blå bakgrund) så har jag inte ens det alternativet, fattas ett annat alternativ där åxå men kommer inte ihåg vad det var.
Nån som vet hur jag kan få det att funka igen?
Trojanen hette typ: Trojan horse Downloader.FraudLoad.N
den låg i mappen system32 med namnet: lphcumj0en31.exe
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!