2008-08-31, 23:00
Bannlyst
var stationen ligger spelar mindre roll. den kan ligga 5 mil från brottsplatsen men har man otur så kan lika gärna en patrull vara 50 m bort när dom får larmet.
Citera
2008-08-31, 23:06
Medlem
embrosios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crewmates
nu vet ju inte jag hur dom tänker som sa det där men jag tror att dom menar såhär:
Polisen får ett larm 01.37 om att det är några som målar under kassernbron(?). då är det bara för dom att speeda järnet och så hinner dom dit på 1-2 minuter, men hade polisstatioen legat några kilometer bort hade dom fått mer tid på sig.. ? ibland spelar minuter roll när det gäller linjeväggar (som det handlade om i det här fallet va ?)

Det tar antagligen längre tid för de som sitter på beredskap på stationen att göra sig redo, att ta sig till bilen, att köra upp den ur garaget osvosv. En för en som sitter och åker nån kilometer bort.

-E
Citera
2008-08-31, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av embrosio
Menar du att poliserna i polishuset sitter i sina fönster med monsterkikare nattetid och spanar ner under en bro? Eller menar du att polisbilar och väktarbilar tar vägen UNDER bron på väg hem till kaffemaskinen på station?
Ja det var ju lustigt skrivet...

Det jag menade var att det borde vara en större risk att en polisbil finns i närheten av polishuset...? Eller arbetar poliserna som så att de sätter ut x antal bilar 5 km runt om polishuset? Isåfall är det nytt för mig. Och sen vet kanske inte alla att det ligger väktarbolagskontor 10 meter från spåren just där, tror det just det gula huset någon tidigare nämnde, om jag inte minns fel.
Citera
2008-08-31, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fartface
onödigt att outa folk så det är vell bäst att dom som vet håller det för sig själva

Varför det? Vågar de inte stå för vad de håller på med? Vilka patetiska fegisar.
Citera
2008-09-01, 08:22
Medlem
embrosios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonde
Ja det var ju lustigt skrivet...

Det jag menade var att det borde vara en större risk att en polisbil finns i närheten av polishuset...? Eller arbetar poliserna som så att de sätter ut x antal bilar 5 km runt om polishuset? Isåfall är det nytt för mig. Och sen vet kanske inte alla att det ligger väktarbolagskontor 10 meter från spåren just där, tror det just det gula huset någon tidigare nämnde, om jag inte minns fel.

Och något som skulle vara nytt för mig är att man har polisbilarna cirkuleranda runt stationen, då man vill utnyttja sin chans att sprida ut sig, och ja på det sättet inte är särskilt nära stationen mestadels av sin patrullerande tid.

Och väktarbolag, en sån byggnad består oftast av en mindre telefonväxel och ett kontor, så i närheten av sådana är det oftast mer chill en vad man tror.

-E
Citera
2008-09-01, 09:26
Medlem
]CraP}s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av embrosio
Och något som skulle vara nytt för mig är att man har polisbilarna cirkuleranda runt stationen, då man vill utnyttja sin chans att sprida ut sig, och ja på det sättet inte är särskilt nära stationen mestadels av sin patrullerande tid.

Och väktarbolag, en sån byggnad består oftast av en mindre telefonväxel och ett kontor, så i närheten av sådana är det oftast mer chill en vad man tror.

-E

Men däremot så tar faktiskt poliserna vägen till och från polishuset(som nu råkar gå under bron om man kommer från södra delarna av stan) relativt mycket oftare än en vanlig väg.
Citera
2008-09-01, 14:09
Bannlyst
"Gävle- Där det är omöjligt att köra panels"
Citera
2008-09-01, 17:40
Medlem
embrosio: du har en ju en poäng där men det jag menade lite var att det är en hel del poliser runt centrum vilket inte är alltför långt borta från Centralstation.

solarius Gävle är inte stort, men liiiite större än yarden under Kasernbron...
Citera
2008-09-01, 18:27
Bannlyst
Citat:
embrosio: du har en ju en poäng där men det jag menade lite var att det är en hel del poliser runt centrum vilket inte är alltför långt borta från Centralstation.

solarius Gävle är inte stort, men liiiite större än yarden under Kasernbron...

hur menar du då?
Citera
2008-09-02, 11:21
Medlem
Vandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarius
"Gävle- Där det är omöjligt att köra panels"

Ja jätte omöjligt är det ju.............................
Citera
2008-09-02, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vandal
Ja jätte omöjligt är det ju.............................

ja enligt dom som skrivet här
Citera
2008-09-02, 20:32
Medlem
embrosios avatar
Citat:

Jag känner inte till gävles planlösning direkt så jag bara gick på det jag läst. Plus det faktum att jag vet hur det härjas på tågen i gävle och att det enligt mig och mina vänner känns väldigt oknas att köra panels och linjeväggar i närheten av gävle.

-E
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in