Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-26, 04:16
  #1
Medlem
Croopys avatar
Hejsan som rubriken säger så undrar jag vilka era favorit black metal band är?

Mina:

Mayhem
Burzum
Dimmu Borgir
Shining
Bathory
Venom
Behemoth
Gorgoroth
Marduk
Immortal
King Diamond/Mercyful Fate
Behemoth
Belphegor
Gamla C.O.F
Citera
2008-08-26, 10:24
  #2
Medlem
Dimmu Borgir är helt klart favoriten just nu
Citera
2008-08-26, 11:38
  #3
Medlem
ensiferums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NXBRN
Dimmu Borgir är helt klart favoriten just nu


Trodde vi snackade Black metal och inte symfonisk pudelblack för 12 åringar



Watain, Mayhem och Gorgoroth är mina tre favoriter.
Citera
2008-08-26, 11:48
  #4
Medlem
Krellyans avatar
Sportlov!

Snöbollskrieg

Offerblod I Vallabod
Citera
2008-08-26, 12:54
  #5
Medlem
NirvanAs avatar
Satyricon och Gorgoroth ligger där i toppen, finns så många bra bm band...
Citera
2008-08-26, 13:02
  #6
Medlem
Ulver slår högst mitt sitt blackmetal material i mina ögon. Annars gillar jag Satyricon men det mesta av det dom gjort är junk vilket är synd för dom är bra musiker som passar för sin genre.
Citera
2008-08-26, 13:27
  #7
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensiferum
Trodde vi snackade Black metal och inte symfonisk pudelblack för 12 åringar



Watain, Mayhem och Gorgoroth är mina tre favoriter.

Att gnälla på Dimmu Borgir är väl det mest tröttsamma och dryga man kan göra? De har väl aldrig utgett sig för att vara true?

Vill du tillhöra de där introverta BM-killarna som anser ett fåtal band vara true och allt annat suger? Som står på konserter med armarna i kors och försöker se allmänt onda ut. Kommer någon och råkar dela ut en knuff så flyger en armbåge upp och slår sönder näsan.

Egentligen anser de dock att ett band aldrig skall uppträda live. Helst skall de också bara ge ut 100 exemplar av ett album. Dessa är inspelade på vaxrullar så de självförstörs när man lyssnat en gång. De delas bara ut till människor som anses värdiga. Följer man inte denna mall så är man sellouts.

Nej, slappna av och inse att det bara är musik och inget manifest.

Glömde nästan bort topic: Bathory för mig
Citera
2008-08-26, 14:09
  #8
Medlem
krijgenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Att gnälla på Dimmu Borgir är väl det mest tröttsamma och dryga man kan göra? De har väl aldrig utgett sig för att vara true?

Lägg ner det där snacket om att vara "true". Det finns väl mer kriterier än det när det gäller musik? Jag tycker inte heller om Dimmu Borgir, och det handlar inte om att vara true eller ej, utan det är helt enkelt ännu ett kommersiellt band i mängden, som inte fastnar i mitt huvud! Jag har försökt uppskatta dem, tro mig.

Tillbaka till själva frågan; Marduk, tidiga Darkthrone, Shining (även om de själva inte vill ha beteckningen black metal), Watain, Mayhem, Burzum, Naglfar. Sedan så gillar jag band som gränsar mot folk, såsom Borknagar, Vintersorg och Finntroll.
Citera
2008-08-26, 14:22
  #9
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krijgenic
Lägg ner det där snacket om att vara "true". Det finns väl mer kriterier än det när det gäller musik? Jag tycker inte heller om Dimmu Borgir, och det handlar inte om att vara true eller ej, utan det är helt enkelt ännu ett kommersiellt band i mängden, som inte fastnar i mitt huvud! Jag har försökt uppskatta dem, tro mig.

Tillbaka till själva frågan; Marduk, tidiga Darkthrone, Shining (även om de själva inte vill ha beteckningen black metal), Watain, Mayhem, Burzum, Naglfar. Sedan så gillar jag band som gränsar mot folk, såsom Borknagar, Vintersorg och Finntroll.
Om du läser mitt inlägg så förstår du att jag är precis lika trött på snacket om att vara "true".
Citera
2008-08-26, 14:27
  #10
Medlem
General i götets avatar
Gillar inte Black överhuvudtaget, men Mayhem är fräcka.
Citera
2008-08-26, 15:13
  #11
Medlem
Ministrys avatar
Thy light
burzum
darkthrone
immortal
make a change...kill yourself
sterbend
wotanorden
nokturnal mortum
gorgoroth
taake
sportlov
Citera
2008-08-26, 15:19
  #12
Medlem
Dark Funeral, Lord Belial, Mayhem, Forest Silence och så vill jag ha med Illnath (om folk listar Dimmu och CoF borde jag få ha med Illnath under etiketten BM)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback