Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-01, 08:11
  #181
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Gräs hindrar en inte att lägga kabeln mot marken?

Nej, men det kommer bli jävligt knöligt att få ner tråden mot marken om gräset är högt men allt går.
Citera
2024-04-01, 22:26
  #182
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Nej, men det kommer bli jävligt knöligt att få ner tråden mot marken om gräset är högt men allt går.
Jag förstår inte hur det skulle vara ett problem. Gräset är böjbart så att säga
Citera
2024-04-02, 00:02
  #183
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Jag förstår inte hur det skulle vara ett problem. Gräset är böjbart så att säga

Om man böjer högt gräs så lägga det på varandra och tråden kommer då ligga på denna höjd.
Du kan alltid testa så märker du.
Klart man kan få ner tråden djupt i det långa gräset men det blir mer pyssel men du märker när du testat.
Citera
2024-04-11, 16:59
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Om man böjer högt gräs så lägga det på varandra och tråden kommer då ligga på denna höjd.
Du kan alltid testa så märker du.
Klart man kan få ner tråden djupt i det långa gräset men det blir mer pyssel men du märker när du testat.
Vi har haft robot i många år, men jag har flyttat "ut" tråden för att få så lite handklippning som möjligt. Lägg ut tråden där du vill ha den, fäst den med markspik på var 30-40 cm. STRÄCK tråden! ta en lite begagnat morakniv och skär en 5-6 cm djupt spår. Tryck därefter ner linan så den inte syns. Efter 7-8 år har tråden "ätits" sig ner minst 8-10 cm!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback