Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-19, 23:24
  #2317
Medlem
En era är slut, känns det som. Dystopin har blivit verklighet... Snälla förre programledaren, kom tillbaka.
Citera
2018-08-20, 14:21
  #2318
Medlem
Krickerts avatar
Nej,den nya programledaren var inge vidare.

Skall det bara sändas en gång i veckan numera?
Citera
2018-08-20, 19:16
  #2319
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentVerklighet
Johan Wester gör ett bättre jobb än Rickard "Volvo Villa Vovve" Olsson.

Det är du nog ensam om att tycka, jag säger att nu går vem vet mest i graven efter denna säsong.
Citera
2018-09-08, 15:04
  #2320
Medlem
Halloj,

Någon som sitter på en bunte nerladdade avsnitt och har möjlighet att dela?

Jag har några spridda avsnitt ifrån säsong 14, 15, 17 och 21.

Skulle verkligen vilja fixa min samling och få ner så många som möjligt.
Citera
2018-10-14, 22:18
  #2321
Medlem
Thuds avatar
Vad tycker ni om programmet nu då? Personligen tycker jag semifinalrundan ger liten extra svårighetsgrad och utmaning. Skulle inte ha nåt emot att testa igen och se hur långt man kom denna gången ^^
Citera
2018-10-15, 07:22
  #2322
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thud
Vad tycker ni om programmet nu då? Personligen tycker jag semifinalrundan ger liten extra svårighetsgrad och utmaning. Skulle inte ha nåt emot att testa igen och se hur långt man kom denna gången ^^

Betydligt sämre på alla sätt.

För mycket meningslöst trams-tjöt med deltagarna, semirundan blir snarast en seg transportsträcka och detta lär inte överleva länge i detta formatet med en gång/vecka och massa dötid mellan frågorna.
Citera
2018-10-15, 09:48
  #2323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thud
Vad tycker ni om programmet nu då? Personligen tycker jag semifinalrundan ger liten extra svårighetsgrad och utmaning. Skulle inte ha nåt emot att testa igen och se hur långt man kom denna gången ^^
tråkigt, långt, inte spännande - och programledaren är ej bra alls. rickard kom tillbaka!
Citera
2018-10-15, 12:59
  #2324
Medlem
HappyHours avatar
Instämmer helt i kritiken mot det nya konceptet. Ändå hunnit ge det en seriös chans nu. Följde gamla Vem Vet Mest bannemej varenda kväll i runt fem år, alternativt kollade samtliga jag missat på SVTPlay, men tycker delvis att det är skandalöst att byta programmet till en gång i veckan och så sätt förstöra hela folktävlingskänslan. Förut hade man ju dessutom viss chans att faktiskt få delta, nu är ju bara tjugo procent lika stor möjlighet för olika personer att delta (eftersom det är fyra program mindre i veckan). Och nya programledaren, han försöker.. Har lite medkänsla, då att ta över efter Richard inte är det lättaste. Man han ser jämt så fruktansvärt allvarlig/stel/obekväm ut, får typ aldrig till bra/avslappnade skämt utan tycker deltagarna ofta också ser mest bara väldigt obekväma med hela situationen.

Jag hade kunnat leva med programledaren om de tar tillbaka det förra programkonceptet. Plus den nya semifinalen, vilken är helt urkass, bara tar tid och ger mer chans att briljera än det ger alla en likvärdig chans. Då har vi inte ens kommit till finalen, som nu är helt åt pipan tråkigt med bara två pers och max fem minuter. VARFÖR? Så dåligt koncept! Det förra funkade ju utmärkt och var extremt omtyckt! Devisen "don't fix it if it ain't broken" passar bra in här!

Så väldigt missnöjd ur så många aspekter.
__________________
Senast redigerad av HappyHour 2018-10-15 kl. 13:03.
Citera
2018-10-20, 19:31
  #2325
Medlem
kukflashs avatar
Fyfan vad dom förstört programmet!! Vad var det som var fel med förra konceptet? Fungerade utmärkt.

Är det för att programledaren bara har tid att spela in en gång i veckan?
Citera
2018-10-20, 19:41
  #2326
Medlem
HerrGickhans avatar
Det är bara dumheter att ge sig i kast med att förändra ett fungerande koncept. Det blir med Vem vet mest som det blev med Jeopardy efter att de kickat Härenstam.

Lyckligtvis gjorde de inte om samma dumhet när de bytte ut Oldsberg mot Luuk i På spåret. Då lät de åtminstone i princip allt förbli vid det gamla.
Citera
2018-10-20, 21:17
  #2327
Medlem
inte spännande final längre
varför fick inte rickard vara kvar?
Citera
2018-10-20, 21:21
  #2328
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -93
inte spännande final längre
varför fick inte rickard vara kvar?

Min gissning är att SVT tyckte att Rickard började bli lite dryg. "Dags för en ny vecka i gruvan" och liknande saker som han sa i programmet. (Citerat ur minnet.)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback