Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-17, 19:16
  #1897
Medlem
Efternamn på Frida?
Citera
2016-11-17, 19:21
  #1898
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex1987
Efternamn på Frida?

Johnsson
Citera
2016-12-06, 19:20
  #1899
Medlem
Ovanligt generöst att ge rätt för uttalet "Mäs is shoes eh shit" på Massachusetts.
__________________
Senast redigerad av delpieric 2016-12-06 kl. 19:39.
Citera
2016-12-06, 19:43
  #1900
Medlem
upperkatts avatar
Alldeles för enkelt, och jag är inte ens färdigutbildad (kebabtekniker).

Alla grundämnen och dess historik är en självklar kunskap.
Citera
2016-12-09, 19:31
  #1901
Medlem
Den här veckan har det ju varit Nobel-tema och vem vinner, om inte SVT:s egen Nobelexpert, Gustav Källstrand?

Är det här verkligen okej? Borde inte SVT ha några regler vad gäller medarbetare som tävlar i deras program?
Citera
2016-12-16, 22:09
  #1902
Medlem
teasardigs avatar
Jag tror nästan finalen var uppgjord idag. När Sara fick frågor i finalen och hon hade spelet fick hon ganska enkla frågor. När gubbarna bredvid henne fick frågor, fick de svårare frågor. Kanske bara så att hon hade tur och de hade otur, men vettefan alltså...
Citera
2016-12-18, 18:18
  #1903
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Alldeles för enkelt, och jag är inte ens färdigutbildad (kebabtekniker).

Alla grundämnen och dess historik är en självklar kunskap.
Tja om man är naturvetare eller kemist kanske...
Citera
2016-12-19, 13:34
  #1904
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Jag tror nästan finalen var uppgjord idag. När Sara fick frågor i finalen och hon hade spelet fick hon ganska enkla frågor. När gubbarna bredvid henne fick frågor, fick de svårare frågor. Kanske bara så att hon hade tur och de hade otur, men vettefan alltså...
Såg inte finalen så jag kan inte uttala mig egentligen. Men det där är ju standargument när någon man håller på inte vinner. Tror knappast Vem vet Mest är uppgjort.
Citera
2016-12-19, 21:39
  #1905
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Såg inte finalen så jag kan inte uttala mig egentligen. Men det där är ju standargument när någon man håller på inte vinner. Tror knappast Vem vet Mest är uppgjort.

Inte jag heller. Det som däremot kan (betoning på kan) ha talat till hennes fördel var att hon var ensam kvinna bland sju män. I sådana lägen tycker jag mig ibland ana att männen av oklara (gentlemannamässiga?) skäl hellre skickar frågor till andra män än till en ensam kvinna. Nu kommer jag inte ihåg de exakta frågorna men en av männen fick exempelvis en fråga om prequel (som han inte kunde) och det känns väl i dessa dagar som något man borde kunna.

Dessutom spelades det rätt taktiskt dåligt i avgörande lägen. Nu minns jag inte vem det var (inte Sara dock) som i slutet av mittenrundan med fem personer kvar, fyra med en lampa och Jocke med fyra lampor skickar frågan till Jocke istället för till en av de med en lampa kvar. De som är med i fredagsfinalen i Vinnarveckan borde vid det laget veta att frågorna så pass långt gånget är rätt svåra och då är det ju än större sannolikhet att en som svarat fel tidigare i högre grad också kommer svara fel på nästa fråga.
Citera
2016-12-19, 21:43
  #1906
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Inte jag heller. Det som däremot kan (betoning på kan) ha talat till hennes fördel var att hon var ensam kvinna bland sju män. I sådana lägen tycker jag mig ibland ana att männen av oklara (gentlemannamässiga?) skäl hellre skickar frågor till andra män än till en ensam kvinna. Nu kommer jag inte ihåg de exakta frågorna men en av männen fick exempelvis en fråga om prequel (som han inte kunde) och det känns väl i dessa dagar som något man borde kunna.

Dessutom spelades det rätt taktiskt dåligt i avgörande lägen. Nu minns jag inte vem det var (inte Sara dock) som i slutet av mittenrundan med fem personer kvar, fyra med en lampa och Jocke med fyra lampor skickar frågan till Jocke istället för till en av de med en lampa kvar. De som är med i fredagsfinalen i Vinnarveckan borde vid det laget veta att frågorna så pass långt gånget är rätt svåra och då är det ju än större sannolikhet att en som svarat fel tidigare i högre grad också kommer svara fel på nästa fråga.
Kan säkert ligga något i det men rätt löjligt att påstå att hela upplägget skulle vara uppgjort. Tycker man ser det argumentet i alla frågesporttrådar. Vem Vet Mest är ju ett slumpartat program mycket handlar ju om att ha tur med frågorna.
Citera
2016-12-19, 21:50
  #1907
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Kan säkert ligga något i det men rätt löjligt att påstå att hela upplägget skulle vara uppgjort. Tycker man ser det argumentet i alla frågesporttrådar. Vem Vet Mest är ju ett slumpartat program mycket handlar ju om att ha tur med frågorna.

Nej, uppgjort lär det inte vara. Tycker dock att frågorna i finalen av finalen bör vara betydligt svårare än vad de var för att på så sätt undvika att någon svarar rätt på alltför många frågor i rad.
Citera
2016-12-19, 21:53
  #1908
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Nej, uppgjort lär det inte vara. Tycker dock att frågorna i finalen av finalen bör vara betydligt svårare än vad de var för att på så sätt undvika att någon svarar rätt på alltför många frågor i rad.
Måste nog se programmet på Play innan jag yttrar mig djupare. Min känsla som helhet av programmet är dock att frågorna varierar väldigt mycket i svårighetsgrad och att vissa frågor är busenkla och ibland omöjliga. Däremot anser jag inte att någon förfördelas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback