Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-25, 19:31
  #1
Medlem
Tittade nyss på svt's nya program Vem vet mest.

Tycker själv att dem kunde ha förklarat reglerna lite bättre innan, kändes ungefär, "när är denna rundan slut" etc.
Men overall tycker jag det var bra, och han som vann var ju helt galet bra.
Tänk att kunna veta så mycket!
__________________
Senast redigerad av Cineasten 2008-08-25 kl. 20:11.
Citera
2008-08-25, 21:59
  #2
Medlem
Forzos avatar
Missade tyvärr dagens avsnitt men var själv med och tävlade i ett och det var iaf sjukt roligt att vara med i, sen hur det blir att titta på är väl en annan sak men . I de avsnitten jag såg spelas in tyckte jag han förklarade reglerna ganska bra så det var nog nånting med att det var det första avsnittet skulle jag tro.

Det som slog mig mest var faktiskt bredden på frågorna, det kunde komma en fråga om precis vad som helst och en del var verkligen sjukt svåra.
Citera
2008-08-26, 19:07
  #3
Avstängd
Vem vet mest?

Vem vet mest, ny frågesport på SVT1. Rikard Olsson är programledare.

bra frågor faktiskt, inte lika lätta som i jeopardy.

någon annan som sett de två första programmen? det andra pågar nu. sänds varje dag tydligen. Måndag-fredag.
Citera
2008-08-26, 19:19
  #4
Medlem
DownInIts avatar
Skönt att slippa Jeopardy med sitt jävla Vem var, Vad är osv. Annars finns/fanns en engelsk quizshow på BBC som är grym med en rödlätt satmara till programledare. OT jag vet. Musikquiz är ändå bäst, skiter fett i Medelpads landskapsblomma och liknande frågor.
Citera
2008-08-26, 19:24
  #5
Avstängd
warclowns avatar
vilken tid?
Citera
2008-08-26, 19:26
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DownInIt
Skönt att slippa Jeopardy med sitt jävla Vem var, Vad är osv. Annars finns/fanns en engelsk quizshow på BBC som är grym med en rödlätt satmara till programledare. OT jag vet. Musikquiz är ändå bäst, skiter fett i Medelpads landskapsblomma och liknande frågor.

Tycker också det är skönt att bara höra svaret (trots det tänker jag emellanåt "Vad är" innan jag tänker på det rätta svaret)
Också skönt att slippa massa kameraåkningar/musik/lampblinkningar som i postkodmiljonären/deal or no deal.

Är det the weakest link du tänker på? det är rätt bra, fanns väl en svensk version av det också med fredrik Belfrage som programledare, ingen höjdare dock.

Har även sätt ett annat program på BBC (tror jag) där några personer väljer ett specialämne själv och får frågor på det, det är också bra.

Citat:
Ursprungligen postat av warclown
vilken tid?

Varje vardag klockan 19.00, på fredagar
Går även att se på svt play i efterhand

Tävlingen sänds varje vardag i SVT2 kl 19.00. Måndag till torsdag tävlar tolv nya deltagare, varav de tre bästa från varje dag går vidare till fredagsfinalen där vinnaren åker hem med äran och 10 000 kronor.
__________________
Senast redigerad av Doktor Idiot 2008-08-26 kl. 19:29.
Citera
2008-08-26, 19:35
  #7
Medlem
Pubertals avatar
Skönt med en frågesport där deltagarna inte är kompletta idioter. Hon som vann nu var ju dock någon slags übermänniska utan några brister eller luckor. Där ligger man själv i lä.
Citera
2008-08-26, 20:53
  #8
Medlem
Trumpeters avatar
Tycker det är ett rätt så underhållande program. Mycket bättre än flertalet andra frågesporter. Ett stort plus är att det ställer lite krav på allmänbildning om man ska ha något att göra med segern.
Citera
2008-08-26, 21:04
  #9
Medlem
DownInIts avatar
Weakest Link, så hette det ja.
Citera
2008-08-27, 05:42
  #10
Medlem
Wittgensteins avatar
Två trådar på samma ämne sammanfogade.

/Mod.
Citera
2008-08-27, 19:13
  #11
Medlem
olllies avatar
Kul program! Tror att Sam vinner ikväll
Citera
2008-08-27, 19:16
  #12
Medlem
rednandslimys avatar
Vem vet mest måste vara det torraste SVT visat på många år. Vad är poängen med programmet? Rikard Olsson läser frågor helt utan känsla...Vad är det för fel på lite spänningsmusik i bakgrunden eller liknande? Nu måste jag lyssna på fnysningar och flåsande puckon....
Nej fy fan så uselt...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback