Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-08-25, 11:07
  #1
Medlem
Tänkte på denna sätt få lite inputt hur andra tänker i det här spelet som förekommer när man träffar någon och har dejtat ett litet tag. Hatar dessa spel. Man ska spela upptagen ha annat för sig, inte vara för påhängsen , inte ringa för ofta mm. Fast det man vill är att ringa typ varje dag.

Varför spelar man/folk detta spel? Är det för att testa den andre hur pass intresserad den är av en? Eller, är man relationsrädd .. ?

Och en undran till: om man ringer till en som man dejtar och tycker mycket om och denne inte svarar eller ringer då får jag typ lite panik... ja vet töntigt men ändå... om personen i fråga sa dagen innan att "vi kan ses i morgon " och så ringer man och inget svar... suck. Vad har ni för uppleverser av detta.
Och sen om personen väl ringer efter låt säga ett par tre dagar ska man då vara glad och tacksam över att han överhuvudtaget hör av sig ( han får positiv betingning av sitt beteende genom att jag är kvittrande glad när väl han ringer trots att jag inte gillar hans bettende)
Eller ska man vara lite mer neutral.. så att säga.

Annars kanske han/hon tänker att jag kan höra av mig sällan och hon är lika tacksam för det.
__________________
Senast redigerad av beewe 2008-08-25 kl. 11:23.
Citera
2008-08-25, 11:26
  #2
Medlem
atms avatar
Jag TROR, jag är inte såhär själv men jag har diskuterat det här fenomenet med andra.

Om man tex skulle träffa en tjej på en dejt och man tycker det känns rätt bra, men samtidigt så blir hon helt på och efterhängsen. Även om dejten varit positiv kanske folk tänker att de kan få någon bättre, om nu hon blev så på.
Citera
2008-08-25, 11:34
  #3
Medlem
yjm308s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beewe
Tänkte på denna sätt få lite inputt hur andra tänker i det här spelet som förekommer när man träffar någon och har dejtat ett litet tag. Hatar dessa spel. Man ska spela upptagen ha annat för sig, inte vara för påhängsen , inte ringa för ofta mm. Fast det man vill är att ringa typ varje dag.

Varför spelar man/folk detta spel? Är det för att testa den andre hur pass intresserad den är av en? Eller, är man relationsrädd .. ?

Och en undran till: om man ringer till en som man dejtar och tycker mycket om och denne inte svarar eller ringer då får jag typ lite panik... ja vet töntigt men ändå... om personen i fråga sa dagen innan att "vi kan ses i morgon " och så ringer man och inget svar... suck. Vad har ni för uppleverser av detta.
Och sen om personen väl ringer efter låt säga ett par tre dagar ska man då vara glad och tacksam över att han överhuvudtaget hör av sig ( han får positiv betingning av sitt beteende genom att jag är kvittrande glad när väl han ringer trots att jag inte gillar hans bettende)
Eller ska man vara lite mer neutral.. så att säga.

Annars kanske han/hon tänker att jag kan höra av mig sällan och hon är lika tacksam för det.

Man spelar "spelet" för att skapa attraktion och för att behålla den.

Om personen ifråga sa "vi kan ses imorgon" men sen inte svarar när man ringer så kan det bero på en jäkla massa saker.. personen kanske inte kan svara fast att han/hon vill, personen kanske inte vill svara eller nått annat..
Huvudsaken är hur man själv agerar. Har man ett eget liv så spelar det ingen roll om den andre hör av sig eller inte. Är personen intresserad så vill han oftast höra av sig, eller hur? Sen kan man ha olika tröskel för vad som är lång tid att vänta beroende på hur ens livssituation ser ut.

Gillar man inte den andres beteende så får man visa detta.
Citera
2008-08-25, 11:43
  #4
Medlem
verkar vara en balansgång att gå att verka intresserad lagom så den andre inte TAPPAR intresse heltför att man är för av så att säga, och inte för på heller för den delen just för att då tänker man åshit vad e detta och att jaha kolla vilken magnet jag är jag kan få fler/andra bättre.
I hate spela spelet, men den som är med i leken får leken tåla.. verkar det som i alla fall
Citera
2008-08-25, 14:20
  #5
Medlem
Bubba_med_ks avatar
Tjejer (i mitt fall) som spelar spel går bort för mig, är man intresserade av varandra tycker jag att man ska visa det och inte hålla på och spela svår.
Ifall jag hade varit på en dejt med en tjej som sedan inte hör av sig eller svarar (i telefon eller på sms) på några dagar så tänker jag inte "jaga" henne längre av den anledningen att jag tolkade det som att hon inte var intresserad och då får det vara. Dumt att ödsla tid på människor som inte vill umgås med mig.



Blir lite upprörd här för mig själv när jag tänker på personer som bara ska spela svårtillgängliga och inte höra av sig osv osv. Tror att det slår tillbaka på personen själv i längden.


/Bubben
Citera
2008-08-25, 14:52
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba_med_k
Tjejer (i mitt fall) som spelar spel går bort för mig, är man intresserade av varandra tycker jag att man ska visa det och inte hålla på och spela svår.
/Bubben

Precis så tänker jag med!
Jag tycker att det är sjukt avtändande och irriterande när man ska hålla på och fjanta rundor så... gillar man nån så ska man fan visa det =)
Citera
2008-08-25, 15:07
  #7
Medlem
Snövits avatar
Jag har aldrig spelat detta spel och jag gillar det inte heller. Jag spelade nog det lite i tonåren men áldrig i vuxen ålder. Min kille var likadan när vi träffades vi höl inte på att spela och ringde när vi kände för det och talade om för varandra hur vi kännde för varandra. Mycket skönare och trevligare enligt mig.
Citera
2008-08-25, 15:12
  #8
Medlem
Adolf bittlers avatar
Vad sägs om att bara vara sig själv och följa sin egen magkänsla, om du blir dissad kanske det helt enkelt inte var meningen.
Citera
2008-08-25, 15:19
  #9
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beewe
Tänkte på denna sätt få lite inputt hur andra tänker i det här spelet som förekommer när man träffar någon och har dejtat ett litet tag. Hatar dessa spel. Man ska spela upptagen ha annat för sig, inte vara för påhängsen , inte ringa för ofta mm. Fast det man vill är att ringa typ varje dag.

Varför spelar man/folk detta spel? Är det för att testa den andre hur pass intresserad den är av en? Eller, är man relationsrädd .. ?

Och en undran till: om man ringer till en som man dejtar och tycker mycket om och denne inte svarar eller ringer då får jag typ lite panik... ja vet töntigt men ändå... om personen i fråga sa dagen innan att "vi kan ses i morgon " och så ringer man och inget svar... suck. Vad har ni för uppleverser av detta.
Och sen om personen väl ringer efter låt säga ett par tre dagar ska man då vara glad och tacksam över att han överhuvudtaget hör av sig ( han får positiv betingning av sitt beteende genom att jag är kvittrande glad när väl han ringer trots att jag inte gillar hans bettende)
Eller ska man vara lite mer neutral.. så att säga.

Annars kanske han/hon tänker att jag kan höra av mig sällan och hon är lika tacksam för det.

Take a chill pill.
Personen ifråga har ett liv som inte cirkulerar kring dig, du är inte mittpunkten i hans liv. Har du funderat på att det kan vara så att han inte vill höras varje dag? Skulle jag börja dejta en tjej och hon förvänta sig att jag ska ringa varje dag eller om hon själv gjorde det så skulle jag bli lite fundersam faktiskt.
Citera
2008-08-25, 15:23
  #10
Medlem
obotlig_realists avatar
Jag är alltid så där att jag har väldigt svårt att höra av mig till tjejer. Och det slår aldrig fel, tjejer blir verkligen mer på! Och inte lite heller. Det verkar som att man blir mer "spännande" i deras ögon. Emellanåt klämmer jag in ett ovanligt intresse från min sida för att hålla lågan vid liv och så rullar det på. Det känns faktiskt väldigt naturligt att göra så här. Jag tror att det är tjejens uppgift att knyta sociala band då dom är utrustade med ett känsloliv som killar inte kan mäta sig med.
Citera
2008-08-25, 15:29
  #11
Medlem
feed-mes avatar
Har testat det och anledningen till att jag gjorde det var för att det verkade fungera helt OK!
Men nu för tiden är det ju jag som är mest på^^
Citera
2008-08-25, 15:34
  #12
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Vad sägs om att bara vara sig själv och följa sin egen magkänsla, om du blir dissad kanske det helt enkelt inte var meningen.

Precis och om nu någon är intresserad så finns det inte det där med rätt och fel eller för på eller inte. Antingen så klickar man eller så göra man det inte anser jag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback