Halloj,
Jag har en rätt speciell skrivare som ska kopplas in via en vanlig parallellport, saken är den att datorn den ska kopplas in i inte har en parallellport. Jag införskaffade en apdapter parallell->usb och satte igång, drivrutinerna installerades utan problem men när jag sedan ska välja port så uppstår ett problem.
De jag kan välja mellan är COM1, COM2... LPT1, LPT2... och även en som heter "USB001 Virtuell skrivarport för USB"
Jag blev glad över att USB säkerligen hade poppat upp i portlistan pga att jag kopplat det just som jag gjorde, sedan märkte jag att skrivaren inte ens var på. Den låg alltså i listan från början. Ahapp tänkte jag och provade ändå, skrev ut ett testdokument utan resultat. Nästa försök valde jag Skrivarpool och markerade alla portar, utan resultat.
Någon som har tips eller tankar om hur jag ska få ut informationen till just usb-porten?
Skrivaren är förövrigt en sådan här
http://www.laserprouk.com/images/image-mercury.jpg så det är ingen plug n play direkt och det är hyfsat svårt att få info om den då det inte är så vanligt med skrivare av detta slag.
Tack på förhand