Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-08-27, 11:06
  #1
Medlem
tattoosandbeers avatar
Fan var på Dalhalla igår och såg P-floyd och det var bland det absolut mäktigaste jag har sett i hela mitt liv! jag har sett Roger waters 4 ggr och själva Pink floyd 1ggr och har sett en massa andra stora band som rolling stones,maiden,metallica,direstraits,red hot chilli peppers,mfl men inget kan fan slå detta!

Ljudet var inte av denna värld och scen showen var helt otrolig med modell plan i luften och en massa olika bomber.

Så jag tycker synd om alla er som gillar pink floyd men missade detta då detta var en upplevelse som man inte får igen tror jag!
Citera
2006-08-27, 12:19
  #2
Medlem
Johnny Walkers avatar
Hur kommer det sig att inte jag kände till den här konserten?
När kommer de hit igen?
Citera
2006-08-27, 12:24
  #3
Medlem
svenils avatar
ajdå.. fick ett erbjudande om att följa med men hoppade över.. dumt gjort alltså

P-floyd spelar nån gång varje år, oftast i Skoog. vet dock inte om de tänker göra en till dalhallaspelning
Citera
2006-08-27, 12:51
  #4
Medlem
Johnny Walkers avatar
Då ska jag boka in det nästa år. Det närmaste jag kommer komma the real shit.
Citera
2006-08-27, 14:00
  #5
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Walker
Då ska jag boka in det nästa år. Det närmaste jag kommer komma the real shit.

Ja det vet i gudarna om dom kommer att spela igen på dalhalla igen men jag var faktiskt jävligt glad att få uppleva detta!
Citera
2006-08-27, 14:02
  #6
Avstängd
040ACABs avatar
såg dom i malmö för nåt år sen. kanon grymt!!!
Citera
2006-08-27, 14:12
  #7
Medlem
skinner5000s avatar
En polare var på Live8 galan och såg Pink Floyd med Roger Waters han sa att det var det bästa han någon har sett innom konsertväg.

När kommer Pink Floyd till Sverige nästa gång, vet någon om det finns några inbokade datum?

Hört diverse rykten om att Roger Waters har planer på att gå med i P-flyd igen, någon som har hört något om detta?
Citera
2006-08-27, 14:16
  #8
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
En polare var på Live8 galan och såg Pink Floyd med Roger Waters han sa att det var det bästa han någon har sett innom konsertväg.

När kommer Pink Floyd till Sverige nästa gång, vet någon om det finns några inbokade datum?

Hört diverse rykten om att Roger Waters har planer på att gå med i P-flyd igen, någon som har hört något om detta?

Mycket skeptis till att dom ska re-union igen, dom gjorde ju det enbart för Live 8, Men skulle det hända skulle man bli jävligt glad vill jag lova!
Citera
2006-08-27, 14:40
  #9
Medlem
Wright:
"I have no problem with us all maybe doing one-off shows together again, but I don't think anything more than that would work at all. But who knows? Although I have to say, I do wish the Floyd - Nick, myself and David - would go out again."

Synd att dom verkar inte vara intresserade av Roger
Citera
2006-08-27, 16:49
  #10
Medlem
tattoosandbeers avatar
Kan visa er lite vad ni missade

http://web.telia.com/~u58630185/dalhalla_06_a.html
Citera
2006-08-27, 17:11
  #11
Medlem
Martinsons avatar
Fan att man skulle missa det

Vilka låtar spelades?
Citera
2006-08-27, 18:01
  #12
Medlem
tattoosandbeers avatar
Måste lägga in ett saxat inlägg ifrån pinkfloydsweden som vanligtvis är ganska hårda då det gäller allt.

Citat:
Detta var nog i hästväg jag varit med om. Några axplock om vad man fick uppleva.

Äkta konstflygnings plan med flerfaldiga nordiska mästaren i konstflyg Anders Olsson i cokpiten
(krävdes mycket, mycket förberedelser för att tajma tiden). Anders gjorde perfekta
habrovinker över oss, och i rätt tid kom han in över oss och "släppte" sina bomber.
(Falu Kuriren har ett reportage från 2004 om Anders och hans kärra HÄR).

Catharina dök upp från ovan, och med bravur framförde The Great Gig In the Sky.

ECHOES. Med en mycket suspekt farkost, framglidande på vattnet framför scen.

Avslutningsbomben i Run Like Hell.

Detta var endast en bråkdel av vad P-Floyd + förstärkning av DalaSinfoniettan bjöd på i Dalhalla. Shown höll på i ca. 4 timmar,
så allt kan jag tyvärr inte återge. Men detta var då ingen vanlig konsert. Det ligger många timmars arbete bakom detta,
för att allt ska klaffa, vilket dom hade lyckats med in i minsta detalj.
Perfekt ljud. Perfekt ljussättning. Och perfekt låtval.
Sen till sist. P-Floyd hade även tumme med vår herre. För vädret var också perfekt.

Kan bara säga TACK för en kväll som kommer att gå till musikhistorien.
Ni som av en eller annan anledning inte kunde bevittna detta, så kan jag bara säga.
Konserten kommer på DVD. Och SVT var där och filmade inför en dokumentär som kommer att visas i vinter
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback