Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2008-08-26, 09:16
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asteriks
OM det är en konspiration är dess drivkraft pengar, och då spelar det nog ingen större roll var spelen går.



Skaffa lite kunskap. Omega höll kvar bilderna från just detta lopp ovanligt länge, och länge sa de att de inte ens skulle släppa några bilder. Normalt släpper de bilder från alla lopp tidigt.
http://www.iht.com/articles/2008/08/.../21longman.php

Kan det inte ha varit så att det här var den målgången med minsta skillnanden till tvåan och man därför var tvungen att ta fram andra bilder än standardbilderna? Eftersom det helt enkelt är svårt att se vem som är först annars?
Citera
2008-08-26, 10:43
  #26
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteriks
OM det är en konspiration är dess drivkraft pengar, och då spelar det nog ingen större roll var spelen går..
Kanske, kanske inte.



Citat:
Ursprungligen postat av Asteriks
Skaffa lite kunskap. Omega höll kvar bilderna från just detta lopp ovanligt länge, och länge sa de att de inte ens skulle släppa några bilder. Normalt släpper de bilder från alla lopp tidigt.
http://www.iht.com/articles/2008/08/.../21longman.php
Ursäkta att jag inte läst alla artiklar i hela världen om det där loppet. Men tack för länken. Uppenbarligen hade jag fel i min högst personliga uppfattning om hur det där funkade. Så är det ibland.

Citat:
Ursprungligen postat av Asteriks
Inte minst Omega, SPONSOR till Phelps. Vill man spekulera längre finns det väldigt många som kan tjäna på att Phelps blir historisk med åtta guld.
Och att bli ertappad med att fejka resultat är lönande för Omega på vilket sätt? Phelps är en del av Omegas sponsring av OS. Bara att de som nu blir ifrågasatta är knappast en lönsam affär. Och Phelps andra sponsorer skulle dras med om det nu visade sig vara ett riggat resultat. För att inte tala om att Phelps eget marknadsvärde minskas av anklagelser om fusk.

Därmed inte sagt att folk inte gör jävligt korkade saker för att tjäna pengar inom idrotten.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback