2011-07-21, 09:14
Medlem
Vad som hände kan jag tala om, jag hittade dom. Det var finska zigenare som umgicks med en svensk zigenare, Han hade tidigare suttit på pshyk hem. Han och fyra finska zigenare satt och krökade på norra kronans gata i brandbergen ovanför centrum, av någon anledning är det någon i den finska klanen som kallar honom för morsgris och det är det värsta du kan kalla en zigenare, han går där i från hämtar ett skjutvapen och kommer tillbaka skjuter 3 av dom och när kulorna är slut hämtar han en förskärare och skär hallsen av den sista som också var en kvinna som låg och sov. Sen åker han till göteborg där polisen slutligen får tag i honom. När han kommer ut från avtjänat straff så väntar sonen till en av dom mördade på honom och följer efter honom till centralstation där han slutligen tömmer ett helt magasin i honom när han sitter i sin bil och väntar på någon.
Citera
2012-03-13, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramdjur
Två av offren var far och faster till killen som sköt mördaren utanför centralstationen men själv blev han utsläppt efter bara två år, här är en artikel om det: http://www.ekuriren.se/hermes/articl...12_12_1_3.html
Jag har träffat honom innan han avlivade svinet utanför centralstationen,bra man!Vad jag vet om detta i Haninge,så fanns det en liten kille i lägenheten,som gömde sig bakom soffan under tiden?Var han där eller inte?Båda släkterna har kommit överens om,att det blir ingen "vendetta"om detta,för att han förtjänade o dö!
Citera
2012-03-13, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stormmats
Vad som hände kan jag tala om, jag hittade dom. Det var finska zigenare som umgicks med en svensk zigenare, Han hade tidigare suttit på pshyk hem. Han och fyra finska zigenare satt och krökade på norra kronans gata i brandbergen ovanför centrum, av någon anledning är det någon i den finska klanen som kallar honom för morsgris och det är det värsta du kan kalla en zigenare, han går där i från hämtar ett skjutvapen och kommer tillbaka skjuter 3 av dom och när kulorna är slut hämtar han en förskärare och skär hallsen av den sista som också var en kvinna som låg och sov. Sen åker han till göteborg där polisen slutligen får tag i honom. När han kommer ut från avtjänat straff så väntar sonen till en av dom mördade på honom och följer efter honom till centralstation där han slutligen tömmer ett helt magasin i honom när han sitter i sin bil och väntar på någon.
Ja , just ja nu ringde en klocka sjutingen minns jag särsklit väl eftersom jag befann mig i närheten när det hände . Kunde det varit år 2000?
Citera
2013-11-25, 00:35
Medlem
Kan säga att det inte var en svensk zigenare som gjorde det, han var finsk rom och kan hans namn o efternamn.... Hela hans släkt är sjuka ... Och allt va ni skriver stämmer inte riktigt... Vill inte gå in på detaljer men han vart riktigt svinig av sig plus att han hade sin gravida fru som satt i bilen och vänta på han helt omedvetande om vad som höll på ske
Citera
2013-11-25, 01:09
Medlem
Flashbackministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
OK. Jag kör det jag själv fått berättat för mig. Tro det om ni vill, jag skiter i vilket.
Jag var bekant med en av snutarna som var först på plats, och har fått hela brottsplatsen beskriven för mig.

Jag bodde granne med en ziggis som hade full koll på vad som hade hänt.

Mördaren deltog i en fyllefest i familjen.
Mamma, pappa och två döttrar. Yngsta dottern var i femårsåldern.
Den äldre var kring 18.(osäker här, men könsmogen var hon)

Mamma och pappa zig somnar efter lite hardcoresupande i soffan.
Mördaren knallar in till äldsta dottern och våldtar henne under pistolhot.
Mitt i akten råkar han trycka av vapnet och dottern stendör.

Mor och far vaknar av smällen, vilket leder till att även farsan likvideras.
Bössan krånglar och morsan blir ihjälhuggen med en förskärare.

I någon märklig desperation släpas morsans kropp ut i trapphuset och kastas ner i hiss-schaktet.
Sedan drar gärningsmannen, men fångas in av snuten i södra Sverige.

Den yngsta dottern överlever, men har ingen aning om vad som hänt när polisen kommer till platsen.
Hon står med en docka i famnen och vill att polisen ska väcka hennes mamma.

Gärningsmannen avrättas mycket riktigt utanför Centralen, många år senare.
Ytterligare blodshämnd har förekommit, både i Sverige och Finland, eftersom det handlade om två olika släkter.

Ruggig story.

Har ngn namnen på dom fyra dödade 1980?
Citera
2013-11-29, 17:06
Medlem
Flashbackministerns avatar
Vet man om dom dödades samma dygn som dom upptäcktes? Kanske gör det lite enklare om man vill se i ngt register...
Citera
2015-05-11, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stormmats

Komiskt att du kan tala om vad som hände när du inleder med en lögn.
Det var syster till två av offren som hittade dem.

Detta är en mörk dag i Berg släktet som talas om än idag
Citera
2017-03-23, 11:01
Medlem
Ettsjutrettons avatar
För dessa genomvidriga brott dömdes GUNNARI Valte Palmroth, f. 1958-03-02 i Finland, till sluten psykiatrisk vård och livstids utvisning.
Ett av BO hade kallat Palmroth för "morsgris". Detta fick sinnet att rinna på Palmroth, varpå han sprang hem för att hämta en pistol. Sedan följde en besinningslös slakt av de fyra BO.
I januari 2001 dog Palmroth som han levde. Han sköts ihjäl utanför Centralen i Stockholm.

Utdrag ur domen:
Citat:
Palmroth har på morgonen den 8 september 1980 i en lägenhet i fastigheten Jungruns gata 401 i Handen, Haninge kommun, uppsåtligen dödat Dagmari Rosita Berg genom att skjuta henne i hjärtat med en pistol. Palmroth har härigenom gjort sig skyldig till dråp. Kort därefter har Palmroth i lägenheten dödat Väinö Valdemar Berg, Olavi Antero Mikkonen och Rickard Fritz Koistinen. Mikkonen har därvid skjutits till döds. Koistinen har dödats genom upprepade knivhugg i halsen samt Väinö Berg genom två skottskador, upprepade knivhugg och slutligen avskärande av halsen. Palmroth har genom sitt handlande mot Väinö Berg, Mikkonen och Koistinen gjort sig skyldig till mord.

TR-dom: https://minfil.org/adqay6bcbe/gunnaripalmroth.pdf
Citera
2022-04-07, 22:26
Medlem
skulle någon ha bilder på gunnar?
Citera
2022-04-10, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramdjur
Två av offren var far och faster till killen som sköt mördaren utanför centralstationen men själv blev han utsläppt efter bara två år, här är en artikel om det: http://www.ekuriren.se/hermes/articl...12_12_1_3.html
Mördaren som blev skjuten utanför centralen hette Gunnar palmroth !!! Finsk zigenare !!!
Citera
2023-02-11, 00:59
Medlem
Morphologys avatar
8 september 1989. Väinö Berg (1947.11.07), Olavi Mikkonen (1945.04.20), Dagmari Berg (1954) och Richard Koistinen (1954.06.29). Dagmari blev efter en fest på Jungruns gata 401 i Brandbergen i Haninge utsatt för ett våldtäktsförsök under pistolhot. När ett skott brann av som dödade Dagmari drabbades gärningsmannen av panik och knivskar och sköt de övriga festdeltagarna till döds. Gunnari Palmroth (1958.03.02-2001.01.12) dömdes till rättspsykiatrisk vård. Gunnari kom senare själv att bli mördad i Stockholm 2001.

https://svenskamordfall.files.wordpr.../palmroth1.jpg
Citera
2023-02-11, 12:29
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Fyra(4) mord skedde alltså i lägenheten? Fy faen-detta måste vara rekord i Stockholm/Sverige när det gäller händelser i samma lägenhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in