2008-08-26, 12:33
Medlem
Längesen man läste en guide med så mycket felaktighter...

Tips till er som tänkte följa råden, GÖR DET INTE!
Citera
2008-08-28, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Udo
Längesen man läste en guide med så mycket felaktighter...

Tips till er som tänkte följa råden, GÖR DET INTE!

Okej jag har ingen som helst erfarenhet av varkencannabisrökning eller cannabisodling själv.
Är allmänt intresserad av cannabis på en teoretisk nivå och är väldigt liberal så jag är för en legalisering.
Hittade bara sidan och trodde den var bra så jag ville dela med mig till er cannabisodlare.
Citera
2008-08-29, 01:25
Medlem
slangbangs avatar
det är inga som skriver om hur plantan skall belysas innan man sätter den i blommning. är det 24/7 tills man ska blomma den och då byta till 12 timmar om dagen?
Citera
2008-08-29, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slangbang
det är inga som skriver om hur plantan skall belysas innan man sätter den i blommning. är det 24/7 tills man ska blomma den och då byta till 12 timmar om dagen?

24/0 eller 18/6 brukar man köra. Sen under blom så gäller det 12/12
Citera
2010-03-17, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.hide
Många fröshoppar beskriver olika sorter med avkastning per kvm (sea of green). Menar dom per skörd? Hur många plantor per kvm räknar dom med då?

En sog betyder att du odlar många plantor nära varandra och klipper dem så att du så gott som bara odlar kolan, och på de viset kan ha dem väldigt nära. Om man bara odlar några plantor är det bättre att köra lite mer naturellt busk stil och ge dem lite utrymme för att maximera avkastningen.
Citera
2010-03-17, 16:47
Bannlyst
bra guide dock några små fel du kan rätta till ,
Citera
2010-03-17, 17:53
Bannlyst
När ska man sluta vegga och börja med blom-stadiget?
Citera
2010-03-17, 18:30
Medlem
lucyskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
När ska man sluta vegga och börja med blom-stadiget?

Det kan du göra när du vill. Ju större plantan är innan du sätter den i blom, desto större blir skörden. Den brukar ungefär fördubblas i höjd efter det att du börjar sätta den i blom.
Citera
2010-03-17, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lucysky
Det kan du göra när du vill. Ju större plantan är innan du sätter den i blom, desto större blir skörden. Den brukar ungefär fördubblas i höjd efter det att du börjar sätta den i blom.

Så jag kan styra vegg-stadiget?
Citera
2010-03-17, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Så jag kan styra vegg-stadiget?
jepp , om inte strainen är autoblommande .

kör 18/6 tills du vill börja blomma då ställer du ljuset på 12/12 , svårare än så är det inte
Citera
2010-03-17, 18:45
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voidcore
En sog betyder att du odlar många plantor nära varandra och klipper dem så att du så gott som bara odlar kolan, och på de viset kan ha dem väldigt nära. Om man bara odlar några plantor är det bättre att köra lite mer naturellt busk stil och ge dem lite utrymme för att maximera avkastningen.
Varför bumpar man upp en 2år gammal tråd som är helt fylld med fel för att svara på en inaktuell fråga?

Kunde du inte bara låtit denna "guide" (som är helt värdelös) försvinna in i glömskan?
Citera
2010-03-17, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av axyon
jepp , om inte strainen är autoblommande .

kör 18/6 tills du vill börja blomma då ställer du ljuset på 12/12 , svårare än så är det inte

Najs. Då ska jag bara vänta tills min planta är stor nog

Nej det är inte en AF :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in