Flashback bygger pepparkakshus!
2008-08-23, 00:52
Medlem
BlackSheeps avatar
Har precis skaffat en w760i, är kalasnöjd..

GPS funktionen tycker jag va speciellt rolig. Men jag skulle vilja lägga in färdiga kartor, så man slipper ladda ner dom varje gång och betala avgifter för det.
Såg att Nokia har så, finns det nå alternativ för SE ??
Citera
2008-08-23, 02:31
Medlem
Låter intressant.
Vilken modell på Nokia menar du har färdiga kartor i sig.
Skulle vilja att det fanns en möjlighet att lagra kartor från ex google, när man var hemma och hade tillgång till WiFi för att sedan använda dem när man var ute så att man slapp dra ner dem via mobilabonemanget. Inbillar mig att kartorna tar ganska stor plats.
Citera
2008-08-23, 03:58
Medlem
svenallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulo Gulo
Låter intressant.
Vilken modell på Nokia menar du har färdiga kartor i sig.
Skulle vilja att det fanns en möjlighet att lagra kartor från ex google, när man var hemma och hade tillgång till WiFi för att sedan använda dem när man var ute så att man slapp dra ner dem via mobilabonemanget. Inbillar mig att kartorna tar ganska stor plats.

6110 Navi
Citera
2008-08-23, 11:16
Medlem
Telefoner som stöder nokia maps har möjligheten via nokia map loader att ladda in kartor via datorn.

Detta går även på andra gps program t.ex garmin & route66.

Det finns information här: www.n95an.se
Sidan är speciellt för Nokia N95 men det fungerar även med andra telefoner med flertalet program.

Lycka till!
Citera
2008-08-23, 11:39
Medlem
Ironghosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackSheep
Såg att Nokia har så, finns det nå alternativ för SE ??

Nepp
Citera
2008-08-23, 16:28
Medlem
Jag skulle just starta en tråd om det här

http://www.getjar.com/products/15897/GoogleMapsformobile

Hur fungerar den? Kostar det? (Inte själva programmet, men att använda det)
Citera
2008-08-23, 17:18
Medlem
har precis skaffat en se c702 jag med gps. är nöjd med wayfindern men google maps va inte så jävla super, iaf inte om man vill kika lite ute i skogen. vet om ett pogram som heter Tracker MyWay tror jag, och används bland annat av jägare för hundpejl osv men det kostar en slant åsså får man köpa kartbitar beroende på hur mycket man vill ha. så jag är också intresserad av ett bra kartpogram om någon vet om nått.
Citera
2008-08-23, 20:12
Medlem
nylndrs avatar
Jag har för mig att google maps bara kostar när den hämtar kartor och annan information. Alltså ingen kostnad för själva programmet. Men det är många megabyte kartor den ska hämta så det är nog bra om man kollar med sin operatör om priser innan man börjar använda tjänsten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in