• 1
  • 2
2008-08-23, 00:30
Medlem
unikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det måste ju finnas lovande innebandylirare som inte har slagit igenom och som har tröttnat på sin sport och som vill testa något nytt.

Så kan man säga om allt. En fotbollsspelare som aldrig slår igenom kan testa rugby osv. Finns många sporter man kan testa.

Ej att glömma heller är att alla lovande innebandyspelare som har klubban på "fel" håll kan räknas bort direkt. Det är väl över häften iaf.
Citera
2008-08-23, 00:35
Medlem
Bandy på gräs?
Citera
2008-08-23, 00:42
Medlem
unikums avatar
Jag är ingen större fan av varken innebandy eller vanlig bandy men landhockey är fanimig tråkigare.
Citera
2008-08-23, 02:33
Medlem
Lägg ner innebandy och bandy så alla ungdomar som slösar bort sin tid på dessa sporter börjar syssla med någon större sport istället. Det är ju mycket illa att obskyra sporter som är helt värdelösa internationellt suger åt sig talanger.
Citera
2008-08-23, 15:55
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unikum
Så kan man säga om allt. En fotbollsspelare som aldrig slår igenom kan testa rugby osv. Finns många sporter man kan testa.

Ej att glömma heller är att alla lovande innebandyspelare som har klubban på "fel" håll kan räknas bort direkt. Det är väl över häften iaf.

Var inte så negativ, vi ska inspirera kidsen att börja intressera sig för OS-sporter. Världssporterna bandy och innebandy klarar vi oss utan.
Citera
2008-08-29, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unikum
Ni vet om att alla klubbor är för högerfattade? Dvs den är platt på vänster sida och rundad på den andra och det är förbjudet att slå till bollen med den rundade sidan. Därmed försvinner 50% av alla människor. (Jag tippar att det är häften som håller klubban till höger och hälften som håller den till vänster.)
.

Skulle tippa att 80-90% av innebandyspelarna faller bort.

För övrigt ser jag inte riktigt poängen med att omskola folk till landhockey bara för att det är med i OS? Är detta p g a någon föreställning om att Sveriges status höjs bara för att vi har ett framgångsrikt lag i OS?
Mest troligt lär vi ju även efter 50 års satsning fortfarande inte vara mer än mediokra utan chans på medaljer.
Citera
2008-08-30, 00:12
Medlem
WilfPaiements avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DukeStreetKing
Skulle tippa att 80-90% av innebandyspelarna faller bort.

För övrigt ser jag inte riktigt poängen med att omskola folk till landhockey bara för att det är med i OS? Är detta p g a någon föreställning om att Sveriges status höjs bara för att vi har ett framgångsrikt lag i OS?
Mest troligt lär vi ju även efter 50 års satsning fortfarande inte vara mer än mediokra utan chans på medaljer.
Varför skulle en så stor % av innebandyspelarna falla bort? Väldigt många innebandyspelare håller ju på med både innebandy och fotboll, hyffsade förutsättningar tycker jag..
Citera
2008-08-30, 02:35
Medlem
Det baserades ju på hans påstående att "alla" leftskyttar fallar bort. Och då uppskattningsvis 80-90% av alla innebandyspelare är leftare skulle alltså dessa "falla bort". Nu är det naturligtvis inte så att man automatiskt misslyckas p g a en annan fattning, men en viss poäng har han iaf.
Citera
2012-05-03, 13:12
Medlem
Verkar ändå som att det rör på sig lite här.
Sverige har för första gången kvalat in till A-Gruppen Landhockey inomhus(EM).
Samtidigt är laget väldigt ungt,så potential till viss utveckling torde föreligga.
Sverige ligger för närvarande på plats 33 på världsrankingen,och har avancerat under senare år.

Litet problem med utomhusspelet,då Sverige åkte ur B-Gruppen(EM).
Vad jag kan förstå borde det dock finnas finfina möjligheter att avancera upp igen vid nästa tillfälle.
Citera
2012-05-03, 13:42
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Verkar ändå som att det rör på sig lite här.
Sverige har för första gången kvalat in till A-Gruppen Landhockey inomhus(EM).
Samtidigt är laget väldigt ungt,så potential till viss utveckling torde föreligga.
Sverige ligger för närvarande på plats 33 på världsrankingen,och har avancerat under senare år.

Litet problem med utomhusspelet,då Sverige åkte ur B-Gruppen(EM).
Vad jag kan förstå borde det dock finnas finfina möjligheter att avancera upp igen vid nästa tillfälle.

Vad du säger är att konkurrensen är väldigt dålig i landhockey.

Bristen på tradition är helt klar hämmande. Konkurrensen med fotbollen när det gäller spelplaner likaså. Det är redan idag svårt för fotbollen att tillhandahålla tillräckligt med fotbollsplaner.

Idag är det ganska lätt att hålla igång fotbollsskolor och hockeyskolor eftersom vi sannolikt har en viss Zlatan- och Peter Forsberg-effekt. Det kan inte landhockey skryta med.

Njae, trots ett vackert försök av TS att via en landhockeylansering samtidigt verka för en ökad jämställdhet så ser jag nog rätt negativt på det hela.
Citera
2012-05-04, 14:58
Medlem
Njae..nu är jag visserligen inte någon haubite när det kommer till sporten Landhockey,men att konkurrensen i denna sport är absolut mördande internationellt om man jämför Musse Pigg sporter som Bandy respektive dess inavlade kusin Innebandy torde vara ställt utom allt tvivel.

Ishockey?
Njae..nog sjuttsingen är den internationella konkurrensen av betydligt högartigare karat i Landhockey.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in