9 513 besökare online
856 913 medlemmar • 45 817 587 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Fordon & trafik > Bilar
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Ledigt namn?
Medlem
Efter mycket om och men och förfrågningar här på forumet så köpte jag mej tilslut en Ford Mondeo -98 med bara 10 000 mil på mätaren som jag fick billigt. Innan funderade jag främst på Mitsubishi Carisma men det fick bli forden. Vilket jävla misstag. Har bara haft problem med den skitbilen, centrallås som gått sönder, underkänd på besiktningen och alla möjligt elfel. Nu i morse när jag skulle starta skiten var den stendöd.Föga förvånande.

Så... för att få mej att må bättre så ös på med historier om gamla dåliga skitbilar ni haft. Desto sämre desto roligare!

G.G
Medlem
G.Gs avatar
Volvo 360 -87a. Köpte den för 3000 kr för att jag behövde vinterbil. Började läcka ur sig bakaxel olja, drack vatten, säkringar gick, avgassystem satt löst, inrökt och jävlig. Sålde han efter ett halvår för 5000kr

jamesbonde
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledigt namn?
Efter mycket om och men och förfrågningar här på forumet så köpte jag mej tilslut en Ford Mondeo -98 med bara 10 000 mil på mätaren som jag fick billigt. Innan funderade jag främst på Mitsubishi Carisma men det fick bli forden. Vilket jävla misstag. Har bara haft problem med den skitbilen, centrallås som gått sönder, underkänd på besiktningen och alla möjligt elfel. Nu i morse när jag skulle starta skiten var den stendöd.Föga förvånande.

Så... för att få mej att må bättre så ös på med historier om gamla dåliga skitbilar ni haft. Desto sämre desto roligare!

Din story bekräftar det igen. Ingen Ford på våran gård.
Annars en bra trådstart - den kan nog bli hur lång som helst!
Återkommer senare i mån av tid med mina värsta/ roligaste skitbilsupplevelser!

Viktig information: http://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE

Fuzz
Medlem
Då kanske du har du haft lite otur med forden. Pratat med en so jobbat på ford och han sa att mondeon är en relativt bra bil. Elfel brukar inte vara så vanligt. Däremot är det vanligt med bussningarna i länkarmarna fram..

Gump
Medlem
Gumps avatar
Ford Scorpio 89a med V6a! Köpte den för 55" reparerades under mina 12 månaders nyttjande för 7", ställde ut bilen till försäljning och det tog 12 månader innan skiten gick iväg....jag fick 25"

Kubiken
Medlem
Kubikens avatar
Köpte en Saab -99 av min mammas man. Körde hem den från stan när den kokade eller va fan den gjorde, sprutade iallafall ut vatten från en slang från kylet. Jag ringde givetvis med en gång och påpekade felet, men han påstod "att det gör så ibland. Inga fel" Hoppade in i lägenheten och tog en dusch innan jag skulle åka och handla.
Då brakade huvudbromscylindern eller nått liknande ihop så att alla bromsar skrapade utav bara helvete. Beslutade mig då för att åka till min fasters verkstad för att få hjälp av någon bilkunnig att fixa problemet. Men det var ingen där så jag åkte hem igen, eller jag var påväg hem när hela jävla motorn värmeskar och bröt ihop. Ringer upp min mor och gapar och skriker att dom kan ringa bärgaren och plocka upp sin jävla skitbil och några pengar för den kunde dom glömma!

Det var min första bil, som jag skulle ha köpt för 5 lappar. Höll i tre timmar

volvo 240
Medlem
volvo 240s avatar
Sjukt att en bil av -98 års moidell kan vara så usel :O

Min morbror har en Mondeoi -99 och den har det vart lite elfel på med.

Skräckexemplet är ju en Mondeo 03a som en bekants bror köpte ny. Efter 2 år fick han alla fyra dörrar utbytta pga rostagrepp

Ultima Thule LIVE 2007!

Ultima Thule LIVE 2010! *uppdaterad*

Loamigad
Medlem
Loamigads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubiken
text

Det var min första bil, som jag skulle ha köpt för 5 lappar. Höll i tre timmar
hahahahaa har svårt att tro att nån kan slå den historien

163cm
Medlem
En polare till mej köpte en Mondeo -94 som gått 8000 mil för 100.000:-
Efter 5 år vid 17.000 mil gav han bort bilen med komentaren:

"Jag måste bara bli av med skiten, har aldrig haft en bil som blivit underkänd på besiktningen 5 år i rad, även fast allt som går att byta på den är bytt"

Roland Järverup
Avstängd
Roland Järverups avatar
Har många skitbilar på mitt samvete, men oftast gamla skrothögar som man inte kan förvänta sig så mycket annat av, men ett par av dom gillar jag inte alls;

Saab 9-5 skar samma dag som den köptes, (Den private säljaren var dessutom dryg och oresonlig, men skärpte sig efter lite övertalning, köpte tillbaks liket när de nya ägarpapprena kom, och saken är utagerad).

Ägde under några veckor på nittiotalet en Citroën XM-90 som var några år gammal och gick sönder för ett par- tre tusen kronor om dagen, bekväm som satan, men vilken skitbil! Det var iaf en spännande bil att äga. Aldrig någonsin kommer jag att ha en fransk bil igen, vill helst slippa se dom öht.
Just min franska lilla pärla brann dessutom upp (och höll på att kosta mig livet), helt omotiverat under motorvägsfärd, och lika bra var det.

Heyeyey
Medlem
Mer Ford här

Köpte en underbar Ford Telstar som var en skitbil men jag tyckte om den på något konstigt masochistiskt sätt. Ålder: -89? pris: runt 900 australiensiska dollar ~4500SEK, färg: brun eller guld om man är snäll.

Men vänta. Ni får bilder..

http://i38.tinypic.com/15yiw4k.jpg

Notera gärna vindrutetorkarna vars säkring gick konstant. Gissa vad som var kryptonit för mina torkare. Vatten.. Tur att det inte var så mycket regn under tiden jag var där. Men att tvingas köra på motorvägen när det regnar är en intressant upplevelse.

http://i36.tinypic.com/2uym9hg.jpg

Här får ni en smak av brunheten invändigt. Mp3spelaren var inte standard.

http://i33.tinypic.com/r8do9t.jpg

Mer av det goda.

Edit: Jag behöver väl inte berätta att ingenting fungerade. Bilen dog dessutom på vägen hem från flygplatsen efter jag åkt. Den var bortom räddning
Senast redigerad av Heyeyey 2008-08-22 kl. 02:26.

Roland Järverup
Avstängd
Roland Järverups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heyeyey
Ford

Fina grejer! Den var väldigt lik en gammal mazda invändigt.

Svara på ämne
Topp Dela »