44 044 besökare online
858 443 medlemmar • 45 878 998 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Dator och IT > Hårdvara - PC
Svara på ämne
Ämnesverktyg
jAnttila
Medlem
När jag startar datorn så är det som vanligt, efter en sekund så slocknar skärmen. Jag kan starta den igen, i en sekund sen slocknar den.

Detta uppkom när jag kom tillbaks till datorn efter en bränning var igång.

Det funkar att kolla på projektorn, den stängs inte av.

Kan det vara nån sorts överhettning eller kabeln till skärmen som felar?

Eller är det hela skärmen?

Är det någon som har en idé?

Skärm: tft 19"

Zotamedu
Medlem
Steg ett är att kolla så att skärmsladden sitter i ordentligt.

jAnttila
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zotamedu
Steg ett är att kolla så att skärmsladden sitter i ordentligt.
Check

Sittmöbel
Medlem
Sittmöbels avatar
Kolla så att skärmen inte är ovanligt varm? Det kan ju ha varit en fläkt som gått sönder.

leviktor
Medlem
leviktors avatar
Använder du högre upplösning när du kopplar in projektorn?
Isåfall kanske inte skärmen fönkar för du har för du har för stor skärmupplösning. Hade själv en 22" tft skärm och en 42" lcd tv som jag brukade switcha mellan för jag hade ett grafikkort som det inte fanns två stycken dvi utgångar och då var jag alltid tvungen och byta upplösning när jag switchade mellan skärma då, kommer inte riktigt ihåg vad jag körde med för skärmupplösningar.. men det spelar inte sådan stor roll, saken var att det var olika iallafall, och min tft skärm klarade helt enkelt inte av upplösningen som jag hade medans tven var inkopplad och då bettede den sig som din skärm gör nu.

jAnttila
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leviktor
Använder du högre upplösning när du kopplar in projektorn?
Isåfall kanske inte skärmen fönkar för du har för du har för stor skärmupplösning. Hade själv en 22" tft skärm och en 42" lcd tv som jag brukade switcha mellan för jag hade ett grafikkort som det inte fanns två stycken dvi utgångar och då var jag alltid tvungen och byta upplösning när jag switchade mellan skärma då, kommer inte riktigt ihåg vad jag körde med för skärmupplösningar.. men det spelar inte sådan stor roll, saken var att det var olika iallafall, och min tft skärm klarade helt enkelt inte av upplösningen som jag hade medans tven var inkopplad och då bettede den sig som din skärm gör nu.
Det har funkat de senaste 2 åren...

jAnttila
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sittmöbel
Kolla så att skärmen inte är ovanligt varm? Det kan ju ha varit en fläkt som gått sönder.
Ska kolla

Gee_
Medlem
Gee_s avatar
Antar att vi snackar om en TFT eller en LCD skärm här, tror helt enkelt att den är körd. Min viewsonic VX922 fick samma problem, i början var det vid start av BF2 den lade av, sen sakta men säkert dog den bara. Jag skulle tippa på att den har bränts sönder, har du garanti eller försäkring så utnyttja detta.

Annars använd din hemförsäkring och säg att du hade en fest och några nissar välte omkull den och nu funkar den inte. Förhoppningsvis behöver du bara lägga någon tusing i självrisk och sen hämta ut en ny.

Zotamedu
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gee_
Antar att vi snackar om en TFT eller en LCD skärm här, tror helt enkelt att den är körd. Min viewsonic VX922 fick samma problem, i början var det vid start av BF2 den lade av, sen sakta men säkert dog den bara. Jag skulle tippa på att den har bränts sönder, har du garanti eller försäkring så utnyttja detta.

Annars använd din hemförsäkring och säg att du hade en fest och några nissar välte omkull den och nu funkar den inte. Förhoppningsvis behöver du bara lägga någon tusing i självrisk och sen hämta ut en ny.
Man får en nu skärm för de priset och då slipper man besväret med försäkringsbedrägeri.

jAnttila
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gee_

Försäkringen är bränd redan, men vi får se :P

TFT ja, skrev det i första

Svara på ämne
Topp Dela »