2008-08-20, 19:11
Medlem
p3LLEs avatar
Hej hej, det är på det viset att bror min införskaffade sig en ny dator här om veckan och börjar väl vänja sig vid allt de nya (Han kör vista nu, XP tidigare).
Men en sak fungerar inte riktigt, när han laddar hem saker med torrentklienter (inge olagligt nu :9) så ligger hans dl på ~20 kb/s. Jag som sitter i samma nätverk tankar 800+ kb/s.
Vi har pillat med alla inställningar, antivirusprogram samt brandvägg och allt vad det heter men ingenting tycks lösa problemet.
Vi tror att det är vista som är problemet, därav lade jag inlägget i denna kategorin.

Om det är någon som kan hjälpa oss (mest honom) så skulle vi (han) vara ytterst tacksamma.

/pelle
Citera
2008-08-20, 19:17
Medlem
mo0kies avatar
Jag har kört vista i ett år, har inte haft nå problem med hastigheter.
Vista är inte problemet.

Kan däremot inte komma på nått annat som skulle kunna va knas heller, eftersom du redan kollat det mesta verkar det som.
Citera
2008-08-20, 19:19
Medlem
p3LLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mo0kie
Jag har kört vista i ett år, har inte haft nå problem med hastigheter.
Vista är inte problemet.

Kan däremot inte komma på nått annat som skulle kunna va knas heller, eftersom du redan kollat det mesta verkar det som.

Eftersom jag aldrig kört Vista själv så vet jag ju inte så jättemycket, men finns det typ nån inbyggd brandvägg som man måste lägga in µtorrent på någon "tillåt"-lista?
Citera
2008-08-20, 19:21
Medlem
mo0kies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p3LLE
Eftersom jag aldrig kört Vista själv så vet jag ju inte så jättemycket, men finns det typ nån inbyggd brandvägg som man måste lägga in µtorrent på någon "tillåt"-lista?

Finns ju en brandvägg precis som det fanns i XP, men den har du väl stängt av..?
Citera
2008-08-20, 19:29
Medlem
p3LLEs avatar
Citat:
Finns ju en brandvägg precis som det fanns i XP, men den har du väl stängt av..?

si, brandväggen var avstängd.
Citera
2008-08-20, 19:33
Medlem
TheCazes avatar
Citat:

Jag har aldrig stängt av brandväggen i Vista och jag tankar aldrig sagt, bara om det är dålig seedning såklart men det har alltid fungerat bra för mig, har kört Vista i över ett år nu.
Citera
2008-08-20, 19:36
Medlem
mo0kies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Jag har aldrig stängt av brandväggen i Vista och jag tankar aldrig sagt, bara om det är dålig seedning såklart men det har alltid fungerat bra för mig, har kört Vista i över ett år nu.

Där ser man.
Citera
2008-08-20, 19:55
Medlem
Är det bara BitTorrent-trafik som är långsam? Testa tptest.
Citera
2008-08-20, 21:12
Medlem
p3LLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
Är det bara BitTorrent-trafik som är långsam? Testa tptest.

4.5/1 enligt bredbandskollen.se, vi ska ha 24/1 men de e ju en annan 5a.
han laddar upp ca 80 kb/s på varje torrent men laddar ner runt 20 så nått är ju fel.
Citera
2008-08-20, 21:54
Medlem
kavlevs avatar
Uppdatera drivrutinerna till nätverkskortet kanske kan va nåt?
Samt prova kanske nån annan torrent klient.
Citera
2008-08-20, 22:41
Medlem
Farbror Fazers avatar
Störande när folk alltid skyller på Vista. Har även jag haft det i över ett år, funkar solklart MINST lika bra som XP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in