Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2008-08-28, 14:02
  #25
Medlem
eatshiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargash
Hoppa in i den minsta tavlan och hoppa/simma sedan bort till avsatsen under stället där kanonkulorna rullar ut.

Hoppa in i röret så att världen blir stor. Kuta runt på stället så kommer blommorna dyka upp. Slå ihjäl allihop så får du stjärnan.

OnT:

Jag tog 120 stjärnor när jag spelade detta mästerverk på N64, men detta är omöjligt nu då handkontrollerna slitits ut totalt. Har dock en emulator till datorn och lirar ungefär en gång i månaden, då flera timmar i sträck. Är uppe i 119 stjärnor på nuvarande spel, tror jag.
Den 120:e och sista stjärnan brukar ju bli de 6 röda mynten i sista Bowservärlden.
Fan va roligt att du nämner dem mynten i bowsers värld. Det jag minns bäst ifrån det spelet när jag klarade det på min N64 för ca 9 år sedan är att jag hade sökt förgäves efter ett det 6:e och sista myntet i ordning till en av bowser världarna. Detta myntet var min frälsare till den 120:e stjärnan och det tog mig lång tid att hitta. När jag väl kom på att det satt under en plattform till en grön pipe som ledde till Bowser så var lyckan total.
Citera
2008-08-28, 18:17
  #26
Medlem
pianoruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eatshiet
Fan va roligt att du nämner dem mynten i bowsers värld. Det jag minns bäst ifrån det spelet när jag klarade det på min N64 för ca 9 år sedan är att jag hade sökt förgäves efter ett det 6:e och sista myntet i ordning till en av bowser världarna. Detta myntet var min frälsare till den 120:e stjärnan och det tog mig lång tid att hitta. När jag väl kom på att det satt under en plattform till en grön pipe som ledde till Bowser så var lyckan total.

Hade samma problem. Är det inte åtta mynt förresten?
Citera
2008-08-31, 21:07
  #27
Medlem
Johannes34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armon
"Man kan även hoppa utan "fall damage" (om man vet hur man gör)"

Det kunde man ju innan också, bara att ta Z eller B strax innan marken.

Den sista jag tog var nog 8 röda mynt på sista Bowser-banan. Sen dess har jag tagit alla 120 stjärnor i ordning, d.v.s. alla 7 stjärnor på varje bana i rätt ordning, rätt ordning på banorna och avslutningsvis de 15 "castle stars".

Har även försökt mig på en speedrun men har nog inte klarat det på mycket mindre än en halvtimme, jag tar då bara 16 stjärnor. Är det förresten någon mer här än jag som har tagit alla mynt på alla banor (förutom "det omöjliga myntet" så klart)?

Du har både rätt och fel.. När man snackat med yoshi på taket så kan man göra "hoppkombinationen" när man gör tre hopp i rad, följt av volter. Fast utan att dö! Det sprutar även strjärnor runt mario när han voltar.
Citera
2008-09-02, 01:32
  #28
Medlem
Armons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johannes34
Du har både rätt och fel.. När man snackat med yoshi på taket så kan man göra "hoppkombinationen" när man gör tre hopp i rad, följt av volter. Fast utan att dö! Det sprutar även strjärnor runt mario när han voltar.

Jag vet, men det hoppet är ju värdelöst eftersom det inte var några svårigheter med att undvika fallskada innan dess.
Citera
2011-12-19, 16:48
  #29
Medlem
Kautings avatar
En person försöker just nu sätta världsrekord i Mario 64, ska hålla på i 7 dagar, 12 timmar om dagen. Rätt intressant att se, den har just nu kommit så nära som 5 sekunder ifrån men då missade den sista bowserkastet..

Rekordet gäller 120 Stjärnor Non-tool assisted JPN. Live stream!

http://sv.twitch.tv/siglemic
Citera
2011-12-19, 21:25
  #30
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kauting
En person försöker just nu sätta världsrekord i Mario 64, ska hålla på i 7 dagar, 12 timmar om dagen. Rätt intressant att se, den har just nu kommit så nära som 5 sekunder ifrån men då missade den sista bowserkastet..

Rekordet gäller 120 Stjärnor Non-tool assisted JPN. Live stream!

http://sv.twitch.tv/siglemic
Vilka 12 timmar på dygnet är det? Var streamar h*n från? Nu verkar det dött iaf
Citera
2011-12-20, 14:49
  #31
Medlem
M0wes avatar
tog upp en gammal fil för den sista stjärnan va vist en ta alla röda mynt på en bowser stage så ja gjorde 3an men den hade ja gjort... gjorde 2an fast ja va säker på att de va den... de va första ja hade glömt. Men de är ju bara en såndär grejj man MÅSTE göra om man äger spelet
Citera
2011-12-20, 16:24
  #32
Medlem
Kautings avatar
Edit : Bah! https://www.flashback.org/t1746505
__________________
Senast redigerad av Kauting 2011-12-20 kl. 16:32.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback