2008-08-22, 08:18
Bannlyst
ZOG har dålig makt över skolorna. När jag gick i högstadiet kan jag inte minnas att förintelsen nämndes mer än i förbifarten, och historieboken vi hade kanske ägnade två sidor åt saken.
Citera
2008-08-22, 13:00
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Här kom då nazi-argumentet som en blixt från klar himmel...

Kan det vara så att det finns lärare, precis som vanliga människor, inte köper holocaust myten..tänk och tänk igen.

Vad den fete Persson gör och säger har väl vid det här laget uppenbarat sig som mindre trovärdigt. Den fetes engagemang är till salu till högstbjudande och som ett sammanträffande äger en del judar g a n s k a mkt pengar men det är väl bara konspirationsteorier i vanlig ordning...

Jag undrar osökt vad du själv är Kapten B, jude eller kommunist?

Jag såg häromdan överintendenten på Forum för Levande Historia Eskil Franck (teologidocent och f.d. rektor för Lärarhögskolan) gnälla på TV om att lärare misslyckats med att svara "korrekt" på den här enkäten med löjeväckande propagandafrågor i katekesstil...bl.a. hade var tionde lärare kryssat för att GULAG-systemet primärt var till för att likvidera judar. Just det sakfelet kan nog mest skyllas på att den med stora resurser inhamrade lipjudeindoktrineringen lyckats bra, de helgarderade sig väl genom att kryssa samtliga tyska läger och dessutom GULAG, "för alla vet ju hur judarna har lidit".

Franck önskade bekämpa "antidemokratiska krafter" som vill in i skolorna och som påstår att den pseudoreligiösa judemyten om Shoah är en propagandafantasm...FFLH är om något en "antidemokratisk kraft", ett judeocentriskt indoktrineringsinstitut som inte skulle klara sig i någon diskussion med en välinformerad gaskammarskeptiker. De inbillar sig verkligen att deras imbecilla dogmer om en "Förintelse" som aldrig ägde rum är tillfyllest för att övertyga en fri ande.
Citera
2008-08-22, 13:24
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jag såg häromdan överintendenten på Forum för Levande Historia Eskil Franck (teologidocent och f.d. rektor för Lärarhögskolan) gnälla på TV om att lärare misslyckats med att svara "korrekt" på den här enkäten med löjeväckande propagandafrågor i katekesstil...bl.a. hade var tionde lärare kryssat för att GULAG-systemet primärt var till för att likvidera judar. Just det sakfelet kan nog mest skyllas på att den med stora resurser inhamrade lipjudeindoktrineringen lyckats bra, de helgarderade sig väl genom att kryssa samtliga tyska läger och dessutom GULAG, "för alla vet ju hur judarna har lidit".

Är semestern slut nu?

Du sitter och spekulerar en massa strunt för övrigt.
Det är väl snarare så att utbildningen i denna Förintelse har varit alldeles för slapphänt genom åren.

/VV
Citera
2008-08-22, 13:38
Medlem
KaptenBs avatar
Citat:
de helgarderade sig väl genom att kryssa samtliga tyska läger och dessutom GULAG, "för alla vet ju hur judarna har lidit".

Mycket svammel och svåra ord. Jag och andra förstår inte hälften av vad du skriver. Du hittar bara på vad du vill att de tänkte när de kryssade. Varför skulle det inte vara så att de faktiskt trodde att Gulag var rätt svar? De som svarar kryssar väl ändå i vad de tror är rätt?
Citera
2008-08-22, 13:48
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenB
Mycket svammel och svåra ord. Jag och andra förstår inte hälften av vad du skriver. Du hittar bara på vad du vill att de tänkte när de kryssade. Varför skulle det inte vara så att de faktiskt trodde att Gulag var rätt svar? De som svarar kryssar väl ändå i vad de tror är rätt?

Om du inte förmår läsa svenska språket får du väl försöka råda bot på din extrema okunnighet, det kan knappast vara mitt problem. Det väsentliga är att "enkäten" påminner om ett katekesförhör, ett husförhör, där de "korrekta" svaren är propagandistiska dogmer utan stöd i det historiska källmaterialet.
Det kunde förvisso vara av intresse att kontrollera historielärares kunskaper, men i så fall på mer relevanta historiska områden än den uttjatade myten om "Förintelsen". Vad kan de om forngrekisk, romersk, indisk, persisk, kinesisk historia, exempelvis? Vad vet de om den germanska folkvandringstiden eller Preussens uppgång och fall?
Citera
2008-08-22, 14:50
Bannlyst
Citat:
Om du inte förmår läsa svenska språket får du väl försöka råda bot på din extrema okunnighet, det kan knappast vara mitt problem.

Utskickarna erkänner själva att det var ett slappt underlag de sände ut.
Jag håller med.

Citat:
I pressmeddelandet sägs inte ett ord om det katastrofala bortfallet. Men den som läser undersökningen finner att bortfallet är 49,5 procent, en siffra som normalt leder till att undersökningen kasseras.

[...]

Professor Anders Lange som gjort undersökningen för Forum för levande historia är själv kritisk:
– Det är inte bra. I möjligaste mån kompenserar SCB för bortfallet. Men postenkäter är billigast, det är 14 gånger dyrare att skicka ut intervjuare och telefonintervjuer är ännu sämre.
http://www.resume.se/nyheter/2008/08...ning-blev-eko/
Citera
2008-08-22, 15:00
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenB
Det är klart att nazistargumentet kommer eftersom det är nazister som förnekar förintelsen. Det är ingen slump att du har en nazist som avatal eller hur?

Det finns lärare som tycker så men de är nog så få att det inte märks i mätningarna. Hur många röster fick NSF och ND mfl i förra valet? Det var väl bara några tusen röster. Det är knappast en stor del av Sveriges befolkning. Jag har aldrig hört talas om att det finns fler nazister bland lärarna än bland andra yrkesgrupper.

Det är klart att att det är konspirationsteorier angående persson. Du hittar ju bara på utan att veta något. Insinuerar du att Person skulle ha fått judemutor för att starta levande historia? Om du har några bevis så får du gärna lägga fram dem.

Varför undrar du om jag är jude eller kommunist? Det är inte bara judar och kommunister som är mot nazismen utan typ 99,9 av Sveriges befolkniing. Alltså kan jag vara kommunist, VP, S, MP, SD, C, M, FP, kd, junilistan, blankröstare, samt ateist eller troende till vilken relion som helst.

Min avatar är en NVA soldat från östtyskland anno 1961.

Jag är inte nazist och jag förnekar förintelsen.

Jag har aldrig påstått att lärare är nazister för att de, precis som vanliga människor, inte tror på förintelsen.

Att NSF är nazister visste jag men ND?

Jag insuerar inget om ordförande Persson. Vad den mannen gjort och gör talar för sig själv och det står varje fri människa fritt att döma hans handlande.

När du gått ut skolan och fått hår på din rakade pung kanske du ska prova att vidga dina vyer med andra medel än narkotika och tv4.
Citera
2008-08-22, 15:00
Bannlyst
Även DN:s ledarsida sågar enkäten.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=573&a=818386

Så, vad säger ni nu då PK-tramsare, är jourhavande sionist på semester hos DN?
Citera
2008-08-22, 16:37
Medlem
Överliggarens avatar
Fick 10 av 11, men detta är ju bara för att jag vet ungefär hur den lagstadgade mainstream-uppfattningen i dagsläget ser ut. Frågorna är delvis rätt idiotiska, ty det är ju fråga om sanningar som är oändligt elastiska och kan ändras hur som helst av Sanningsministeriet närhelst behov uppkommer.
Citera
2008-08-22, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Det är väl snarare så att utbildningen i denna Förintelse har varit alldeles för slapphänt genom åren.

Verkligen? Vad rekommenderar du för bot mot detta? Kanske att ännu mer tid på historia-, samhälls-, religions- och svenskalektioner ska tas upp av förintelsen istället för att eleverna ska lära sig något annat? Med tanke på hur lite dagens ungdomar vet om historia och religion i allmänhet, hur lite de förstår om samhället och hur dålig deras svenska är, så är mer satsningar på förintelseundervisningen på bekostnad av annan utbildning icke önskvärd.

För övrigt stavas förintelsen mitt i en mening med ett litet f.

Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Fick 10 av 11, men detta är ju bara för att jag vet ungefär hur den lagstadgade mainstream-uppfattningen i dagsläget ser ut. Frågorna är delvis rätt idiotiska, ty det är ju fråga om sanningar som är oändligt elastiska och kan ändras hur som helst av Sanningsministeriet närhelst behov uppkommer.

Håller med, man kan använda en deduktiv metod för att hitta rätt svar om man tänker; "vilket svar är mest PK?"
Senast redigerad av Fennicum 2008-08-22 kl. 16:47.
Citera
2008-08-22, 17:00
Medlem
N.E.R.Ds avatar
http://sydsvenskan.se/kultur/article...er-fragor.html

Fredrik Persson om hur Forum för levande historia slösar bort sitt förtroendekapital.
doktorand i historia vid Lunds universitet

Citera
2008-08-22, 17:09
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
Håller med, man kan använda en deduktiv metod för att hitta rätt svar om man tänker; "vilket svar är mest PK?"

Tack för tipset! Men det är samtidigt en fråga om en viss balans. Ibland kan man gå för långt, vilket uppenbart ett antal lärare gjorde när de exempelvis på frågan om läger enbart avsedda för judars utrotning svarade "Dachau", för att nu inte tala om "Gulag".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in