Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-08-20, 09:40
  #1
Medlem
Arons avatar
förutom sex och mode


..........växlingskontor som forex bla alltid snygga människor i stort sätt som bemöter en

..........flygvärdinnor fast här kanske det har att göra med att jag gillar överlag
deras uniformer, uppsatt hår, klackar osv
Citera
2008-08-20, 09:51
  #2
Medlem
soptippsbosses avatar
Restaurangpersonal (inte "Bogdans Pizza" och sånt skit) och i frisörsalongerna brukar det krylla av fina tjejer. Sen är det ju en tolkningsfråga med vad du menar med "snygga människor".

En människa som är snygg i ansiktet och kropp, eller en människa som klär sig propert, allt är ju relativt. En människa som är "ful" i ansiktet" kan ju bli snygg av fina kläder. Vilket är det du efterfrågar?
Citera
2008-08-20, 10:10
  #3
Medlem
MrLis avatar
Gym, trendiga klädbutiker, snabbköpställen där personalansvarig har god smak, växlingskontor förstår jag inte riktigt? har inte haft samma tur.

En fråga till?

- Är snyggare människor trevligare? Öppnar för grova generaliseringar.
Citera
2008-08-20, 10:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLi
En fråga till?

- Är snyggare människor trevligare? Öppnar för grova generaliseringar.

För det mesta inte om du frågar mig. Känns som att snygga tjejer iaf alltid är ganska dryga och otrevliga. Min teori till de är att de är så vana att dissa killar hela tiden att de tar för givet att alla raggar på dem och därför försöker hålla dem på avstånd på det sättet.
Citera
2008-08-20, 10:26
  #5
Medlem
machetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLi
- Är snyggare människor trevligare? Öppnar för grova generaliseringar.

Öh, nej... tvärtom. Jag som jobbar i ett serviceyrke märker oftast att de "snygga" tjejerna är upptighta som tusan, medan de "mindre" snygga, efter mina kriterier då, är mer vänliga, leendes och sociala. Dock finns det ju undantag, men de är inte många. Påståendet att det jobbar snygga människor på Forex och andra växlingskontor tycker jag faktiskt stämmer. Härom månaden berömde en snygg tjej mina glasögon när jag skulle växla pengar, då blev man glad !
Citera
2008-08-20, 10:37
  #6
Avstängd
Berwalds avatar
Förstår inte vara varför det är lagligt att diskriminera oss fula människor i arbetslivet. "Estetisk kompetens" är eufemismen som används av utseendefascister.
Citera
2008-08-20, 10:40
  #7
Avstängd
RödaBaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berwald
Förstår inte vara varför det är lagligt att diskriminera oss fula människor i arbetslivet. "Estetisk kompetens" är eufemismen som används av utseendefascister.

Själv tycker jag man ska få anställa vem man vill oavsett kön, ras eller etnicitet. Inte fan vill jag tvinga Hassan att anställa mig som Pizzabagare bara för att jag är vit.
Citera
2008-08-20, 10:59
  #8
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soptippsbosse
Restaurangpersonal (inte "Bogdans Pizza" och sånt skit) och i frisörsalongerna brukar det krylla av fina tjejer. Sen är det ju en tolkningsfråga med vad du menar med "snygga människor".

En människa som är snygg i ansiktet och kropp, eller en människa som klär sig propert, allt är ju relativt. En människa som är "ful" i ansiktet" kan ju bli snygg av fina kläder. Vilket är det du efterfrågar?


nej snygg i ansiktet och kroppen , har du sätt forexuniformen ser ut som nån kycklingdräkt som man har på påsken
Citera
2008-08-20, 11:35
  #9
Medlem
MrLis avatar
I en butik med snygga trevliga tjejer säljer man mer än en butik med "normala" trevliga tjejer...

Är det chefen eller kundernas fel att man premierar ett gott utseende i butiken?
Citera
2008-08-20, 12:17
  #10
Medlem
Juridiklinjen är en klassiker. Nja, inte om du eftersöker våp...
Citera
2008-08-20, 13:00
  #11
Medlem
Bud Fluds avatar
Reklam/PR-branchen brukar väl ha en hel del piffiga och hippa människor?
Citera
2008-08-20, 13:09
  #12
Medlem
Labolinas Linas avatar
Snyggast tjejer så gissar jag på brandman/polis, söta tjejer inom t.ex restaurang och trevligast tjejer inom vården.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback