Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-08-19, 21:46
  #1
Medlem
Hej jag börjar nu tredje året på samhällsprogrammet och har absolut ingen lust att plugga vidare efter studenten.

Till min fråga går det att få hyfsat välbetalda jobb med ett samhällsprogram i bagaget?
Utöver samhällsprogrammet är mitt cv helt tomt

mvh
__________________
Senast redigerad av Radioactive396 2008-08-19 kl. 21:48.
Citera
2008-08-19, 21:47
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radioactive396
Hej jag börjar nu tredje året på samhällsprogrammet och har absolut ingen lust att plugga vidare efter studenten.

Till min fråga går det att få hyfsat välbetalda jobb med ett samhällsprogram i bagaget?
tror inte du fårr nått jobb med smahälle som gymnasieutbildning pga den har ingen inrikting som tex teknik har. du måste nog gå högskola / Universitet (vad jag vet) mhv
Citera
2008-08-19, 21:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radioactive396
Hej jag börjar nu tredje året på samhällsprogrammet och har absolut ingen lust att plugga vidare efter studenten.

Till min fråga går det att få hyfsat välbetalda jobb med ett samhällsprogram i bagaget?
Utöver samhällsprogrammet är mitt cv helt tomt

mvh

samhällsprogrammet är en studieförberedande linje vilket gör som tidigare person sa, du måste egentligen plugga vidare. Men det går alltid att få ett jobb som alla andra kan få, butik, säljare och liknande.
Citera
2008-08-19, 21:54
  #4
Medlem
XitEs avatar
Tyvärr kommer du inte speciellt långt på ett gymnasiebetyg, oavsett program. De som tjänar bra utan högre studier är oftast de som gick yrkesförberedande program och då spelar betygen oftast ingen roll.
Säljare på elektronikvaruhus har jag hört ska tjäna hyfsat bra speciellt de som går på provosion och är duktiga. Däremot är det många sökande per plats.
Citera
2008-08-19, 21:54
  #5
Medlem
PacmanSwes avatar
Donken!

nä, men som tidigare nämnts så borde du nog läsa vidare innan du kan få nått "riktigt" jobb eller inrikta dig, men det kanske är lite försent
Citera
2008-08-19, 22:15
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Donken!

nä, men som tidigare nämnts så borde du nog läsa vidare innan du kan få nått "riktigt" jobb eller inrikta dig, men det kanske är lite försent
Lite försent? Jag ska påbörja tredje ring i gymnasiet
Citera
2008-08-19, 22:23
  #7
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radioactive396
Lite försent? Jag ska påbörja tredje ring i gymnasiet

För att ändra inriktning på gymnasiet
Citera
2008-08-19, 22:31
  #8
Medlem
Jag gick den skit"utbildningen" i gymnasiet, ångrade mig redan efter nåt år efter studenten, jag hade ingen lust (eller bra betyg) att fortsätta plugga.
Blev en del lagerjobb, jobbade som lärarassistent, körde lite budbil ända tills jag kom på vad jag ville göra, så då tog jag tag i det och har nu förmodligen ett av världens mest högavlönade jobb man kan få utan nån speciell utbildning.

Men jag ångrar mig iaf, jag borde ha gått en yrkesförberedande linje, men det är ju lätt att säga med facit i hand
Citera
2008-08-19, 22:35
  #9
Medlem
miskosis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ederkoppmannen
Jag gick den skit"utbildningen" i gymnasiet, ångrade mig redan efter nåt år efter studenten, jag hade ingen lust (eller bra betyg) att fortsätta plugga.
Blev en del lagerjobb, jobbade som lärarassistent, körde lite budbil ända tills jag kom på vad jag ville göra, så då tog jag tag i det och har nu förmodligen ett av världens mest högavlönade jobb man kan få utan nån speciell utbildning.

Men jag ångrar mig iaf, jag borde ha gått en yrkesförberedande linje, men det är ju lätt att säga med facit i hand

Och nu givetvis till frågan: Vad jobbar du som/med?
Citera
2008-08-19, 22:36
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
För att ändra inriktning på gymnasiet
Jo.

Nån som vet hur arbetsgivare ställer sig till ett samlat betygsdokument motsvarande 2500 poäng framför ett "riktigt" gymnasie betyg?

Eller är det sak samma?
Citera
2008-08-19, 22:36
  #11
Medlem
fnuskes avatar
Lagerjobb om du inte är en lat jävel. Där tjänar du väl över många inträdeslöner inom kontorskneg ifall du jobbar på ackord. Inget skrämmer folk tillbaks till skolbänken som lite hederligt slavgöra.

Citat:
Ursprungligen postat av XitE
Tyvärr kommer du inte speciellt långt på ett gymnasiebetyg, oavsett program. De som tjänar bra utan högre studier är oftast de som gick yrkesförberedande program och då spelar betygen oftast ingen roll.
Säljare på elektronikvaruhus har jag hört ska tjäna hyfsat bra speciellt de som går på provosion och är duktiga. Däremot är det många sökande per plats.

Var 350st sökande på en plats jag sökte strax efter gymnasiet. Lagom konkurrens där.
__________________
Senast redigerad av fnuske 2008-08-19 kl. 22:39.
Citera
2008-08-19, 22:37
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miskosi
Och nu givetvis till frågan: Vad jobbar du som/med?
Jag gissar på knarklangare, människosmugglare, rånare eller hallick.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback