Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-08-19, 16:47
  #1
Medlem
nollans avatar
Så här ligger det till - på Onkel Kånkels album Kalle Anka Suger Pung från 1990 finns ett spår kallat "Hela jävla pungen i mun" och förefaller helt enkelt vara samplat från en svensk gammal porrfilm.

Spåret innehåller, eller består snarare i helhet av, en rent skrattretande ordväxling med repliker som "Åh, dessa härliga lustar - BEGÄR!" och "Hämta spanska spöet!" osv. Jag vänder mig till er för att ta reda på om, och i så fall vilken svensk erotisk film detta kommer från.

Ljudklippet för er som inte har hört det: http://www.megaupload.com/?d=U2O59OJI

Tack på förhand!
Citera
2008-08-19, 16:57
  #2
Avstängd
Åhh vilka minnen
Åhh va kåt jag e, va kåt ja e, vad kåt du gjort mig

Hur har du fått nys på att det skulle vara en p-rulle det är samplat ifrån då?
__________________
Senast redigerad av raja_ram 2008-08-19 kl. 17:02.
Citera
2008-08-19, 17:06
  #3
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raja_ram
Åhh vilka minnen
Åhh va kåt jag e, va kåt ja e, vad kåt du gjort mig

Hur har du fått nys på att det skulle vara en p-rulle det är samplat ifrån då?
Hmm...nej, det är ju mest en teori jag har och hoppas få bekräftad här. Har inte sett några gamla svenska porrfilmer men jag inbillar mig att det skulle kunna låta som spåret!

Dessutom hörs ju att man klippt och skurit i själva klippet varför det då sannolikt inte är Onkel Kånkel själva som spelat in det.
Citera
2008-08-19, 17:26
  #4
Medlem
Vilsens avatar
Det här var nog första gången på länge det varit befogat att rikta högtalarna ut genom fönstret.

on topic: kan det vara en dubbning av en utländsk film? spelar väl iofs ingen roll då det bör vara efterinspelat i vilket fall som helst.
Citera
2008-08-19, 21:17
  #5
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsen
Det här var nog första gången på länge det varit befogat att rikta högtalarna ut genom fönstret.

on topic: kan det vara en dubbning av en utländsk film? spelar väl iofs ingen roll då det bör vara efterinspelat i vilket fall som helst.
Ja, underhållningsvärdet vet faktiskt inga gränser så därför förstår ni säkert hur viktigt det känns att lösa det här mysteriet!
Citera
2008-08-20, 10:58
  #6
Medlem
DeGes avatar
Det är varken Onkel Kånkel eller porrfilm som ligger bakom, det är taget från en av Tom Zacharias Belinda-skivor. Tyvärr är inte denna och några andra "sketcher" med på cd-utgåvan. Vill minnas att spåret heter Piska min pung
Citera
2008-08-20, 14:14
  #7
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeGe
Det är varken Onkel Kånkel eller porrfilm som ligger bakom, det är taget från en av Tom Zacharias Belinda-skivor. Tyvärr är inte denna och några andra "sketcher" med på cd-utgåvan. Vill minnas att spåret heter Piska min pung
Jaså? Berätta mer är du snäll! Vem är Tom Zacharias och vad är hans Belinda-skivor?
Citera
2008-08-20, 20:16
  #8
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Jaså? Berätta mer är du snäll! Vem är Tom Zacharias och vad är hans Belinda-skivor?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tom_Zacharias
Citera
2008-08-20, 20:31
  #9
Medlem
En till sampling:

I slutet av Onkel Kånkels låt "Den långa ludna pungen" bryts den plötsligt och övergår oväntat till låten "Gay Club" av samma ovan nämnda kompositör. En halv vers eller nåt sånt bara. Ganska snyggt ihopmixat faktiskt
Citera
2008-08-20, 22:06
  #10
Medlem
DeGes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Jaså? Berätta mer är du snäll! Vem är Tom Zacharias och vad är hans Belinda-skivor?

http://www.subliminalsounds.se/DOK/tomzachariassv.html
http://www.sunkit.com/museum/artiste...as/index.shtml
Citera
2008-08-21, 08:02
  #11
Medlem
Vilsens avatar
så det enda sättet att få tag i "låten" är att hitta den på original LP, dvs man måste köpa skivan från någon som var creepy nog att köpa den på redan 70-talet?
det känns inte värt besväret
Citera
2008-08-21, 09:57
  #12
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsen
så det enda sättet att få tag i "låten" är att hitta den på original LP, dvs man måste köpa skivan från någon som var creepy nog att köpa den på redan 70-talet?
det känns inte värt besväret
Den LP'n har jag!
Jag har även 4 skivor med Tom Zacharias som MP3 inklusive hans barnskivor. Jag måste säga att det känns lite konstigt att gå från t.ex Gay Club till hans barnvisor.
__________________
Senast redigerad av Hyland 2008-08-21 kl. 10:00.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback