Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-08-19, 17:06
  #13
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscarericson
Är detta strax ovanför lillhagsparken i Göteborg tro?

Nope. Bäckebol som sagt. Ett stenkast från Stigs Center... ska fixa karta under dagen och lägga ut på siten.
Citera
2008-08-19, 17:07
  #14
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edwards
Tur man har ett 1 m långt endoskop så man vet vad som finns inne i innan man river/gräver.

Nice. Vart köper man lämpligast ett sånt?
Citera
2008-08-19, 17:13
  #15
Medlem
oscarericsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Nope. Bäckebol som sagt. Ett stenkast från Stigs Center... ska fixa karta under dagen och lägga ut på siten.

Okej, för jag och några kompisar var ute och gick där uppe i den skogen och hittade ett liknande "skjul" eller vad man vill kalla det.
Citera
2008-10-21, 04:55
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Nope. Bäckebol som sagt. Ett stenkast från Stigs Center... ska fixa karta under dagen och lägga ut på siten.
Är det detta lilla berg?
http://kartor.eniro.se/query?&what=m...0;0;;;;0&stq=0
Citera
2008-10-21, 08:01
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Är det detta lilla berg?
http://kartor.eniro.se/query?&what=m...0;0;;;;0&stq=0

Japp...
Citera
2008-10-23, 22:28
  #18
Medlem
gubbjävels avatar
Läckert fynd just med tanke på att det är så centralt med. Gott jobbat pågar!
Citera
2013-06-12, 02:22
  #19
Medlem
Bump i en för gammal tråd haha.. någon som varit där nyligen?

MVh!
Citera
2013-06-13, 18:11
  #20
Medlem
Ja ni.. Undrar vad som hände igentligen..
Citera
2016-03-06, 22:23
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Var i barndomstrakterna igår i en skog där man brukade leka i betongfundament som stod kvar efter andra världskriget.

Perverst nog hade man under 90-talet låta demolera alla dessa och fyllt dem med sten och jord, gissningsvis just för att barn inte ska leka i dem, såhär i överbeskyddande Sverige. Pfft.

Dock fanns "pärlan" till min förtjusning kvar. Ett murat rum i bergsväggen med en stor förseglad järnport. Tyvärr var denna porten förstås ogenomtränglig på min tid då man var en liten knatte utan verktyg och ambitioner, men i vuxen ålder har jag alltid vela se vad som fanns bakom. Den är med största säkerhet förseglad sedan kriget, och ingen lär ha varit bakom den sen dess. Tack vare portens läge - i en brant sluttning, så hade man nöjt sig med att tippa jord och stenbumlingar framför den, istället för att riva enheten som man gjort med övriga objekt i skogen.

Med detta inlägg vill jag uppmärksamma hågade UE-gbg:are på att det finns. Man bör vara ca 3 killar för att kunna röja porten fri från skiten framför hyfsat snabbt, och man är bound att synas när man gör det då det ligger ett bostadsområde ett stenkast därifrån, men jag betvivlar att någon bryr sig, eller ringer någon, om man inte är där i flera dagar/veckor vill säga.

När skiten väl är borta så måste man ha utrustning för att ta sig igenom den rostiga järnporten, sen är saken biff.

Om det finns intresse för att åta sig detta, så kan jag bistå med karta på exakta positionen. Kommer även lägga upp bilder under dagen på objektet som det ser ut nu (pratat med vissa UE:are som varit där på senare tid men inte hittat porten, kanske inte så konstigt med tanke på att den är väl dold av all jord).

Svara i denna tråden om inresse för objektet finns, så kan jag komma med mer info.
Vart finns porten mvh Martin
Citera
2016-03-06, 22:44
  #22
Medlem
Rigor Mortiss avatar
Jag bodde precis där förr om åren och hade ingen aning om att det fanns sånt där. På norra delen av bergknallen mot parkeringen fanns det i alla fall då kvar ett betongvärn för luftvärnet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback