Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-22, 23:58
  #229
Medlem
Jag har druckit mer än halva mitt liv. Jag har alltid varit den som klarat av det, skött jobb och hållit stil. När jag var full var andra det med. Jag blandade mig in. Men istället för att ha ett umgänge har jag alltid haft flera. Så jag har kunnat dricka 4-6 dagar i veckan utan att alltid vara med samma sällskap.

I slutat av mitt drickande så var det så där sexigt som det vanligtvis slutar med. Slutade jobbet, passera bolaget, drack en halvpava vin runt hörnet från hemma. Sedan in, laga mat, dricka en halvpava och sedan bjuda frun på ett glas och så ett glas till till mig. Då var inköpet slut men varför inte en kvällspromenad till pizzerian? 2stöl och en 6a. Eller promenad... bilen gick ju bra att ta, det var ju bara några hundra meter...

Jag försökte sluta dricka massor med gånger. Men var tydligen tvungen att "dricka klart". Vilket jag nu har gjort.

Nu har jag varit nykter i tre månader och tror allvarligt inte att jag kommer dricka något mer. All glädje i spriten är borta, fattar inte hur jag kunde hooka så, Det var ju tråkigt i många år egentligen...
Citera
2017-01-23, 00:12
  #230
Medlem
Just det, jag har så klart gjort allt annat under tiden oxå. Det är därför jag känner att det är slut. Precis som med gräset, haschet, tjacket, kolan, extacyn. De slutade jag med för länge sedan, har provat röka på men blir bara nojjig och känner mig helt olustig. kola kanske skulle va kul fortfarande men nja.. mest tjatigt tycker jag. Tjacket känns bara stissigt och stressigt. Hjärtklappning oxå. Och grym AT. Extacyn slutade jag först med, det kändes bara som en åksjuketablett, som i att jag blev illamående och yr alltså. LSD skylle jag gärna göra igen men det vågar jag inte, det gjorde jag senast för knappa 20 år sedan. Fast det var alltid en favorit.

Som sagt, inget av det känns det minsta lockande. Steso blir jag bara trött av, Stillisar sover jag bara på och vaknar när de tar slut, så jag sover bättre utan. Kodein är fortfarande mysigt men jag tål inte paracetamol så citodon går inte. TreoComp, äh ni fattar.

Alkoholen var det som var kvar, resten slutade jag med för fem-sex år sedan, en sak i taget gick från kul till tråkigt, nojjigt eller bara så tröttnade jag.

Men alltså var det till slut alkoholens tid. Det skall bli spännande!
Citera
2017-02-09, 22:50
  #231
Medlem
Samma status som tidigare poster. Hittills inte ens ett sug efter sponken.
Citera
2017-03-26, 20:55
  #232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoffeSvensson
Jag slutade supa mig full i 25-års åldern då mina polare påpekade att jag blev aggressiv efter en 5-6 öl. Ungefär samtidigt så började jag plugga på universitet och bestämde mig för att plugga ordentligt istället för att festa. Det blev väl att man gick ut ändå några gånger i månaden men gick över till vatten efter andra ölen.

Idag begriper jag inte hur jag kunde hälla i mig 6-8 flasköl på en kväll när jag var 20. Idag blir jag så mätt i magen efter en middag och 1-2 glas öl så att jag inte får ner mer utan att klökas. Kan ta 1-2 drinkar om jag går ut en kväll men inte mer.

Fördelarna är att jag skonar kroppen, slipper bakfylla, ångest. Det är ekonomiskt eftersom jag slipper ta taxi hem utan kan köra utan problem framåt midnatt så kan jag spara mellan 600- 1000 kr på en kväll. Barnotan stannar på 200-300 kr och taxinotan uteblir.

Samma här. Man tjänar rent ekonomiskt och hälsa på att inte festa hårt men visst så saknar man att strunta i att ta ansvar och leva som det var sista kvällen någonsin. Man har väl helt enkelt mognad till sig vilket är tråkigt
Citera
2017-03-26, 21:30
  #233
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
Jag har inte varit full sedan juni -16. Blev dyngrak på ett bröllop, nästa dag insåg jag i min misär att om jag en gång till skämmer ut mig på det viset så blir jag tvungen att hänga mig

Har dock aldrig varit någon riskkonsument, problemet är att jag tål alkohol så jävla dåligt och börjar spy.
Citera
2017-03-28, 09:57
  #234
Medlem
StoffeSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaliber007
Samma här. Man tjänar rent ekonomiskt och hälsa på att inte festa hårt men visst så saknar man att strunta i att ta ansvar och leva som det var sista kvällen någonsin. Man har väl helt enkelt mognad till sig vilket är tråkigt

Jo jag räknade ut att om jag dricker 2 öl/drinkar på en kväll istället för 8 och sedan kör istället för taxi så sparar jag mellan 600-800 kr på en kväll. På fyra kvällar blir det 2 800 kr vilket är nästan samma som avbetalningen på min bil kostar inkl skatt och försäkring.

Nu lägger jag dock pengarna på att äta en god middag på en krog och max en drink och ett glas vin till maten och skippar disco dansen och nattamaten är hemma innan midnatt och vaknar som en kung istället för ett vrak.
Citera
2017-03-28, 14:49
  #235
Medlem
Enzymes avatar
Jag har märkt att jag dricker mer och mer sällan. Alkoholen har helt enkelt tappat sin charm. Jag behöver inte dricka för att va social och jag känner heller inget socialt tryck på att dricka när jag är på middag eller på krogen. Slutat helt har jag inte men jag väljer mina tillfällen med omsorg. För några år sedan höll det på att gå åt helvete pga supandet och jag har i efterhand förstått att det handlade om självmedicinering som övergick i missbruk. En rattfylla fick mig att omvärdera livet plus att jag inte är 25 längre och vill hålla mig frisk. Är väl ca 3 månader sedan jag drack (mellan jul och nyår) och då tröttnade jag efter ett par dagars krökande och längtade efter att bli nykter. Jag är en sån kille som inte kan ta en öl. Jag måste ha en fylla om det ska vara värt. Ganska stört sätt att resonera egentligen.
Citera
2017-07-08, 09:19
  #236
Medlem
Dimaks avatar
Slutar idag, ännu en jobbig fylla igår kväll. Gjorde inte bort mig eller något men jobbigt att spya utanför lägenheterna.

det är faktiskt bättre utan alkohol. Tack för mig


MVH
Citera
2017-07-08, 15:37
  #237
Medlem
äckligt
Citera
2017-07-08, 20:39
  #238
Medlem
Imbazs avatar
Hahha har ögat igenom en del av tråden, och känslan jag får är att jag skulle vilja gå ut med hela detta gäng, haha vilken episk utgång det skulle vara
Citera
2017-07-24, 01:58
  #239
Medlem
tickledeltas avatar
Fick inte ut något utav det, mer än huvudvärk och illamående tillslut. Då har jag druckit sedan jag var väldigt ung och har alkoholism i familjen. Lite konstigt att jag bara gjorde en 180 och slutade dricka helt, inte för att jag har haft alkoholproblem utan för att jag bestämde mig för att inte röra skiten igen.

Även lagt rökning på hyllan av samma anledning. Saknar sug efter båda helt, det bara försvann och det förlorade sin charm.
Citera
2017-10-03, 10:50
  #240
Medlem
Här har ni en till som slutar med alkoholen Blir ett praktsvin när jag dricker, och såklart dricker jag för ofta.
Fre-lör-sön. samt ett sexpack folköl eller två på vardagarna.
Har bara fått den där känslan att nu är det nog, enough is enough. Har alldeles för mycket att förlora på att fortsätta. Och vill för den delen inte fortsätta heller! Det finns mer i livet att hämta än att supa, å de ska jag göra!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback