• 28 565 online
  • 1 164 741 medlemmar
  • 60 144 056 inlägg
  • 3
  • 4
2008-10-27, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Den 18e oktober avgjordes målet, fick bara häromdagen mitt straff.

Hatbrott - För att ha diskriminerat deras etniska bakgrund, klart som in i helvete jag gör det, de beter ju sig som svin. Påpekade även i rättegången att "zigenare är ett jäkla pack" vilket fick de flesta av de "fina-snobb" folket att tappa hakan.

Misshandel(ringa) för att orsakat sveda och rodnad på fadern.

Skadegörelse då jag uppsåtligen skadad/gjort deras bil obrukbar, samt förstört egendom för dem upp till ett värde för 4236:-

Olaga hot då jag uttalat smädelser och hot.

Blev friad från:

Bedrägeri då jag försökt sålt påhittade saker.

Hemfridsbrott då jag aldrig gått in i deras lägenhet utan bara försökt tagit mig in men det sa jag aldrig hehe.

Hela kalaset hamnade på skydstillsyn 3 år, samhällstjänst 160 timmar, dömdes att betala ut ett skadestånd på 8923:- + 4236:- för egendom och 500:- till BRÅ.

Något skitsnack om åldern och skötsam i övrigt så slapp jag ett fängelsestraff för de sa att detta omöjligt hade kunnat stanna på böter osv.

Tror nog de bredde på med samhällstjänst då jag blev märkbart irriterad hur åklagaren försvarade då äckliga jävlarna

ca 13000 kronor att förstöra för ziggisarna nu då. Inte en jävla krona plus ska de gå!

Kör hårt! Intressant läsning är detta och jag hoppas att du skriver mer saker! Vad innebär skyddstillsyn? Kommer du få besök av en konstapel regelbundet?

mvh
2008-10-29, 00:28
Medlem
trovallas avatar
Får mig en övervakare jag kommer typ träffa ibland som jag fattat det och möten med kriminalvården eller var det frivården ?, övervakaren får komma hit om han vill något, kommer inte slösa tid för o träffa den jäveln.

Vad måste man göra med övervakaren alltså hur omfattade övervakning blir det?
Senast redigerad av trovalla 2008-10-29 kl. 00:31.
2009-07-13, 23:08
Medlem
Daleris avatar
De här två trådarna var de roligaste jag läst på länge, oavsett om de är sanna eller ren humor! Två snabba reflektioner bara:

1. Avstå aldrig från en offentlig försvarare. Det finns inget att vinna på att låta bli, om du inte själv har en stadig juridisk utbildning.

2. Om du skriver om ett verkligt rättsfall på flashback, så skriv aldrig något som du inte vill att samtliga andra parter (inklusive polisen) ska veta. Rättsväsendet har full koll på flashback, och det skulle vara väldigt enkelt för dina grannar att hitta den här tråden med hjälp av Google.

Tråkigheterna och tramserierna till trots måste jag tacka trovalla för ett par goda skratt.
2009-07-14, 08:36
Medlem
Pörrs avatar
Sjutton inlägg raderade.

/Moderator
2009-08-02, 10:22
Medlem
svampen_s avatar
Först och främst vill jag tacka för den väldigt underhållande läsningen!

Hur ser allt ut i dagsläget?
Blev det någon fortsättning av skadegörelsen från ditt håll?
Eller är allt glömt och förlåtet?
Kommer du fortsätta agera försvarare vid framtida rättegångar?

Ännu en gång, tack för de två bästa trådarna jag läst!
2009-08-13, 02:45
Medlem
chefsmajsters avatar
Sammanfattar detta med ett ord: Hahahaha

Hur går det i dagsläget, har det blivit nå mer action eller är det lungt?

Tack för underhållningen
2009-08-13, 10:34
Medlem
blåljuss avatar
Hur gick det? Blev det en motanmälan?

Konstigt att du fick hatbrott då alla hatar zigenare. Speciellt poliser och rättväsende. Alla vet att dom är patrask.
2009-08-13, 10:40
Medlem
Pörrs avatar
Eftersom ts efter trådstarten fått sin dom och tråden inte längre handlar om juridik längre finner jag det bäst att låsa den.

Tråd låst.

/Moderator
  • 3
  • 4