Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-16, 15:07
  #25
Medlem
trovallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TT Boy
Kanon Trovalla!

Lova att meddela i god tid när rättegången är. Jag får försöka ta mig från Stockholm. Detta vill jag inte missa.

Hehe ingenfara, skulle dock vela att någon juridisk kunnig kan förklara vad "åtal skall vara väckt inom 3 veckor" alltså ska rättegången vara då eller?

Tingsrätten vet nog väl vem jag är sedan förra fiaskot då jag åkte ut efter 7 minuter typ, när jag var advokat åt en kompis, hur går det nu när jag är min egen advokat, kan de slänga ut mig även om jag är den åtalade?
2008-09-16, 15:47
  #26
Medlem
slabadans avatar
OT raderat. Använd gärna den fantastiska PM-funktionen vi har till mer personliga frågor som inte har med topic att göra.

/Mod
2008-09-16, 15:48
  #27
Medlem
slabadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Hehe ingenfara, skulle dock vela att någon juridisk kunnig kan förklara vad "åtal skall vara väckt inom 3 veckor" alltså ska rättegången vara då eller?

Tingsrätten vet nog väl vem jag är sedan förra fiaskot då jag åkte ut efter 7 minuter typ, när jag var advokat åt en kompis, hur går det nu när jag är min egen advokat, kan de slänga ut mig även om jag är den åtalade?
Det lutar väl snarare åt att de kastar dig i finkan. Inte lär du bli utslängd för att du inte har en försvarare, dom är väl glada att de har fått dit dig. Så, du kan nog vara lugn, du är nog den som sitter säkrast i rättssalen.
2008-09-16, 15:49
  #28
Medlem
BaronBs avatar
Till att börja med förstår inte jag hellker vad som kan menas med att "åtal skall vara väckt inom tre veckor"; eftersom du uppenbarligen inte är häktad finns det inga lagliga frister för åtal (och de som finns är dessutom inte på tre veckor). Kan det inte vara så att polisen sade att de TRODDE att åtalet kunde komma inom tre veckor?

Så beträffande dina förmodligen kommande pajaserier i rättssalen:
Den som är åtalad hr ju en ovillkorlig rätt att inställa sig till rättegången och du blir inte utkastad bara för att du kanske börjar svamla en massa låtsasjuridik. Däremot kommer nog ordföranden att tröttna och be dig komma till saken. Om du inte blir alltför långrandig lär de nog bara lyssna vänligt.

EDIT: Nog är det väl FAN att jag och Slabadan alltid skal löpa på samma boll (och han alltid komma etta!)
2008-09-16, 16:29
  #29
Medlem
trovallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronB
Till att börja med förstår inte jag hellker vad som kan menas med att "åtal skall vara väckt inom tre veckor"; eftersom du uppenbarligen inte är häktad finns det inga lagliga frister för åtal (och de som finns är dessutom inte på tre veckor). Kan det inte vara så att polisen sade att de TRODDE att åtalet kunde komma inom tre veckor?

Så beträffande dina förmodligen kommande pajaserier i rättssalen:
Den som är åtalad hr ju en ovillkorlig rätt att inställa sig till rättegången och du blir inte utkastad bara för att du kanske börjar svamla en massa låtsasjuridik. Däremot kommer nog ordföranden att tröttna och be dig komma till saken. Om du inte blir alltför långrandig lär de nog bara lyssna vänligt.

EDIT: Nog är det väl FAN att jag och Slabadan alltid skal löpa på samma boll (och han alltid komma etta!)

Fy fan de är ju skit bra. Alltså torde jag kunna sjunga lite utan att bli utslängd. Har inget o förlora på, de har redan varit skit sur när jag varit där förut. Kan nog stämma att polisen trodde det skulle vara väckt inom 3 veckor. Hoppas de går undan för jag ska sjunga lite o sånt istället för o svara på frågor. Är så less på rättsystemet att de tar upp min tid för något zigenarskitsnack. Ska svära åt dom jävlarna.
__________________
Senast redigerad av trovalla 2008-09-16 kl. 16:31.
2008-09-16, 18:14
  #30
Medlem
BaronBs avatar
Vid mitt förra svar utgick jag från att du "bara" skulle prata låtsasjuridisk skit.
Du bör inte börja sjunga, då blir du (med juristomskrivning) ombedd att hålla käften; gör du inte det åker du däremot ut och får lyssna på medhörning.
Börjar du gapa och svära i salen kan du om du fått rätt (eller, ur din synvinkel, fel) ordförande åka på penningböter för rättegångsförseelse.

TR har inget annat val än att ta upp åtalet och det är inte de som "tar upp din tid", jag är fullständigt säker på att de har viktigare saker att göra än bevittna ditt ADHD-trams.

Så håll käften och sitt igenom förhandlingen, det blir bäst för alla!
2008-09-16, 22:02
  #31
Medlem
amengiv1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Åtal skall vara väckt inom 3 veckor, varför får jag höra sånt bestäms inte datum direkt?

Åtalspunkter: Hatbrott,Ofredande, framkallande av fara(pga spikat plank över deras dörr), Misshandel(då jag slagit honom på armen med knytnäve så rådnad uppstod), skadegörelse.

text...

De menar inte att du ska lämna in ett bestridande +motåtal av ngn form?
2008-09-17, 00:11
  #32
Medlem
trovallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amengiv1
De menar inte att du ska lämna in ett bestridande +motåtal av ngn form?

Jag har redan sagt mitt men poliserna ser det som att jag är värsta zigenarhataren och bara gjort saker de måste ha slickat snuten i brunöga för att få de så hårt på deras sida.

Vad är medhör, får jag sitta själv i ett rum och sjunga då eller?

Självklart ska jag inte svära utan bara fula mig lite och fråga åklagaren lite frågor och kanske sjunga fram svaret på vissa frågor. Hmm kanske dryga sig lite osånt.
2008-09-17, 01:00
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Jag har redan sagt mitt men poliserna ser det som att jag är värsta zigenarhataren och bara gjort saker de måste ha slickat snuten i brunöga för att få de så hårt på deras sida.

Vad är medhör, får jag sitta själv i ett rum och sjunga då eller?

Självklart ska jag inte svära utan bara fula mig lite och fråga åklagaren lite frågor och kanske sjunga fram svaret på vissa frågor. Hmm kanske dryga sig lite osånt.

tack för två underbara trådar.

till saken, varför tog du inte en advokat? det är väl lite macho och coolt att vara sin egen advokat, men det stärker ju inte din berättelse direkt. misstankarna om att det är ett hatbrott och att du är en pundare & lallare förstärks om du bara tänkt sitta och dryga dig.

om du vill sätta dit honom för något som han gjort mot dig och inte bara så att du åker dit (jävligt tråkigt att åka dit för såna här tunga punkter över en sån skitgrej) så tycker jag du ska se det här någorlunda mer seriöst. ska du söka jobb i framtiden kan det bli jobbigt att varje gång behöva få dissen för att du på pappret blivit dömd för skadegörelse, utfört livsfara och misshandel..?
2008-09-17, 01:17
  #34
Medlem
trovallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myc0s
tack för två underbara trådar.

till saken, varför tog du inte en advokat? det är väl lite macho och coolt att vara sin egen advokat, men det stärker ju inte din berättelse direkt. misstankarna om att det är ett hatbrott och att du är en pundare & lallare förstärks om du bara tänkt sitta och dryga dig.

om du vill sätta dit honom för något som han gjort mot dig och inte bara så att du åker dit (jävligt tråkigt att åka dit för såna här tunga punkter över en sån skitgrej) så tycker jag du ska se det här någorlunda mer seriöst. ska du söka jobb i framtiden kan det bli jobbigt att varje gång behöva få dissen för att du på pappret blivit dömd för skadegörelse, utfört livsfara och misshandel..?

Jo det är sant, men kan inte ta de i rätten seriöst när de själv tror att de är präktigast i stan, lovar att hela TR smuttar balle. Nä men ska vara seriös fram till de försöker nedvärdera än och tro att de är the all that.
2008-10-02, 20:32
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimjuk
1. Varför inte vara mogen och bara låta skiten vara.
2. Varför är du så korkad at du en kallar dem zigenare inför polisen.

1. Om du läst första tråden så skulle du kunna sätta dig in mycket bättre i hans situation, vilket kanske skulle få dig att förstå att det här inte bara är något man "låter vara"
2. Zigenare är zigenare, vad ska dom annars kallas?
2008-10-26, 02:07
  #36
Medlem
trovallas avatar
Den 18e oktober avgjordes målet, fick bara häromdagen mitt straff.

Hatbrott - För att ha diskriminerat deras etniska bakgrund, klart som in i helvete jag gör det, de beter ju sig som svin. Påpekade även i rättegången att "zigenare är ett jäkla pack" vilket fick de flesta av de "fina-snobb" folket att tappa hakan.

Misshandel(ringa) för att orsakat sveda och rodnad på fadern.

Skadegörelse då jag uppsåtligen skadad/gjort deras bil obrukbar, samt förstört egendom för dem upp till ett värde för 4236:-

Olaga hot då jag uttalat smädelser och hot.

Blev friad från:

Bedrägeri då jag försökt sålt påhittade saker.

Hemfridsbrott då jag aldrig gått in i deras lägenhet utan bara försökt tagit mig in men det sa jag aldrig hehe.

Hela kalaset hamnade på skydstillsyn 3 år, samhällstjänst 160 timmar, dömdes att betala ut ett skadestånd på 8923:- + 4236:- för egendom och 500:- till BRÅ.

Något skitsnack om åldern och skötsam i övrigt så slapp jag ett fängelsestraff för de sa att detta omöjligt hade kunnat stanna på böter osv.

Tror nog de bredde på med samhällstjänst då jag blev märkbart irriterad hur åklagaren försvarade då äckliga jävlarna

ca 13000 kronor att förstöra för ziggisarna nu då. Inte en jävla krona plus ska de gå!
__________________
Senast redigerad av trovalla 2008-10-26 kl. 02:09.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback